/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Flyrejser
Fra : myg
Vist : 721 gange
100 point
Dato : 27-04-09 10:15

Tiden er jo lidt turbolent, så er der nogen, der har et godt råd om rejsebureauer og flyselskaber, som enten er stabile og gode eller det modsatte (risiko for en "Sterling"nedtur som sidste år).

Kommentar
Fra : carbari

Dato : 27-04-09 11:00

prøv ryan air... de er billige. men vær opmærksom på at de tager ekstra for baggage bla. Dette er dog også udmærket hvis at man ikke skal have noget med og dermed en god feature..

ellers prøv momondo.dk/com

Kommentar
Fra : myg

Dato : 27-04-09 11:08

Jeg tænker også på, om der er nogen, der følger bedre med i hvordan det sikkerhedsmæssige aspekt ser ud - ikke om flyveren falder ned, men om selskabet forventes fortsat at være solvent
Men hvad, der var vel heller ingen der forventede, at Sterling lukkede ned sidst?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-04-09 11:50

Hvis det kun er flyrejsen, må jeg sige jeg er meget positiv overrasket over Norweigan Air. Det duede sgu!

De stillede godt nok med en "låneflyver" fra Tor Air, men alt var top-dollar (og prisen særdeles lav).

Kommentar
Fra : Torben76

Dato : 27-04-09 13:23

Undgå Alitalia! De var vist tæt på at gå ned sidste sommer. Jeg fløj med dem i julen, og der var en masse bøvl med aflyste fly og strejke blandt personalet. Det er muligt, de har fået bedre styr på forretningen nu, men jeg ville ikke satse på det. Jeg skal i hvert fald aldrig flyve med dem igen.

Kommentar
Fra : gerhard

Dato : 28-04-09 11:00

Hej
Med hensyn til det sikkerhedsmæssige, så bør du sikre dig, at det pågældende rejsebureau er tilmeldt Rejsegarantifonden. Du kan gå ind på deres hjemmeside:
http://www.rejsegarantifonden.dk/
Din penge er sikret, hvis din rejse omfatter både flyrejse og mindst en hotelovernatning.

Kommentar
Fra : momondo-team

Dato : 06-05-09 16:43

Som Carbari nævnte er Momondo et godt rejseredskab, når man skal finde flybilletter, da siden søger blandt 650 forskellige fly- og rejseselskaber.
De er netop blevet valgt af en af norges største netaviser, Nettavisen.no, som deres foretrukne.
Læs:
http://www.nettavisen.no/reise/article2617459.ece