/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjemmeside på egen pc
Fra : dkspeedo
Vist : 572 gange
20 point
Dato : 05-04-03 18:38

hvis jeg nu har købt et domain f.eks. www.dkspeedo.dk, og den skal loade fra min comp.
Hvad gør man så????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-03 18:43

Hej

Oppe i venstre hjørne opsætning>ftp vælg.

http://www.stofanet.dk

Manse9933

Accepteret svar
Fra : ZeroXP

Modtaget 30 point
Dato : 05-04-03 18:46

Hey dkspeedo

du skal se om du kan bruge ftp (file transfer protokol), da dette efter min mening er det klart letteste, nærmest som at kopiere filer fra en mappe til en anden.
For at kunne det, skal du lave en setup, til detskal du have dit bruger-id, passeord, sitename (dkspeedo), udbyderens navn, og urlen til din hp (http://www.dkspeedo.dk). Det er nemmere end du tror

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-03 18:46

Din link virker ikke.

Manse9933

Kommentar
Fra : dkspeedo

Dato : 05-04-03 19:04

Nej link'et virker ikke, pga. det kun var et eksempel. og jeg har heller ikke stofanet.
Det vil sige, der hvor jeg opretter en hjemme. Skal udbyderen tilbyde ftp, hvis jeg vil som jeg vil???

Kommentar
Fra : dkspeedo

Dato : 05-04-03 19:05

Min hjemmeside er sådan: http://80.199.28.64/

Kommentar
Fra : dkspeedo

Dato : 05-04-03 19:07

Hey, vil i ikke teste mit prog. den der demo der ligger på min hjemmeside, som står på forige kommentar.

Så i flinke

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-03 19:08

Hej
Det er for at give dig et exsempel på hvordan det foregår det er det samme
fremgangs måde på andre domæner.

Manse9933

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-04-03 19:23

http://80.199.28.64/
Virker ikke, tjeck lige din ip http://www.myip.dk
Emesen.

Kommentar
Fra : dkspeedo

Dato : 05-04-03 20:13

hjemmesiden har lige været lukket i ca. en time

Godkendelse af svar
Fra : dkspeedo

Dato : 05-04-03 20:32

Tak for svaret ZeroXP.

MHV
Dkspeedo

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 05-04-03 21:33

det var så lidt, jeg håber da jeg kan hjælpe en anden gang.

Go' weekend, og held og lykke med din hp

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-04-03 23:09

Hej dkspeedo,

du har brug for noget dns... altså hvis du vælger at hoste din hjemmeside på din egen computer... så når folk f.eks. skriver http://www.dkspeedo.dk så bliver de dirigeret hen til din hjemmeside på din computer med IP nummeret... 80.199.28.64 som så vidt jeg ku' forstå på det tilhører et TDC abonnement...

DNS er en slags peger... som er bl.a. er beskrevet i dette indlæg... "Hjemmeside???"... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/6774

du ka' umiddelbart få det gjort gratis ved Gratis-DNS... -->
http://www.gratisdns.dk/

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-04-03 23:12

hej igen,

øh... har du din hjemmeside liggende på din egen computer eller på et WebHotel?

hvis du har din hjemmeside liggende på din egen computer behøver du ikke ftp... så ka' du bare sætte en webserver op...

men nu ved jeg så ikke om jeg helt har forstået dit spørgsmåk korrekt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : hansandersen22

Dato : 06-04-03 10:04

Dk Speedo

Her vil jeg helt klart give strarup ret...

Det ZeroXP leverer er desværre en halvfærdig løsning. SOm kun fungerer når man har sin hjemmeside liggende hos en udbyder (webhotel, tdc, ISP m.m.)

Hvis du derimod har en privat computer stående hjemme hos dig selv, skal du først have installeret en webserver.

Det gør du med Apache eller IIS.

Når dette er på plads, skal du bruge et domæne. Ejer du ikke et sådant i forvejen kan jeg anbefale dig gratisdns. Det koster 99 kroner for et år inkl. oprettelse.

Her kan du også gratis oprette en dns-konto, så du ikke skal bede et firma hoste selve dns'en for dig...

DNS er en konto på en dns-server som indeholder dit domæne navn og din ip-adresse ( på serveren) og når du så skriver www.dkspeedo.dk vil man slå op i dns-databasen og pege på din ip-adresse, så man kan finde din server....

Det er det gratisdns gør gratis for dig.

Mht til filoverførsel til din server, formoder jeg den sidder i et LAN ? Her bruger du sompelthen windows egen stifinder til dette....

Men vælger du ZeroXP's løsning kræver det at du også sætter en ftp-server op på den maskine som fungerer som webserver.

Ellers kan du ikke overføre filer.