/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Tilstoppet køkkenvask
Fra : Spammert
Vist : 4104 gange
20 point
Dato : 24-04-09 03:21

... Med et tvist. Dvs. den kan tage omkring et glas vand, og så stopper den næsten helt til (vandet siver meget langsomt ud). Jeg har tjekket selve sien i håndvasken, skilt rørene ned til vandlåsen og selve vandlåsen ad. Kort sagt - alt hvad der kan skilles af, er blevet det. Vandlåsen var ulækker, men ikke tilstoppet. Det hjalp heller ikke synderligt, at rense den.

Har prøvet at kigge fra der hvor vandlåsen begynder/slutter og ind mod selve nedfaldsrøret - igen ulækkert og fedtet, men ikke tilstoppet (så langt jeg kan se). Jeg har prøvet at stikke diverse hjemmelavede dimser derind, og umiddelbart får jeg dem langt nok ind til, at de skulle nå nedløbsrøret. Jeg har ikke hørt noget fra ovenboen, så jeg tvivler på tilstopningen er i nedløbsrøret.

Jeg synes bare det er underligt, at den maks kan tage et glas vand, da det nogenlunde svarer til den rørmængde, der er fra vasken og til vandlåsen. Altså som om, at vandlåsen er defekt (selvom jeg godt ved, at det ikke giver mening). Jeg kan med sikkerhed sige, at der er nok plads i rørene efter vandlåsen, til at der kan være mere end et glas vand.

Min konklusion er altså, at det virker som om, at vandet ikke løber igennem vandlåsen. Det er en helt almindelige s-vandlås i plast.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-04-09 10:08

prøve at sætte en bundprop i håndvasken fyld den men varmt vand træk proppen op hvad sker der så ??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-04-09 10:13

ps! en håndvask/vask skal have luft så får den ikke luft kan den ikke trække vandet ud (vasken trækker normalt luft via overløbet så er dette ikke monteret eller stoppet)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-04-09 10:35

Der er da masser af fri luft over en håndvask.

år afløbsrøret nedad hele vejen til faldstammen ?
Er udluftningen af faldstammen i orden.

skil afløbsrøret ad igen . stik en 1/2 " plastslange (haveslange ) igennem og spul . Afløbet bør være til faldstammen, ellers er der forstoppelse eller bagfald.

Kommentar
Fra : Spammert

Dato : 24-04-09 14:05

rotw - Så "bobler" overfladen præcis som den ville gøre, hvis der var frit afløb, og man kan høre at vandet ryger ned. Dog kun i omkring et sekund. Så stopper det til. Overløbet virker ikke til at være stoppet (har prøvet at hælde vand igennem) - det ville da også undre mig. Kan hælde ca. samme mængde vand igennem overløbet som igennem vasken, før det stopper og løber op igennem risten i vasken.

transor - Ja. Efter våndlåsen går det skråt nedad mod faldstammen. Dunno omkring udluftningen. Bor i lejlighed. Af samme årsag har jeg heller ikke rigtig mulighed for tricket med vandslangen.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-04-09 14:50

jeg vil få fat en en split og køre den helt ud i den lodrette faldstamme det lyder til at der er en prop i afgreningen eller på røret et sted

Kommentar
Fra : Spammert

Dato : 24-04-09 15:05

Men hvordan forklarer det så, at der næsten ingenting skal til, før det stopper til? Tilstopningen kan da umuligt være så tæt, at den forhindrer vandlåsen i at "løbe over" pga. lufttryk?

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 25-04-09 07:38

Det er HELT sikkert at der er ingen udluftning "over tag" og at der er en forstoppelse/"ekstra vandlås" er sted på det rør, for der er fordi at luften ikke kommer der fra at det kan holde vandet oppe i vasken...

Du må gå til udlejer/vicevært(Ejendomsfunktionær hedder de hvis i dag ) Og lade dem finde problemet...

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 20 point
Dato : 04-05-09 13:52

har du fået en split igennem???

Kommentar
Fra : Spammert

Dato : 04-05-09 15:35

Ja, og det løste problemet. Tilstopningen sad lige inden faldstammen btw.

Godkendelse af svar
Fra : Spammert

Dato : 04-05-09 15:35

-