/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Hvordan opnåes denne effekt?
Fra : mowila
Vist : 531 gange
40 point
Dato : 26-04-09 11:36

Jeg er ved at male og har en masse ideer i hovedet, men mangler lidt teknikken til at udføre dem. Synes ikke jeg får det som jeg gerne vil.

Det jeg prøver at lave minder en smule om disse:
http://www.ide.dk/graphics/ide-dk/PRODUCTPHOTOS/ZOOM/1693633.jpg
http://www.ide.dk/graphics/ide-dk/PRODUCTPHOTOS/ZOOM/1693535.jpg
http://www.ide.dk/graphics/ide-dk/PRODUCTPHOTOS/ZOOM/1693631.jpg

Men hvordan opnås denne effekt? Er det bare en masse lag på lag på lag på lag? Eller?

Nogle der har nogle gode tip?

(Har desværre ikke så mange point, men giver alle dem jeg har)

Hilsen Morten

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 26-04-09 12:48

Det ved jeg desværre ingenting om - men det er da et ret fint billede, du der sendte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-04-09 13:29

Hej Morten

Jeg er selv maler, og vil gerne prøve at hjælpe dig, hvis jeg kan.

Du har helt ret i, at de malerierne er bygget op af mange mange lag. Med mindre du er i besiddelse af en kæmpe tålmodighed, er det nemmest at bruge akrylmaling, som jo tørrer hurtigt i forhold til oliemaling.

Du kan starte med at male en såkaldt klangbund, udvælger de farver du du vil bruge, og brug gerne meget hvidt. Lad bunden tørre, du kan evt fremme processen med en hårtørrer. Så maler du videre ovenpå, lader noget af bunden stå, udvælger, kasserer, skraber, fortsætter, maler, maler og maler. Figurerne kan du male med en tynd mårhårspensel og fortyndet maling.Mal med spartler, pensler, fingrene ........ brug det værktøj, som du har det godt med. Jeg maler næsten udelukkende med en lille spartel, uanset størrelsen på maleriet.

Du kan også vælge at sætte forskellige elementer end, f.eks bogstaver, læs om teknikken her

http://24.dk/user/kunstblog/perma/2007/05/31/Bogstaver_p_maleri

Held og lykke med det - og fortvivl nu ikke, hvis det ikke bliver helt rigtigt lige ved første forsøg

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-04-09 14:25

Det der! det ligner noget der er malet af en der har haft en hjerneblødning!

Tag nogle dåser maling og hæld dem ud på et stykke papir, så vil jeg tro du får noget der ligner

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 26-04-09 15:09

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-04-09 17:32

Citat
det ligner noget der er malet af en der har haft en hjerneblødning
sikken en pæn måde, at byde velkommen til en ny bruger af Kandu
Hej igen Morten glemte helt at byde dig velkommen

Kommentar
Fra : mowila

Dato : 26-04-09 17:55

Tak for det HelleBirgitte og tusind tak for svaret. Det er rigtig dejligt.
Lader lige tråden stå åben lidt endnu og ser om der er flere der har tips.. Men kan helt sikkert bruge det du skrev..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-04-09 18:19

Sorry!
Velkommen til, mowila

Men for mig at se ligner det nu ikke andet end spild af maling

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-04-09 18:43

mowila spørg bare igen - hjælper gerne igen hvis jeg kan

Kommentar
Fra : mowila

Dato : 26-04-09 20:55

Det er såmænd helt i orden, Klaudi... Hvad der er smukt for nogle er det jo ikke nødvendigvis for andre. Og det er netop det der for mig er det smukke ved kunst

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 27-04-09 00:02

Altså, først vil jeg gerne vide hvor folk bor, så jeg kan sende dem hen og købe de ting, der vil gøre livet lettere for dig. Dernæst, er du til rustikke billeder, eller vil du gerne have at penselstrøgene forsvinder, og er du til pensel, spartel, eller alt muligt.

Jeg tror du har brug for at snakke med en der ved lidt, så tag og ring til mig på et tidspunkt, så tror jeg hurtigt du vil kunne komme igang. Og skulle du bo sådan, at du gerne vil en tur til Thisted, kan du tage lidt under armen,og få lidt tips til hvordan du kommer videre. så ring og lad os se, hvordan du bedst kommer videre med noget der er det bedste i verdenen. Tjek bare mit navn på nettet, så vil du kunne sej at jeg kan mere end folk flest.

Mvh

A.C.Rosmon

a.c@rosmon.dk