/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
kørekort til mc og alm. bil
Fra : Walid9955
Vist : 512 gange
65 point
Dato : 24-04-09 01:15

hej med jer
jeg bliver snart 18 år også tænk jeg på om jeg skal tag bilkørekort og mc kørekort på en gang.
også vil jeg spørge om det bliver billigere at tage bil og motorcykel kørekort sammen? eller spar jeg bare nogen lektioner? forresten er det en god ide at tag mc nu eller skal jeg vente til jeg bliver 21?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-09 01:26

Ja det er billigere at tage begge kørekort samtidig, teorien er den samme, så du sparer timer og 1 teoriprøve når du tager begge kørekort samtidig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-09 01:33

Held og lykke med køre undervisning og prøver, kør fornuftig også på MCen og husk at du ikke må køre store MCer før du er 21
Citat
95% af alle elever over 21 år tager dog kørekort til den store mc. Hvad siger loven? - Er du mellem og 18 og 21 må du ta' kørekort på en mc på 34 hk. Det er i praksis en 250 cm3 eller en neddroslet 500 cm3. Er du over 21 kan du starte direkte på de større. Målet er selvfølgeligt at undgå ulykkerne med de helt unge og dem der ikke er så teknisk gode på mc'en.

citatet er fra siden her: http://www.mcskolen.dk/motorcykel.htm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-04-09 08:09

Nej, i dag sparer man ikke noget ved at tage begge dele på en gang.

Der er , teoriprøver, kørsel og køreprøver separat til hver kategori,
timerne kan måske spares, men der er faste priser alligevel....d.v.s. at man betaler for en "samlet pakke" til hver kategori, som hver især koster ca 10000,-

m.h.t. MCkortet, så kommer det jo an på om du har brug for det om det kan betale sig at tage det nu.

Kommentar
Fra : yakov

Dato : 14-05-09 11:18

ta begge dele på en gang. jeg er 21 og tog først til bil og så senere til Mc. men når man har haft det i 2 år dvs. når du er 20 har du til stor og man skal ikke op til en prøve det har man bare automatisk. du spare ikk noget specielt på priserne på dem. men du skal ikke til at sætte dig ind i teorien og hele den måde at køre på igen. så jeg ville tage dem samtidig.