/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Scanning af negativer
Fra : Fattig
Vist : 1945 gange
200 point
Dato : 27-04-09 16:05

Kan en her på Kandu anbefale mærke og navn på en printer/kopimaskine og scanner, der kan scanne negativer i god kvalitet, altså film fra kameraer inden digitalens tid.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 27-04-09 16:23

Jeg købte for 3/4 år siden en diasscanner hos ALDI fot 1500 kr. Siden har jeg set den i ALD i til 999 kr. Et framragende værktøj! Navnet er ZOLID, som du også kan finde inde på nettet.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-04-09 16:54

canon har nogle mp810 med flere
men i sidste uge eller også er det i denne uge er der en dias scanner i netto

Accepteret svar
Fra : Qualiman

Modtaget 210 point
Dato : 27-04-09 17:03

Jeg har en canoscan 8800F købt for 1200,- for 1 år siden mine anbefalinger kan ikke blive størrer
Virkelig god scanner
Høj billedkvalitet
Fjerner selv støv og ridser
Hurtig scanning
Software til SilverFast SE & Adobe PhotoShop Elements medfølger

Læs mere her
http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Scanners/Flatbed_with_Film_Scanning/canoscan_8800f/index.asp

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-04-09 18:07

Jeg bruger en Canon 9950F og Adobe Phoshop,
samt nogle andre programmer ved behov.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-09 18:29
Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 06-05-09 15:55

Jeg har kig på en CANON mp 970 eller 980, kan ikke umidelbart se at der er forskel på disse modeller. Har nogen her på Kandu erfaringer med disse.

PS.
Jeg forøger lige indsatsen, og bellager over for jer der har kommet med forslag, at det har taget lang tid med at reflektere på jeres bud.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-05-09 16:35

HP Scanjet 3770, selvom HP software er noget)=(/#(/&!"&"

Har prøvet den på dias, der var faktisk tåleligt godt. Har ikke forsøgt med negativer, men kan se softwaren kan!

Købt for vistnok 5-600 i Bilka

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 13-05-09 15:47

Tak for svaret Qualiman.
Det blev en pixma mp970