/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Skærm opsætning
Fra : foxterrier
Vist : 783 gange
100 point
Dato : 27-04-09 10:06

Uha, jeg har gjort noget som jeg har fortrådt, og måske kan i hjælpe mig

Jeg har ændre skærmopsætningen, kunne herefter ikke komme på min skærm, har forsøgt at gå i fejsikret tilstand, man kan her heller ikke kommunikere med min skærm, hvad gør jeg.

Jeg forstår ikke at køre i dos.

kan nogen hjælpe mig , jeg havde tidligere 600 x 800 , har sat den til
1068 x -

hvis jeg skulle kunne se min pc. - hvilken skærm skal jeg da købe for at
bruge denn format ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-04-09 10:13

Du mangler sikkert er driver til dit skærmkort.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-04-09 10:46

Hvilket styresystem bruger du?

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 27-04-09 11:04

Jeg har vista

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 27-04-09 11:37

Det er vist en meget gammel skarm du har. Nogle internet hjemmesider kræver en opløsning på op til 1680X1050 for at de kan ses korrekt. Så du kan lige så godt finde pengene frem til en ny. Alternativt kan du købe en brugt som ikke er en fladskærm, men som kan køre med en større opløsning en den du har nu, dem får du næsten smidt i hovedet

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-04-09 11:48

Det må da være en meget gammel skærm, du har, siden den ikke kan køre med større opløsning.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-04-09 11:53

Havde ikke lige set Botnattens kommentar . Men du kan da købe en god ny fladskærm til omkring 1500,00 kr. Og så kan en ny bare det hele. Men at gi dig råd om, hvilken du skal købe, er alså ikke nemt. For de fleste skærme er jo mægtig gode. Så køb en efter egen smag, for så bliver du mest glad .
Held og lykke med det .

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 27-04-09 11:58

Hvis du vil være fremtidssikret, så køb en skærm der kan køre med Full HD; hvilket efter hvad jeg husker er en opløsninng på 1920 X ?
For at køre Full HD kræver det at hele din computer kan følge med, hvis den ikke kan, så kommer det nok med tiden

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 27-04-09 12:12

Tak for jeres svar, - kan man få en fladskærm HD der både kan anvendes til PC og som tv skærm

Når man leder på fladskærm, hvad skriver man så når det kun drejer sig om
skærme til pc,er, - ja jeg er dum på dette område...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-04-09 12:34

Hvis du vil have en ny skærm, som også kan bruges at se tv på, så behøver du slet ikke lede, smut en tur ind i Aldi og køb den her: http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_18/OFF02.SHTML

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 27-04-09 12:38

Ja det kan du godt, men skal du købe et TV som kan forbindes med computer. Søg derfor under fladskærms-TV og læg mærke til om det kan forbindes til PC

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 27-04-09 12:57

Nu gør i mig usikker,

Kan den fra Aldi anvendes som ren tv og som pc. skærm?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-04-09 13:02

Der er intet opgivet af tilslutningsmuligheder om den skærm i Aldi. Opløsningen er også for lille, kun: Opløsning: 1366 x 768. Hvilket er for lidt til HD-TV.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-04-09 13:07

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2399656

Kan bruges som monitor for PC - med de rigtige kabler - og folk i butikken er meget hjælpsomme

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-04-09 13:08

Det ER en ren tv endda med indbygget dvd afspiller, din computer skal være meget mærkelig hvis den ikke kan bruge den som computer skærm, prøv at klikke på Orodukt infos og se om din computer ikke har et stik som passer, klik på nummer 4 billede ude til venstre, når du er i Produkt infos:
http://www.medion.com/ms/aldi/md20085/dk/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-04-09 13:12

Aldi TVens tilslutninger:

Tilslutninger

* 1 x HDMI inkl. HDCP-dekodning
* VGA (15-ben D-Sub)
* 1 x SCART
* Composite Video
* Component Video in (YUV)
* Stereo Audio in for YUV/PC
* Stereo Audio in for Composite
* SPDIF, Digital Audio Out
* Stereo Audio Out
* Hovedtelefonstik
* Tilslutning af antennen
* USB-stik

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-04-09 13:13

Hej o.v.n.

Hvis skærmen også skal bruges til HD-TV er opløsningen altså for lille .

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 27-04-09 13:37
Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-04-09 14:24

Skal din skæm være uden TV, er de vel lige gode allesammen. Det er blot et spørgsmål om smag og behag og pengepung

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-04-09 14:27

Men havde jeg råd, ville jeg købe denne her: Fladskærm Fujitsu Siemens AMILO DY
S3260W 26"
Varenummer 3084979

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 27-04-09 15:10

Personligt vil jeg ALDRIG købe elektronik i ALDI, har selv været uheldig og det er der mange andre der har, ifølge et forbrugerprogram jeg har set

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 27-04-09 15:21

Jeg tror dette TV er et godt bud, og så kan det køre full-HD: http://www.pricerunner.dk/pi/2-1138472/TV/Philips-32PFL7603H-10-Produkt-Info

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-04-09 17:35

Noget nyt

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 27-04-09 18:43

intet nyt endnu men jeg overvejer at købe ny pc. med mere ram , samt skærm, da den pc jeg anvender kun har 512, så den er jo lidt langsom.

i dag kan man jo få en pakkeløsning, som nok er betydelig bedre end at købe
enkelt dele
når man køber en pakkeløsning år man jo næsten skærmen gratis...

men i høre nærmere...

Det undre mig bare at jeg har problemer, da min skærm er en hp pavilion f1723, den skulle da kunne tage 1080 x

ne

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 27-04-09 19:07

Hej Foxterrier
Syntes det er en god idé at du skifter det hele, det bliver du utrolig glad for. Husk at en samlet pakke indeholder en allerede installeret Windows Vista, så når du på et tidspunkt får brug for at formattere din nye computer, så forsvinder din Vista.
Min kæreste har netop købt nyt bundkort med 4 GB ram, pris: ca. 1200 kr., bundkortet har onboard grafikkort + alt det andet du skal bruge.
Hvis du kender en der kan hjælpe dig med installationen af bundkortet, så har du en super computer når du samtidig bruger 1400 kr. på en widescreen fladskærm. Pris: i alt 2600 kr.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-04-09 19:13

OK . Men se dig godt for, inden du køber

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-04-09 01:24

Hej Foxterrier.
Nu blander jeg mig igen . Det er fordi, du slet ikke har fortalt noget om, hvad du i grunden bruger din pc til. Og her farer vi frem med forslag til køb af ny skærm - både almindelig pc-skærm og TV - til opgradering og endda til køb af helt ny PC. Og det må sgu være forvirrende for dig . Så jeg vil råde dig til - inden du overhovedet foretager dig noget som helst, at finde ud af, hvad du i grunden har behov for. Om det skal være en stor bammerdreng til store programmer og spil, eller om du kun skal maile, skrive breve og surfe på nettet, som du kan bruge en god billig bærbar til. Ud fra dine behov kan du så vælge, hvad der er bedst for dig.

Men lige her og nu, hvor du har problemer, er den billigste løsning vel at få nogen flere ram i den pc du har + at købe en ny skærm, f.eks. en af dem, som du selv har set på (og som jeg har kommenteret - se tidl. bemærkninger)

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 28-04-09 08:14

Fint nok at du skriver igen.

Jeg bruger pc. til fotos, mails, breve, ingen spil.
Men en bærbar skal jeg ikke have, vores børn har haft de første 3 af den slags, og jeg synes at skærm er for lille, dårligt tasteratur mv.- også er deres gået i stykker i løbet af 2 år.
Jeg har en gammel Compaq der køre på 10 år, så det....
Den PC jeg talte om igår har Har ram PC 3200 Giel ddr 400 cl 2,5 6 -3 -3
hvike ram kan jeg anvende i stedet for dette ? - og kender i noget til priser ?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-04-09 16:53

Prøv at se denne side:

http://www.pricerunner.dk/sp/sd_ram.html

ValueRAM DDR PC3200/400MHz CL3 1GB koster 238,00 kr

Men vær opmærksom på, at jeg er usikker på, om det lige præcis er denne slags ram, som kan bruges i din noget ældre pc. For det SKAL være samme type, du skal bruge.

Hvor kraftig er din processor?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-04-09 16:56

Når jeg skriver samme type ram, betyder det ddram og ikke hvilket mærke.

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 28-04-09 21:20

Foxterrier:
Jeg mener dine ram i din computer hedder SD

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-04-09 22:28

Citat: Har ram PC 3200 Giel ddr 400 cl

Jeg gik ud fra, at ddr=ddram. Passer det ikke: Så UNDSKYLD .

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 29-04-09 08:20

Det er disse ram der er i min pc,
GeIL DDR 400 - PC3200, CL2,5 -3-3-6

Så det er DDR ram jeg kikker efter...,
men hvis der står sd og ddr på samme ram, går jeg udfra at disse kan anvendes også ?
gør det noget at man går fra cl. 2,5 til cl 3,0 ?

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 100 point
Dato : 29-04-09 18:08

Helt fint. Så er rammene på plads. Om det er cl 2,5 el. cl 3,0 er et fedt.
Men hvad med processoren. Hvor kraftig er den? For det er jo sådan, at hvis den ikke er så kraftig, kan du fylde nok så mange ram i, men din pc vil ikke blive meget hurtigere. Er processoren omkring 1 GHz, er det mere end rigeligt med max 2 GB ram.

Godkendelse af svar
Fra : foxterrier

Dato : 29-04-09 18:37

Tak for svaret heller22.- og du har brugt megen tid, tak for det.....

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-04-09 21:53

Det er rart, at du kune bruge noget af det. Og vi er til, for at hjælpe hinanden