/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvilken Affugter ???
Fra : pk2dk99
Vist : 3470 gange
100 point
Dato : 26-04-09 19:15

Hej
Jeg vil gerne køb en Affugter til vores kælder rum som er ca 70 kvm, Hvilken Affugter jeg må køb som virker godt? er der nogen erfaringer ang af Affugter ??????

Mvh

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 26-04-09 19:18

Synes du i første omgang skulle prøve dig frem med fugt poser. Virker ganske effektivt og bruger ikke strøm og er billige i indkøb.

Købes hos byggemarked eller matas.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 26-04-09 19:31

er der noget link? eller billdere?

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 110 point
Dato : 26-04-09 19:55

Jeg har haft en Bosch affugter stående i kælderen 4-5 år, virker fint, har slange boret ud til det fri så vandet kommer ud af kælderen, var testvinder i en eller anden test da jeg købte den, og nu har jeg lige været i kælderen for at se hvad modellen hedder og der står ingenting

Den kunne ikke fås i Dk, men da jeg boede tæt på Sverige kørte jeg over og hentede den i Helsingborg.

Poser er kun noget du kan bruge til et meget midlertidigt fugtproblem, ikke til -som min kælder- permanenet at holde en lettere fugtig kælder tør nok til at tingene ikke ruster/mugner dernede.

Den ligner fuldstændig den øverste på billedet her http://www.bosch-hvidevarer.com/?SiteMapId=14382&42=3028

men var som jeg husker det meget billigere i Sverige (sikkert også i Tyskland, hvis du bor dernede af)

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 26-04-09 19:59

ja det var det. vores kælder er ca 70 kvm stor

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-04-09 20:22

Min er kun 40 m2, men det virker fint, og affugteren har kørt uden vrøvl i 4-5 år som sagt.

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 08-05-09 16:14

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-05-09 16:22

Selv tak pk2dk99