/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Optage audio i XP?
Fra : Kris
Vist : 523 gange
50 point
Dato : 05-04-03 18:37

Kan man optage lyd i xp med en microfon? Ell. skal man have fat i et program til formålet? Hvis det er det sidste, hvilket program ville være godt til det? Jeg skal optage en meddelse og sende den med en email.
Det gør ikke noget at det er et betalings program.
På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : kummel

Modtaget 60 point
Dato : 05-04-03 18:43

du kan godt optage lyd med mikrofon i xp men så vidt jeg husker kan du kun optage 30 sekunder, hvilket jo ikke er ret meget...
jeg bruger selv dictation buddy 2.2 hvilket er et fint program hvis man ikke skal alt muligt fancy.
hvis du tit sender lyd med mail skulle du overveje at dl incredimail der har en hele masse fede funktioner, blandt andet indbygget recorder...

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 05-04-03 18:52

du skal bare bruge windows egen lydoptager (start/tilbehør/underholning/lydoptager), men den er monster ueffektiv, til alt andet end til at optage små lyde. Find derfor et andet program, evt. det som kummel nævner.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 05-04-03 18:57

enten kan du bruge dit software der høre til dit lydkort
eller du kan bruge windows movie maker
eller du kan hente noget software
http://www.webattack.com

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 05-04-03 19:09

Tak for svaret kummel. Incredimail ser helt fint ud, så jeg tror jeg vil vælge det. Tak for jeres tid og hjælp.