/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Side lukker automatisk!
Fra : kiul
Vist : 415 gange
100 point
Dato : 27-04-09 22:02

Hej..
Jeg har fgl. problem..

Har side 1: (intro.htm)
Den viderestiller så til side 2 (index.htm) efter 15 sek.
Jeg mangler en javescript der automatisk lukker side 1 efter f.eks. 16 sek.
Det vile være rart hvis man selv kunne definere tiden inden den lukker..

Håber i kan hjælpe..

//Kim

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-04-09 01:37

Sæt dette i head >>
Tæl til 16 og den går videre,16 i coden = sekunder
http://manse9933.dk/test_info/vis_kode/refresh/

Men husk på at hvis det er din start side(intro.htm) så skal den hedde
index.htm eller index.html

Du kan f.eks. lægge hoved siden i en mappe som en anden index.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-04-09 01:38

eller du kan kalde den der bliver redirected til hvad du vil

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-04-09 01:39

der kan bare ikke ligge to index.htm i en mappe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-04-09 01:52

Jeg har vist misforstået noget

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-04-09 01:56

Citat
<body onLoad="setTimeout('self.close()',5000)">

Skal sidde i body tag,1000 er et sekundt,ovenstående er 5 sekunder.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-04-09 02:05

Eller dette i head

Kode
<script type="text/javascript">
<!--
setTimeout("self.close()", 5000 ) // lukker efter 5 sekunder
//-->
</script>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-04-09 02:10

virker kun i firefox hvis siden bliver åbnet med et javascript

Kommentar
Fra : peque

Dato : 28-04-09 11:04

Hey Mansa.
Du kan sagtens have andet til at ligge som default startside. Det er da bare alt efter om det er en privat server du har adgang til - så kan den starte på hvad som helst?
*.jsp outtro.html eller hvad du sætter i din index linie '- i din server opsætning

Men det er en index eller default der som standard bruges!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 28-04-09 11:06

Men kiel:

er det5 da vigtigt det foregår i hvert sit vindeue ??? ellers kan du jo bare redirecte indenfor det åbne vindue og du skal ikke tænke på at lukke det andet vinduee ???

MM der selvfølgelig er en dybere mening med det - så må du komme med forklaringen hvis du vil af med den?