/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Gratis adgang til zoo - NEJ
Fra : Palmen
Vist : 1968 gange
50 point
Dato : 22-04-09 16:49

http://www.kandu.dk/Tip19523.aspx

På dette tip påstås der at man får gratis adgang til alle landets zoo'er ved at købe adgangskort til et.

Det stik modsatte står på kbh's zoo's hjemmeside. Jeg har kontaktet dem og de har bekræftet at det ikke er korrekt. Man får ikke gratis adgang fordi man har et kort til en anden zoo siger de.

Der er ikke linket til nogen information om at tippet skulle være rigtig, og tippet modsiges af informationer om årskort på forskellige zoo'ers hjemmesider herunder kbhs zoo.

Da jeg ikke kan kommentere tippet mere end 1 gang skriver jeg dette indlæg. Jeg gør det for at gøre opmærksom på at tippet ikke er korrekt og at tip-giveren ikke har undersøgt sagen eller ønsker at undersøge sagen overhovedet. Og der er allerede 1 person på tippet som er hoppet i med begge ben på trods af at det tydeligt fremgår at det ikke er korrekt.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 22-04-09 16:54

http://www.zoo.dk/BesogZoo/KoebAarskort.aspx

Her står der klokkeklart at med et årskort til kbhs zoo får man adgang til ebeltoft zoo, knuthenborg safari park mv til GRUPPEPRIS - så det er altså ikke korrekt når tunip skriver at et årskort til en zoo i Danmark automatisk giver gratis adgang til alle andre zoo'er.

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 22-04-09 16:54

Nåh ?

Ja, jeg er altså den person, som hoppede på den ...

(Troede naturligvis det var rigtigt)

Men tak for oplysningen.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 22-04-09 16:56

Jeg synes det lød for godt til at være sandt - derfor undersøgte jeg sagen.

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 22-04-09 16:56

Tror jeg nøjes med mit Tivoli Kort, så ...

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-04-09 17:05

Jørn - du er så nem at lokke!

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 22-04-09 17:05

De har dog et samarbejde med odense og aalborg zoo og der kører de med gratis adgang sagde hun og det står også på det link på kbhs zoo's hjemmeside - så der er en lille smule om det kan man sige. Men ebeltoft zoo og knuthenborg safari park har det intet med at gøre - og der gives ikke fri adgang - højst lidt grupperabat. Så det med tippet om at et kort til en zoo gav adgang til alle zoo'er i DK - det var det jeg opponerede sådan imod - specielt fordi knuthenborg safari park nævnes som det sted hvor man kunne købe et årskort billigst i tippet og så få adgang til kbhs zoo gratis - det synes jeg egnetlig var lidt synd hvis nogen gjorde, når nu det ikke var korrekt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-09 17:06

Med et årskort får du: - Fri adgang til Zoo alle årets 365 dage
- Tre stemningsfulde sommeraftner, hvor du gratis kan invitere en gæst med
- Magasinet Zoo-nyt tilsendt fire gange årligt
- 10 % rabat på de fleste varer i ZooButikken
- Tilbud om rundvisninger, foredrag og rejser
- Gratis adgang til Odense, Aalborg og Givskud Zoo frem til udgangen af 2009Du kan købe årskortet på denne side og betale online med betalings-kort over en sikker forbindelse. Bestilte årskort vil blive sendt med posten i løbet af 3 hverdage.

http://www.zoo.dk/BesogZoo/KoebAarskort/ShopStep1.aspx

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-04-09 17:08

Citat
Fra Givskud's hjemmeside:

Fri adgang til Givskud Zoo

Køb et personligt årskort til Givskud Zoo og få masser af fordele.

Et årskort gælder fra købsdatoen til samme dato året efter.

Du får:

Fri adgang til Givskud Zoo, Ålborg Zoo,
Odense Zoo og København Zoo et år frem fra udstedelsesdatoen. Fra 1.1. 2010 giver årskortet kun fri adgang til Givskud Zoo, mens der til Ålborg, Odense og København Zoo er adgang til reduceret pris jf. nedenstående.

Reduceret pris hos de øvrige DAZA-medlemmer.

Med lidt held kan man i resten af 2009 komme gratis i nogle Zoo haver, men fra 2010 gives kun rabat.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 22-04-09 17:10

Det har jeg jo sådan set lige skrevet nordsted1. I tippet skrives der

Hvis du køber et årskort til en zoologisk have der ligger i Danmark, kan du komme ind i alle zoologiske i Danmark.

Det er ikke korrekt. Et årskort til Ebeltoft Zoo og Knuthenborg kan man ikke bruge i Kbhs zoo og omvendt til at få gratis adgang.

Og for at gøre ondt værre så skrives der :

Det er altså meget billigere at have årskort til Knuthenborg og så bruge det i København. Ps. Knuthenborg skulle være den billigeste zoo at have årskort til.

Det kan godt være at det er billigt at få et årskort itl knuthenborg men det kan ikke bruges til fri adgang til kbhs zoo.

Jeg synes det var væsentlig at få det frem - hvad det egentlig var det hele drejede sig om.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 22-04-09 17:12

Men rart at det ligesom er slået fast nu - bare ærgeligt at det ikke fremgår helt at tippet.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 60 point
Dato : 22-04-09 17:14

Ja Nordsted - det er rigtigt hvad du skriver, men det var ikke det der blev fortalt i Tippet.

Tunip skrev:

Citat
Det er altså meget billigere at have årskort til Knuthenborg og så bruge det i København.

Ps. Knuthenborg skulle være den billigeste zoo at have årskort til.

Og det passer umiddelbart ikke - der er ingen steder på Knuthenborg sider angivet, at man kan komme gratis i Zoo København. Så hvis folk gør som angivet, vil man komme til at føle sig snydt!

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 22-04-09 17:16

Netop - og hvis nogen ikke tror på det så kontakt selv kbhs zoo inden de køber et kort til knuthenborg safari park eller ebeltoft zoo - så vil I få det at vide.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-09 17:20

I må endelig ikke misforstå mig.... jeg kopierede teksten fra zoo, for at vise, at der var "lidt" om snakken

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-09 17:25

Nu er vi enige om, at der er fejl i hvad der er blevet oplyst omkring Knuthenborg

Men tror det kan være en genudsendelse i Rabatten??

http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2006/0531110304.htm

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-04-09 17:26

Ja - en 3 år gammel udsendelse.

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 22-04-09 17:32

Citat
Jørn - du er så nem at lokke!

Ih Ih Sir !

Kommentar
Fra : twitt

Dato : 22-04-09 18:10

Men der er stor forskel på priserne for årskort de forskellige steder. Givskud Zoo koster 290 kr. Odense Zoo 340 kr. Aalborg Zoo 315 kr. Københavns Zoo 400 kr. (voksenpriser, men der er tilsvarende forskelle på børnepriserne). Så det kan godt betale sig at planlægge det lidt, hvis man alligevel vil bruge årskortet flere steder.

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 22-04-09 18:36

Citat
Ja - en 3 år gammel udsendelse.

Jeg beklager at den bog jeg læste det i var tre år gammel. Jeg burde selvfølgelig have tjekket hvorgammel bogen var, og om oplysningerne stadig var korrekte.

Men Palmen, Du har nu både kommenteret det i tippet, sendt en besked til mig og oprettet et spørgsmål om det, så jeg tror det er gået op for mig at oplysningerne er forældede. En anden gang kan du nøjes med at skrive at skrive, at Knuthenborg ikke længere er en del af aftalen, men at det var der andre zooér der var, for ligesom jeg ikke havde tjekket om oplysningerne holdt stik, havde du ikke tjekket om der skulle være noget om sagen.

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 22-04-09 20:09

Nåh ja - nogle gange kommer man til at give et tip, som man ikke selv har gammenkontrolleret og dobbelt tjekket 200 gange ...

That´s life ...

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 22-04-09 21:16

Tunip: Du skriver jeg har sendt dig en besked om det. Det er usandt ! ! ! ! Hvorfor dog nu begynde at lyve om sådan noget ? ? ? Det forstår jeg ganske enkelt ikke - jeg er et stort spørgsmålstegn hvorfor du pludselig vælger skrive noget sådan noget men det er dit problem.

Du skriver at jeg har kommenteret det i tippet - ja, det er korrekt men du fastholder jo at oplysningerne er korrekte og da jeg ikke kan kommentere tippet må jeg oprette en ny streng. Også fordi det på trods af min kommentar ikke er gået op for folk at oplysningerne ikke er korrekte.

Jeg lader strengen stå åben lidt endnu men lad være med at være mobset på mig over at du ikke undersøger det du selv tipper om og drop dumme usande påstande.

Kommentar
Fra : Son-ny

Dato : 22-04-09 21:33

Nu er det ikke fordi der rager mig - men tag dog og slap af !

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-04-09 21:43

Citat
Tunip: Du skriver jeg har sendt dig en besked om det. Det er usandt ! ! ! !

Palmen - det er muligvis korrekt!

Det kan skyldes, at Tunip ikke kan læse - for jeg har sendt en besked til vedkommende, hvor jeg beskev nogle af de fejl der var i tippet.
Men vi skal måske undskylde Tunip, som er et forholdsvis ny bruger.

Jeg mente, at en privat besked var en at oplyse vedkommende om fejlene, men han har umiddelbart ikke gidet at svare på beskeden.

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 23-04-09 08:30

Tak for svaret IBM760.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-04-09 08:35

Selv tak.

Kommentar
Fra : Mik-Mak