/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Baggrundsbilllede i XP Pro
Fra : plobber
Vist : 401 gange
12 point
Dato : 06-04-03 00:53

Hvordan sætter jeg et billlede ind som baggrund i XP pro ???
Hilfe :)

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 06-04-03 00:57

hey plobber

øjreklikker på skrivebordet, vælger egenskaber. Vælgr derefter skrivebord. Her kan du så vælge en af de forudindlagte billeder, eller klikke på gennemse, og vælge dit eget. Der skal du bare finde dit billede i den mappe du gemte det i, og det skal helst være gemt som .jpg, eller .bmp

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 06-04-03 00:57

Højreklik på skrivebordet -> egenskaber -> Fanebladet skrivebord ->gennemse for at finde det billede du vil bruge

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 06-04-03 00:57

øjreklikker = Højreklikker

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 06-04-03 00:58

HA!!! nu kommer problemet: hvem kom først???

HC

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 06-04-03 01:01

lol.. jeg sover vidst :)....
jeg mente ikk på skrivebordet men i en mappe, men det kunne i ikke vide..
sorry... men har været oppe i over 24 timer... og det er lang tid for lille mig

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 06-04-03 01:01

lol.. jeg sover vidst :)....
jeg mente ikk på skrivebordet men i en mappe, men det kunne i ikke vide..
sorry... men har været oppe i over 24 timer... og det er lang tid for lille mig

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 06-04-03 01:01

ikke for at få tudefjæs på :'( , men du tæller bare rækkefølgen på indlæggene!!!!

P.S. fik du det til at virke

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 06-04-03 01:01

lol.. jeg sover vidst :)....
jeg mente ikk på skrivebordet men i en mappe, men det kunne i ikke vide..
sorry... men har været oppe i over 24 timer... og det er lang tid for lille mig

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 06-04-03 01:03

hmm... sticky enter...

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 06-04-03 01:03

højreklikker i mappens baggrund, og vælger tilpas

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 06-04-03 01:05

øhh... der kan jeg ikk finde noget...

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 06-04-03 01:07

glemte lige at sige du skulle vælge knappen "vælg billede". Husk at du skal være i den mappe hvor billedet skal være

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 06-04-03 01:08

jkeg sover vist også...

højreklik på mappen>egenskaber>tilpas>vælgbillede

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 06-04-03 01:09

hvis jeg gør det okmmer der ikk noget frem i selve mappen, men på ikonet når jeg skal ind i den

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 06-04-03 01:16

har lige prøvet at lege lidt med det og det nærmeste jeg kunne komem var, at man kunne ændre farven i alle mapper, men keine billede. Har gjort det på min skoles win2k baserede system. men i xp???????

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 06-04-03 01:17

det kan lade sig at gøre.. en af mine venner har gjort det, men han kan ikk huske hvordan...

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 06-04-03 01:19

skal lige have noget tænketid, da klokken jo trods alt er sent

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 06-04-03 01:31

syns at have prøvet alt, hvad der kunne minde om en indstilning af mappen. Men "tillykke" du er hermed bruger #1, der har givet mig et spørgsmål, som jeg ikke kunne svare på alligevel (selvom det første var rigtigt)

sry - ZeroXP

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 06-04-03 02:19

Hej Plopper,

såvidt jeg husker henter XP billederne til bagrunden fra denne mappe... -->
C:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\Billeder

ellers så prøv at skrive ned hvad et par af baggrundbillederne hedder, som du frem vha. de metoder som både Catbody og Zero har skrevet... og lav derefter en søg på nogle af disse filer i stifinderen... så sku' du gerne komme frem til hvilken mappe der er tilknyttet til baggrundbillederne hvis det ikke er den overstående mappe... eller -->
~:Documents and Settings\Dit_brugernavn\Dokumenter\Billeder... hvor "~" = det drev hvor du har installeret XP på... og "Dit_brugernavn" = den profil du bruger/er logget på med...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : kummel

Modtaget 12 point
Dato : 06-04-03 02:43

puhaa, det tog noget tid men jeg har fundet ud af det. der kommer her to links til nogle hjælpe tekster der forklarer hvordan man gør. problemet er at xp ikke har funktionen indbygget og man skal altså være lidt af en haj for at få det til virke :)
jeg fik gennem en blanding af de to hjælpetekster et baggrundsbillede i mine dokumenter. her var der i forvejen den omtalte desktop.ini fil, i en mappe hvor jeg selv skulle kreere den fik jeg den ikke til at virke men kunne heller ikke helt finde hoved og hale i forklaringen...men i det mindste kan du få baggrund i de mapper der allerede har desktop.ini filen...
håber du finder ud af det...

http://pcworld.shopping.yahoo.com/yahoo/article/0,aid,105860,pg,2,00.asp

http://www.broadbandreports.com/faq/5773
(det var med tekststrengen fra denne hjælpetekst jeg fik det til at virke)

mvh Louise

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 06-04-03 02:53

Så kan jeg da bedre forstå at jeg ikke kunne hitte u a det.

Flot arbejde Louise, det må jeg sige

Kommentar
Fra : Pete_man

Dato : 06-04-03 11:24

Hey en lille hilsen

Hlife Styre altser vis du er fra Bramming
(især Mikkel på trommer)

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 06-04-03 14:09

jeg kan ik få det til at virke.... Vil i ikk sende den desktop.ini fil til mig på plobber@mailme.dk
Mange Tak

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 06-04-03 14:18

det er lige meget fik det til at virke

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 06-04-03 14:25

Med hjælp fra Louise fandt jeg ud af det... kan ikk selv forklare hvordan jeg fik det til at virke i en anden mappe, men det virker... Knuz

Godkendelse af svar
Fra : plobber

Dato : 06-04-03 14:27

Tak for svaret kummel.

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 06-04-03 14:30

det var så lidt :)