/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Papirfly og det haster
Fra : ans
Vist : 7680 gange
100 point
Dato : 24-04-09 11:45

Er der en bruger, der kan fortælle mig hvilket papirfly, der kan "flyve" den længste strækning.

Det kommer ikke an på hvor lang tid flyet kan holde sig i luften men om at komme længst væk, fra den der kaster det.

Gerne med henvisning til hvordan det foldes.

Ja det haster lidt, da konkurrencen starter kl. 14 i dag

Starter med 100 point, men hvis der kommer et godt forslag, så forhøjer jeg point.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 24-04-09 12:08

Hmm. Jeg skal ige google lidt.
Jeg kan lave den, men den er besværlig at forklare.
Det er en, hvor man laver en kvadrat, folder flyet af det, og bruger den smalle strimmel papir til hale.
Den flyver langt.
jeg kigger lige.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 24-04-09 12:11

http://hairball.bumba.net/~rwa2/aircraft/

Den eksotiske, er den, der kommer tættest på.

Håber det lykkes dig :)

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 24-04-09 12:51

Her er et papirfly der kan flyve rigtigt langt. Lær at folde dette fly, og dine nevøer vil blive imponeret. Et fly af denne art har verdensrekorden i 'flyvetid'; dvs. kunne holde sig længst i luften i en hal uden vind. Rekorden er 30 sekunder.

http://www.frehr.com/papir.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-04-09 13:13

Denne bliver kaldt - verdens bedste papirfly -

http://www.zurqui.com/crinfocus/paper/airplane.html

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-04-09 13:34

http://www.youtube.com/watch?v=N4HBT2C84vc du skal bare højt nok op

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 24-04-09 13:39

Nordsted... Det er lige præcis den vi laver :)

Den er kanon.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-04-09 14:15

Wauu, den side er sendt videre til en veninde, der har en papsøn på 10 år.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-04-09 17:06

Lidt sent måske, men det findes i publisher.

http://peecee.dk/upload/view/166596

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-04-09 17:26

Nårh ja, Eyvin , men er det den samme model?

Er det ikke bare en "jetjaver"?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-04-09 17:39

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-04-09 18:17

Nøøøjj, det er næsten lissom at se Jørgen Clevin!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-04-09 18:33

Moster - Der er hele 3 typer distanceflyvere og en snurretop.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-04-09 18:38

Eyvind, mangler du ikke at få monteret en fm radio

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-04-09 18:47

Konkurrencen startede kl 14:00 og den er afsluttet.

Jeg skulle ikke selv deltage, men det skulle min søn. Hans chef havde til fredagens morgenmøde fået den idé at kl. 14:00 skulle der afholdes en "papirflyverkonkurrence"

De fleste medarbejdere begyndte så at folde fly ... afprøvede dem indendørs, men konkurrencen skulle holdes i det fri .... det gav jo et andet resultat

Min søn vandt ikke, det var han jo ikke tilfreds med, da det var et helt almindeligt "skolepapirfly" der vandt.

Men sjov og ballade det havde deltagerne ... dejligt med en chef, der pludselig kan få medarbejderne til at have det sjovt.

Jeg har bedt min søn om at vælge en "vinder" i denne tråd .... og det blev .....

jeg vil lige sige til 3773, det var ikke muligt efter reglerne at kravle så højt op

jeg kan også fortælle at dette fly var et af de bedste indendørs

http://www.geocities.com/chouhung/saber.html

min søn var meget misundelig på ham, der havde foldet det, men udenfor var det ikke så godt.

Nå det var jo vinderen jeg skulle gi' point ...

Eyvind og molo kom for sent med deres bud, så de er udelukket.

Camillasmoster kom heller ikke med et bud, så hun er også udelukket.

Nu bliver jeg nødt til at skrive et nyt indlæg, så vinderen kan få sine point.

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 24-04-09 18:53

Tak for svaret Nordsted1.

Flyet kunne holde sig længst i luften, men kom ikke langt nok til at sejren var hjemme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-04-09 18:56

Citat
Flyet kunne holde sig længst i luften, men kom ikke langt nok til at sejren var hjemme.

Ej hvor ærgeligt

Hatten af for den chef, sådan nogle burde der være nogle flere af

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 24-04-09 19:25

Den er ligesom Edvind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-04-09 19:27

Citat
Eyvind, mangler du ikke at få monteret en fm radio
?????????????
Jeg har da en lokalpatriotisk radio på min comp. Screamer Radio som endda kan optage, så jeg kan høre det igen og måske opfatte hvad de siger...........................P4 Kbh.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 24-04-09 19:31

Edvin kunne holde sig længst i luften, men kom ikke langt nok til at sejren var hjemme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-04-09 19:57

Eyvind, jeg skrev det kun fordi, jeg mener at huske, at man bliver spurgt om man vil have radio i flyet (i publisher) og hvis man så skriver - ja- så får man besked på, at det ikke kan lade sig gøre
i et papirfly

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-04-09 20:22

- den kendte jeg ikke.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-09 10:29

Nordsted1

Citat
Hatten af for den chef, sådan nogle burde der være nogle flere af

Det er jo ikke hver uge den slags ting sker i firmaet, der skal jo også arbejdes

Men når det sker, så ved chefen også, at der ikke bliver lavet meget arbejde den dag.

Men det er da rart, at der kan rives en dag ud af kalenderen. Det sætter de ansatte også pris på

Min søn gik en "runde" i firmaet .... alle sad og foldede fly indtil konkurrencen startede.

Der blev dog tid til at spise frokost

God weekend skinner

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-09 17:12

"Far og mor.................................hvad laver i henne på det der arbejde."

.................................."Vi sidder bare og folder papirflyvere, hele dagen"