/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
installere printer i ubuntu
Fra : asan
Vist : 675 gange
80 point
Dato : 26-04-09 12:12

jeg har for et par uger siden overtaget en computer med ubuntu.

Sælgeren installerede driver til min gamle printer, men jeg vil godt have installeret en ny printer, evt. så jeg bibeholde den gamle som "kladde-maskine" indtil lageret af blækpatroner er opbrugte.
jeg har ladet mig fortælle, at man ikke bare sætter cd-en i som ved microsoft. Men driveren skal hentes fra nettet.
Jeg har trykket hist og oist, men kan ikke rigtigt komme videre.

har nogen en "opskrift" til en ikke særlig dreven bruger kan finde ud af?
tak!!!!
Asan

Kommentar
Fra : asan

Dato : 26-04-09 12:29

god-søndag allesammen -

jeg kan åbenbart ikke stave i mit spørgsmål, men håber I forstår spørgsmåler?

(alle disse 10 fingre placeret rigtigt på tastaturet - pyyyha.)
asan

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 90 point
Dato : 26-04-09 12:32

Vi forstår alligevel, jeg havde ikke engang bemærket det var fejl
ingen af påstandene er helt rigtige, du kan sandsynligvis bare tilføje printeren, driveren er der allerede hvis ikke så spørg igen

Kommentar
Fra : Lektor

Dato : 13-05-09 21:49

Hvis du skal ud og finde en ny printer så se her først:
http://openprinting.org/printer_list.cgi
En liste over printere der virker i Linuxmiljøer.

Kommentar
Fra : asan

Dato : 24-07-09 09:26

jeg er ikke kommet videre, men vender tilbage når jeg prøver igen
tak for svarene
vh
asan

Godkendelse af svar
Fra : asan

Dato : 24-07-09 09:26

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-09 18:23

Tak - men du burde have spurgt videre, måske kunne en af os komme med en bedre forklaring