/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Aktivering af XP-tør jeg ringe
Fra : alkyrix
Vist : 702 gange
50 point
Dato : 25-04-09 08:41

Hej.

Det er lidt dumt, men jeg formaterede en af mine kammeraters pc i går, og nu vil lortet ikke fungere!
Vi kunne ikke finde hans orginale windows xp home, derfor tog jeg min egen men brugte hans product-key til installationen - men nu vil den ikke aktiverer, faktisk vil den ikke lade mig komme ind på skrivebordet pga at den vil aktiverer.
Den kan hellere ikke blive aktiveret over nettet, eller tlf - så jeg overvejer at ringe til deres support, men jeg ved ikke om det er godt....

Det er en orginal windows xp productkey jeg har brugt, og en orginal windows cd..så jeg kan ikke forstå hvad egentlig er...men ved for det første ikke hvorfor den gør sådan, og om jeg tør ringe i frygt af at det måske er blevet en ulovlig kopi jeg har, eller de buster mig på noget andet ..hmm dumt måske

håber der er nogle der kender lidt problemet derude..hmm

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-04-09 08:45

Ring tlf.80701315 så bliver den aktiveret, det er cd-key, der bestemmer, du har sikkert brugt en anden ver. af Home.

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 25-04-09 08:46

aha , så der burde ik være noget at frygte?
Syns bare det er lidt underligt at den hverken vil aktiverer den igennem internettet, eller via deres tryk-selv tlf-system....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-09 08:47

Du er sikker på at det er en licens til XP Home som kameraten her ? Der er intet ulovlig i at bruge din XP cd og kammeratens licens nøgle til at installere, men de to ting skal passe sammen, det dur ikke hvis du aktivere en Home med en licens til Pro eller omvendt.
Du kan rolig ringe, i har ikke gjort noget ulovlig
Men hvis din kammerat har licens til XP Pro, så skal du bruge en Pro cd når i installerer

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-04-09 08:49

Du kan trygt ringe, desuden er der ingen hos Ms. der bider.

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 25-04-09 08:53

@ o.v.n.
hmm okay, det står nemlig bag på pc'en at det er til en home edition - så der burde nok ik være det helt store der..hmm

@ peet49
hehe..det ved jeg nu ik - syns nu de bider hårdt nok i tegnebogen engang imellem, så hvorfor sku de ik også gøre det over tlf?

Men takker, jeg prøver sq lige at ringe til dem - venter med at afslutte den her til jeg har snakket med dem.
..og tak for det hurtige svar, godt at se jeg ik er den eneste der er "morgenfrisk"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-04-09 09:29

Ring du bare, det har jeg gjort flere gange,
de er meget hjælpsomme.
Du får en kode på 42 tegn, ha blyanten klar.

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 25-04-09 09:33

Jeps - det har jeg så lidt gjort.
Snakkede med en eller anden rar dame der snakkede lidt gebrokken dansk, og alt var rart: produktnøglen passede med deres, jeg fik koden og tastede løs - så intet problem der.

MEN! Den vil stadig ikke lukke mig ind! Den står ude ved det opstartsvindue, hvor jeg skal trykke på "ejer"-ikonet, og når jeg gør det - så siger den at den ikke er aktiveret: tryk ja eller nej.
Så trykker jeg ja..så siger den at den er aktiveret!

..ARH!
Og damen kunne ikke hjælpe mig, fordi det var en "product-loop-back" eller noget og det kan kun teknisk support hjælpe mig med - og de kommer først MANDAG!!
..det hjalp heller ik at jeg små-skældte hende ud over at jeg har betalt for et produkt som jeg ikke kan bruge og det er noget pis..men nej nej, først mandag kan jeg få hjælp..hvorfor er livet så besværligt!

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 25-04-09 09:56

Er der nogle af jer der har prøvet det før? Og om man kan undgå det?
Jeg kan se jeg kan godt komme ind på skrivebordet når jeg starter via fejlsikret tilstand - så måske er der en eller anden finte derinde fra..

Kommentar
Fra : iah

Dato : 25-04-09 10:30

Har du prøvet at gå ind på denne side:

http://www.microsoft.com/Genuine/

Hver dag hjælper Microsoft kunder verden over, der er blevet udsat for forfalsket Windows- og Office-software. Vil du læse, hvad de har at sige?

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 25-04-09 10:32

@ iah
øhh, tak - jeg ved nu ikke helt hva jeg kan bruge det til, siden min kammerats windows er ægte..men fair nok :)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-04-09 10:36

Du har husket, at genstarte.

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 25-04-09 10:38

@ peet49
Jeps, en mio gange nu :(
Virkelig fra frustrende at man ikke kan bruge noget man (godt nok min kammerat) har betalt for..og jeg ska ha den op at køre her i weekenden, skal bruge den nemlig...arh! Hold kxxx hvor er jeg iriteret!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-04-09 10:41

Jeg har omtrent samme problem her på værkstedet, når der bliver brugt en SP3 til en præindstalleret SP2

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 25-04-09 10:44

@ peet49
hmm okay..hva plejer du så at gøre? Bruge en anden version?

jeg ku selvfølgelig se om jeg kan "finde" en anden SP et eller andet sted og prøve med den..men så ska jeg installere forfra og sikkert også ringe til dem igen

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 50 point
Dato : 25-04-09 10:46

Du kan bruge SP2 til SP1, men ikke SP3 til 1+2

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-04-09 11:19

MS hjælper dig tilgengæld heller ikke. Du bliver næd til at bruge den key der fælger med den cd som du bruger, det er lidt lige som at bruge sin egen hoveddørsnøgle i naboens dør og forvente den virker.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-04-09 15:01

Den kan køre i 30 dage uden at blive aktiveret, så prøv at installer igen, og slå automatiske opdateringer fra, så kan han få reddet nogle data samt bruge den, Windows Genuine skal jo heller ikke bruges før man vil hente opdatreinger.
Anvend den langsomme formatering når der geninstalleres.

Iøvrigt er der masser af spørgsmål hvor folk ikke kan finde deres CD, er ordensmennesker et udrydningstruet folkefærd eller hvad ???

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 25-04-09 15:56

@ LuffeA

Ja, gode points..bortset fra at den slet ik vil lade mig komme ind i windows - der er HELT lukket af.
Jeg kan lige komme til log-in billedet, og så får jeg ikke lov til mere - så det er jo bare super. Men der er heldigvis ik noget data der skal reddes, det er taget backup af, men det kunne nu være rart bare at kunne bruge windows.

hehe ja, man sku godt nok tro at det folkefærd er uddød, fordi hvor svært ka det lige være at opbevare en win-cd?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-04-09 17:30

det er ikke svært, men når nogen prøver og installere windows med en nøgle der ikke passer til så kan du jo prøve med nok så mange cd'er uden der sker noget.

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 25-04-09 17:38

@ webnoob

Og hvor sku man vide det fra? En win xp home er vel en win xp home..så vidt jeg ved, så er det produktnøglen man betaler for, og ikke cd'en...så det ka faxxxx ik passe at man ikke kan få lov til at installere sit styresystem uden man skal først skal gøre det i deres åbningstider, da man SKAL ringe til deres tekniskesupport på hverdage - bare for at få sit lort til at virke - det ka man da godt blive lidt harm over.

Det er jo ikke helt rigtig det med naboen og nøglen - det svarer jo til at man har købt en universal nøgle (win xp home) og har låsen (product key) til at sidde i døren, men man kan ikke komme ind i sit hus, før man ringer til RUKU og spørger dem pænt om man må få lov til at stikke nøglen i. Men så snart man drejer nøglen til venstre så opstår der en teknisk fejl, derfor man er nødt til at vente til mandag på teknisk support før man kan få at vide man blot til dreje til højre..indtil da må man bo i sin garage...det er jo noget pis at lukke ud..

..kan godt forstå dem som kører Linux nu

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-04-09 18:33

igen, lige som man køber en nøgle til sin dør vil den ikke også passe til naboens dør. logik

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-04-09 18:37

Prøv forfra med din XP + din prod.key.

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 25-04-09 18:46

@ heller22
Ku jeg godt, men så skal jeg vel aktiverer igen på samme måde...tror ik det bliver anderledes ved jeg prøver igen..tror du?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-04-09 18:50

Jeg er overbevist om, at din vens pc vil tro, at den pludselig er blevet din . Derfor vil den garanteret køre som en god drøm . Jeg ved bare ikke, om det er lovligt

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 25-04-09 18:53

nååå bruge min egen private..ej, det tror jeg ik det duer - så er vi ude i noget fusk, og det er jeg der prøver at undgå - fordi ka sagtens fuske den med en uorginal eller en som er i brug i forvejen. Men nu følger den her med pc'en, så det kan ikke passe jeg ikke kan få lov til at bruge den

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-04-09 19:02

Da I begge 2 har hver en licens, må det da være tilladt at prøve din på din vens pc, bare for at se, om din virker på hans. Det er jo kun et forsøg ik? For virker din ikke, må der være noget galt med din vens pc. Og virker din er det sikkert helt fint, når pc-en kun lige skulle bruges i en weekend

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 25-04-09 20:15

mig bekendt bliver koden ikke godtaget allerede ved indtastningen! der er forskel på home og pro koder (også forskel på opgraderingkoder og OEM). Også andre koder f.eks til Vista Basic - premium - ultimate.
Så jeg vil tro at der er sket en fejl ved installeringen så måske det er en ommer desværre

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 25-04-09 21:56

Hør ikke på heller22 så kommer du ud i noget snavs.
Hvis du gerne vil ha den op at kører i weekenden så gør som LuffeA skriver.
Installere om med formatering og lad være med at aktivere den, som kan den kører over weekenden (og 30 dage), så kan I bare kontakte MS på en hverdag og aktivere den der.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-04-09 22:24

Fik du pc-en til at virke?
Jeg tror, at alle os, der bruger tid til at prøve at hjælpe dig, meget gerne vil have en tilbagemelding

Godkendelse af svar
Fra : alkyrix

Dato : 30-04-09 22:41

Jo selvfølgelig heller22 :)

Jeg var lidt i tvivl om hvem der sku ha points, det sku I alle jo egentlig - men nu blev det lidt peet49 fordi han var godt med i mit problem og havde nogle gode points :)

Jeg fik faktisk først puteren op at køre i tirsdags..langt om længe!
I får sq lige hele historien, så er mine erfaringer i det mindste ikke spildt..hehe
Mandag får jeg fat i teknisk support til microsoft, hviklet ikke er en support, jeg brugte 23 min på at beskrive mit problem til en der fulgte en guide på skærmen, og skrev alt ned. Derefter ville en tekniker kontakte mig om 1-3 dage (tak for lort). Men heldigvis fik jeg svar via mail første dag.
Her fik jeg en lang guide om at jeg skulle ind i fejlsikret tilstand, slette en masse filer, genstarte og hvad ved jeg - men lige lidt hjalp det. Faktisk forsvant muligheden for at windows kunne generer telefon-koden..underligt.
Jeg skrev så en lang mail til teknikkeren om hvad der var galt.
Tirsdag ringede han så til mig, vi snakkede lidt frem og tilbage og blev enige om at det nok var forkerte windows jeg havde prøvet med. Ja, tak..den vej havde vi været nede af, men han kunne så også oplyse om hvilken windows der plejede at blive brugt til den produkt nøgle. Som plejer at være en SP2 home-edition.
Det var en meget god information, fordi nu skulle jeg så bare finde en SP2.
Det gør jeg så ikke...men finder en SP3, brokker den i maskinen, og alt virker bare som det skal!
Faktisk så aktiverer den via internettet som intet var hent..og nu er alle glade!

..jeg sku bare ha prøvet med en anden windows cd nu, set i bakspejlet, men kunne ikke få fat på en i weekenden - så tog lidt en omvej..bare åndssvagt man ikke kan bruge en alm windows til en SP2 - men man kan bruge en SP3....men men, så er man den erfaring rigere

Hold op en lang besked jeg fik skrevet..men så kan andre lære af mine "dumheder"..
Men tak for hjælpen alle sammen - og super I var klar midt i weekenden

-Mikey

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-04-09 22:58

Hej alkyrix.

Kanon godt med den melding. God vind fremover

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-05-09 09:19

Selv tak.