/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Tank i haven til solvarme
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 843 gange
100 point
Dato : 25-04-09 21:27

Jeg tænker på at lave en lukket vandtank i haven på 40 m3. Tanken skal isoleres med 30 cm styropor på alle sider. Ideen er at grave tanken ned og lægge ½ meter jord ovenpå.

Er der nogen der har en ide om hvordan man billigst mulig laver en sådan tank - Jeg tænker at man nok skal støbe i beton med armering.

Er der nogen der tør spå om pris - og komme med en god løsning ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-04-09 09:03

http://kandu.dk/Spg134462.aspx her fik du vel svar på det du spurgte om!

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 26-04-09 09:52

Tja, Spørgsmålet var jo et andet - så det gjorde jeg desværre ikke.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-04-09 17:45

Det stillede spørgsmål blev besvaret! Dette er et nyt!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-04-09 17:48

LOOOOL Du accepterede Transor's svar!!!!!! Det var sandelig også et givende svar!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-04-09 17:49

Forget it! Ikke mere hjælp herfra!

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 26-04-09 20:21

Hmm.... Gad nu godt vide hvor meget varme du forventer at kunne gemme, hvor længe???

Og jeg tvivler godt nok på at du får lov at fylde IPA/glycol eller ligende i den konstruktion.... ???

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 26-04-09 20:22

Ja, 3773, jeg kunne desværre bedre lide Transors svar i sidste tråd, da dine svar ikke var fremadrettet i samme grad. Ellers tak for hjælpen - du havde også visse kvaliteter i dine svar.

Spørgsmålet i denne tråd er anderledes: Hvordan laver man en vandtank på 40 m3 - og ikke som i sidste tråd - som omhandlede et 40 m3 reservoir af jord.

Jeg tænker stadig en betonkonstruktion + en anslået pris - men andre forslag er også velkomne.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-04-09 20:46

Jada Thomas og gangen før accepterede du en der linkede til www.heatpumpe.dk efter at du havde modtaget særdeles uddybende svar. I den sidste spurgte du til en pris og fik den. Dernæst accepterede du noget andet. Du er ikke seriøs!

Annuller spørgsmålet
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 18-05-09 20:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål