/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Fartkontrol
Fra : kmb1969
Vist : 2012 gange
500 point
Dato : 22-04-09 19:32

Er der nogen der har en idé (erfaring) om hvor lang tid der går fra at man har fået taget et nyt "familieportræt" til der ligger en hilsen fra rigspolitiet i postkassen?

Accepteret svar
Fra : amlupo

Modtaget 510 point
Dato : 22-04-09 19:34

Fra 1 til 3 uger (erfaring med 4 fotos på 8 mdr)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-09 19:40

Og jeg har lige hørt om en, hvor der gik et helt år

Men så var der også rigelig med tid til at spare sammen

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-04-09 19:40

Det afhænger vist af hvordan jagten går Kender tilfælde fra foto torsdag, til brev samme uge om lørdagen - 6 dage - 2 uger..... Vil du nå at immigrere

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-04-09 20:32

immigrere = emigrere

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-09 20:37

jeg fik mit efter ca 4 måneder

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-04-09 22:10

normalt indenfor 3 måneder med helt op til 1 år kan der desværre gå

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-04-09 02:34

Let foden, så kommer der slet ingen regninger.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 23-04-09 09:07

Den er i hvert til fælde selvforskyldt.
Ingen medlidenhed herfra.

Hvis det er beløbet du er i tvivl om, så check dette:

http://hotstart.dk/faktasiderne/default.aspx?id=2

Mener iøvrigt at du på dr's teksttv kan læse de eksakte priser.

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 23-04-09 18:32

Havde glemt selen efter indkøb. De holdt ikke ret langt fra parkeringspladsen.

Så ja det er selvforskyldt.

Men også STORT ØØØØØV.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-04-09 18:41

Kan godt forstå, at du ærgrer dig

Hos os, har jeg stadig håneretten .... gemalen gik i fælden sidste år - jeg kører pænt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-04-09 18:45

Selv om det er ærgelige penge, så prøv at se positivt på det, tænk hvis du var blevet involveret i et trafikuheld

Der er afstanden fra p-pladsen jo ligegyldig, det kan ske alle vegne

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 24-04-09 08:46

Jeg starter aldrig selv bilen før ALLE er spændt fast. Også min mand, der er chauffør til dagligt.

Han spænder sig bare ikke fast når han selv kører, før jeg sidder som Paprika Steen og siger Biip Biip Biip :)

Det hjælper.

Gør det til en vane at spænde dig FØR du sætter nøglen i bilen.

Det er jo kun en vane sag.

Det behøver jo heller ikke være din skyld hvis du kører galt, så det nytter ikke at sige, jamen det er kun lige 100 meter (hmm... så kort en tur... så gå i stedet). Men en anden kan jo køre op i bagenden af dig eller overse fuld vigepligt eller.......
jeg synes ikke det er synd. Tværtimod.
Satte de bøderne yderligere op, ville flere måske tænke sig om.

Hvad med dine børn, hvis du har nogen?
Skal de væres spændt fast?
Og skal de det, hvordan forklarer man så, at de skal men mor og far behøver ikke?

De kommer til at betale en frygtelig pris, hvos mor/far pludselig ikke er der mere, fordi de ikke havde spændt sig fast på en tur til brugsen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-04-09 20:09

Selen har sparet undertegnede for en overflytning til Sct. Peder

Apropos overværede jeg en buscauffør sætte albuerne på rattet og styre, det var åbenbart livsnødvendigt at sende en sms.

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 27-04-09 18:47

1 uge kunne ikke gøre det, så jeg venter stadig.

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 05-05-09 17:53

2 uger - venter stadig

KOM NU

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 05-05-09 18:03

Som andre her allerede har skrevet, kan der gå fra 1 uge - 1 år, før du hører noget. Men hvorfor kontakter du ikke Rigspolitiets færdselsafd., hvis du gerne vil vide, hvornår du kan forvente at høre mere

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-05-09 19:23

Citat
Havde glemt selen efter indkøb. De holdt ikke ret langt fra parkeringspladsen.

Sålænge det kun er for ikke at have "spændt selen" ja så kommer der ikke noget billed
med billet vedhæftet.

husker ikke paragrafen 100% men det er noget med at det ikke er vedtaget endnu at de må sende
sende billet ud for andet end fart overtrædelse.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-05-09 21:04

@ dk: hvis de har et billede og billedet ellers er i orden (der er stadig mange der slipper pga et dårligt billede) så kommer bøden

se evt denne artikkel: http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Hovedstadsomraadet/2009/03/07/092551.htm

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-05-09 08:17

10 måneder og venter stadig. Blev endda skrevet og oplyst om at det også betød et klip. Har stadig intet hørt! Gad vide om dem der skal sende bøderne er de samme som sender "kandu-gevinster" LOOOL

Godkendelse af svar
Fra : kmb1969

Dato : 07-05-09 16:47

Tak for svaret amlupo.

Så kom hilsnen

2 uger og 3 dage.