/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Tandlæge regning
Fra : Teko
Vist : 3331 gange
50 point
Dato : 22-04-09 19:39

Jeg har fået et over slag på, at få lavet to huller og syntes prisen er meget dyr.

Injektion      269
Plastfyldning flade 12   1330

Injektion       269
Plastfyldning flade 14   1330

Total       3198,-

Er det mig, eller skal jeg finde en ny tandlæge?
Mvh
Teko

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-04-09 19:42

Her kan du sammenligne tandlægepriserne på udvalgte behandlinger

http://www.avmintand.dk/articles/Tandlaegepriser.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-09 19:44

Du skriver ikke noget om hvor mange flader de plastfyldninger er på koderne siger mig umiddelbart ikke noget længere

Men når det er to forskellige koder, syntes jeg det er underligt at prisen er den samme??

Prisen for bedøvelsen er almindelig, selv om den er høj

Håber du er medlem af sygesikringe "danmark"

Kommentar
Fra : Teko

Dato : 22-04-09 19:51

Jeg har været inde på avmintand, men kan ikke finde priser, på noget der ligner plastfyldninger.

Ja jeg er medlem af ”danmark" desværre giver de kun 500,-

Antallet af flader… hvis jeg ser på deres hjemmeside, så må det være 3-4 flader.

Men ser priserne ud til ikke at være dyre?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-04-09 20:30

Prøv at se her på
https://www.sundhed.dk/

Gå til vejviser øverst på siden - vælg tandlæge. Du kan vælge specifikke tandlæger, eller bare klik på søg.
Nu kommer 2136 tandlæger i Danmark (desværre ikke alle). Inde på hver tandlæges side er der oppe for oven et felt med priser. Herfra kan du så sammenligne de forskellige tandlægers priser. Temmelig besværligt, men så vidt jeg ved eneste mulighed pt

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 22-04-09 20:36

I dette link kan du se til og fra priser

Din tandlæge ligger lige i yderkanten, men er ikke meget dyr ca 100 kr mere end det der står nævnt

http://www.fleregladesmil.dk/default.asp?id=7&mnu=7

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-04-09 20:36

Hver tand har 5 flader....

Det er ikke flade 14 men flade 1 og 4 på den ene tand og flade 1 og 2 på en anden tand.

Det ser baer ud til at du har fået prisen på Plasfyldninger, og de er lidt dyre end amalgam (kviksølv)..

Så helt galt ser der ikke ud - men det er bare større tal end en tandrensning.

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-04-09 20:37

Du kan spare 2 gange Injektion af 269,-

Hvis du kan undlade at blive bedøvet.... det kommer an på hvor meget smerte du kan klare....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-04-09 20:41

Priserne ser ud til at være hamrende dyre.

Jeg har lige fået lavet fyldning af 2 flader uden bedøvelse og det kostede 500 kr.

Bedøvelse over 200 kr og en plastflade til ca. 1500 kr, det er urimeligt.

Så få et tilbud fra en anden tandlæge, eller tag til Sverige og få det lavet, der kan du garanteret få det hele meget billigere.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-04-09 20:45

granner, det er jo ikke protese arbejder der spørges til....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-09 21:38

Granner01.... hvis du ser priserne i mit link fra - fleregladesmil- kan du se at prisen ikke er urimelig

selv om jeg syntes det er dyrt at gå til tandlæge i DK

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 23-04-09 10:56

Et eksembel på prisforskel.
Resterne af en kindtand skal ud.
Hos en tandlæge siger han at den skal opereres ud pris 3500 kr.
Hos min nuværende tandlæge, spurgte jeg om den skal opereres ud svaret var nej pris 150kr. (tid 15 min)
Jeg fik for 1md.siden lavet 2 flader kindtænder, 2 fortænder + en kindtand ud.
Han havde givet et bud på 3000 kr. men det løb op i 3500 men en aftale er en aftale som han sagde rabat 500 kr. (samlet tid knap en time)
En tandlæge giver 8 kr. for det fluidum han sprøjter ind i kæften på folk.
Jeg syntes at min tandlæge er skide dygtig, og flink. (Jørgen, Ringe tandlægehus)
Højris

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-04-09 19:25

Citat
granner, det er jo ikke protese arbejder der spørges til

Det er ikke protese jeg snakker om, mangler kun 3 tænder som jeg har i en protese men alle de andre tænder er mine egne. Incl. alle fortænder med plastfyldninger. Så jeg kender alt til tandlægeregninger. Og til priser på tandarbejder.

Godkendelse af svar
Fra : Teko

Dato : 29-04-09 19:54

Tak for svaret Nordsted1.

Var oppe og få det lave i går, 35min og 3000,- fatiger, så er det da også betalt.

Kommentar
Fra : Steen2000

Dato : 25-06-09 09:20

Tag til Sverige. Har lige fået lavet for 12.000 SEK (8.400 DKK), hvad der ville koste 16-18.000 herhjemme.

Kommentar
Fra : 0463

Dato : 06-07-09 08:18

Jeg har også lige været ved tandlæge,
og reging lød således.

Lokalbedøvelse injektion 206,00 kr
Plastfyldning præmolar 2 flader 792,00 kr
Jeg syntes det lyder af meget, men jeg kan se her på kandu.dk
at der er andre som også betaler meget ved tandlægen,

Men det gør stadigvæk ondt en uge efter, og nogen siger det kan
gå et stykke tid, før plastfyldningen og tanden kan sammen