/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
3 mobilt internet ??
Fra : gandimand
Vist : 862 gange
200 point
Dato : 26-04-09 12:23

hey

Nogen der ved om man kan share 3 mobilt internet ,sidder med 2 stk bærbar hvor den ene har
3 mobilt usb modem og nu vil jeg gerne share denne forbindelse til den anden bærbar ,kan man det ?? og hvordan ,har selv prøvet lidt frem og tlbage men uden held.
Eller har de sat spærring på så man kun kan køre på 1 maskine??

gandimand

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 26-04-09 12:35

du kan bare sætte usb'en i den anden maskine og installere den der

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 26-04-09 12:41

Ja du kan skiftes til at bruge den usb modem, ellers skal du ud at købe en router til den, den er lidt dyr og trafikken bliver langsom når flere computere skal dele den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-09 12:43
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-04-09 21:04

Du kan måske tillade internet forbindelse til den anden comp.
Det hedder noget med deling af internet.
De 2 comp. skal sammekobles via et krydset netkabel som jeg husker det.
Hvis de 2 bærbare har trådløs netkort - så kan de forbindes som "Ad hock" i indstillingerne for netkortet.
Det er længe siden, at jeg har prøvet denne deling - så huskeren er ikke så god.

Godkendelse af svar
Fra : gandimand

Dato : 05-05-09 13:50

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-09 14:23

Selv tak, hvilken løsning blev det ?

Kommentar
Fra : jonasjoergensen

Dato : 06-07-10 18:43

Synes du skal læse http://www.usbrouter.dk som er en bette guide til 3g routere.

Hvis du køber sådan en tingest, kan du dele dit mobile bredbånd på no time.

Har du windows 7, kan du gøre det med software, som du finder gratis på nettet.