/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværk virker ikke?
Fra : lassethorsted
Vist : 890 gange
200 point
Dato : 25-04-09 10:04

Efter i utallige timer at have roddet med mit netværk giver jeg op, og spørger herinde, da jeg ikke kan finde fejlen:

Jeg har en forbindelse hos Fullrate, og bruger deres Zyxel P-2602HW-D1A trådløse router. Jeg har 2 PC'er og en XBOX 360 tilsluttet. Problemerne er faktisk mange, og bedst som jeg tror at jeg har løst dem, så virker lortet ikke næste gang jeg vil logge på.

Min stationære PC: Efter at være røget af netværket og ikke kunne komme på internettet har jeg lavet en systemgendannelse, og det virker igen. Dog kan jeg ikke komme på internettet hvis jeg opdatere Vista (Premium SP1), så har slået automatiske opdateringer fra. Min PC er 1 måned gammel, og jeg er 110% sikker på at der ikke er noget snavs på den!

Min bærbare PC: Kan nogle gange oprette forbindelse til netværket, men kun "begrænset". Den vil altså ikke lade mig gå på nettet. Andre gange kan jeg slet ikke se mit netværk, og hvis jeg endelig finder det, så påstår Vista at sikkerhedsindstillingerne for PC og netværk ikke passer sammen. Dette gælder både ved trådet og trådløs forbindelse. Kører Vista Home på denne maskine.

Sikkerheden på netværket er sat til WPA2, og netværkskoden er korrekt. Vista foreslår en masse mulige løsninger på problemerne, men intet hjælper.

Er der nogen af jer andre der har et forslag til hvordan jeg løser dette? Jeg ville meget gerne have det til at virke som min bærbare automatisk hoppede på mit netværk når den blev tændt, og ellers bare ignorerede andre netværk indtil jeg bad den om at oprette forbindelse til noget andet.

Min største bekymring er min stationære PC. Det virker underligt at så snart jeg opdaterer Vista, så går der ged i det hele. Jeg kan derfor ikke installere sikkerhedsopdateringer mv.

Skulle der være brug for flere oplysninger så sig endelig til... Så fremskaffer jeg dem ASAP.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-04-09 10:50

Å hvor jeg genkender det.

Har lige brugt det meste af en dag på mit eget netværk.

Nu virker det; men indstillingerne var præcis, som inden besværet begyndte, bare fordi jeg ikke kunne se en netværksharddisk, som ikke havde været tændt iet par måneder.

Windows er bare ikke perfekt, og vista er værre. fejlmeddelelser og forslag til ændringer er tit helt ud i skoven. Noget af det skyldes håbløse oversættelser til dansk.

Mit gæt er at det er noget i routerens opsætning og navneserveren DNS det er galt med hos dig.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 25-04-09 10:59

Det "sjove" ved det hele er at jeg slet ikke har pillet i DNS indstillingerne i routeren. Men du har måske ret alligevel...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-04-09 11:24

for det første er vista og netværk ikke noget man gider og snakke om. Men jeg ville gøre følgende. reset routeren, slette netværks profilen i vsta og køre en ipconfig /flushdns på begge maskiner og commando prompten og så starte forfra med at konfigurere routeren og derefter tilslutte en computer af gangen og jeg ville tage stationær, bærbar og så Xbox.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 25-04-09 18:41

Trådløs med Vista.
Der er vel en "blå bold" på de to skærme nede ved uret.
H-klik på de to skærme > netværks og delingcenter > administrer netværk > der kan være nogle forbindelser som ligger og spærrer.

Den øverste (hvis der er flere) er den som normalt bruges. Slet de andre og husk at sætte hak i husk denne forbindelse......................det kan du måske først efter oprettelse af ny forbindelse.

Godkendelse af svar
Fra : lassethorsted

Dato : 07-06-09 11:21

Tak for svaret Eyvind.