/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tuning af pgo hot 50
Fra : jacobsk1
Vist : 1455 gange
40 point
Dato : 22-04-09 15:01

Hej jeg har en pgo hot 50 jeg gerne vil have lidt fart på...
Kan nogen fortælle mig hvordan man piller skiverne, hvor man får fat i en større cylinder og ellers andre nemme og billige råd :) Første gang med scooter nemlig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-09 15:29

Citat
Første gang med scooter nemlig

Og sidste forhåbentlig

KANDU hjælper IKKE med ulovligheder - men du kan ringe 114 - de ved det.....

Kommentar
Fra : jacobsk1

Dato : 22-04-09 21:25

KANDU hjælper ikke med ulovligheder.... hmm hel sikkert (not).
Men nu forholder det sig således, at jeg er 15 år og ikke engang har knallertkørekort, og derfor kører jeg ikke offentligt.
Grunden til jeg ville have den til at rende en del, er at jeg skal ud med et par kammerater til sommer og køre markræs, det er vel ikke ulovligt at køre 80 km/t på egen jord?? ... Men mit indlæg fortæller jo ikke at det er 30'er knallert. Det er ren faktisk en 45'er scooter og den må der gerne pilles lidt ved, men ikke køre mere en 50 km/t på de offentlige veje... Det kan sammenlignes lidt med en bil eller motorcykkel der kan køre 300 km/t, men hvor må de køre med den hastighed... Nemlig ingen steder ud over privat grund....

Så det kunne være rart med en der har lidt seriøs rådgivning...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-09 21:32

Citat
er at jeg skal ud med et par kammerater til sommer og køre markræs,

Så ville det da være passende at spørge dem....

Citat
Det er ren faktisk en 45'er scooter og den må der gerne pilles lidt ved, men ikke køre mere en 50 km/t på de offentlige veje

Se du har allerede misforståt - eller rettere sagt - SLET IKKE forstået loven....

Så få du nu lige knallertkort først... - Der lærer du også HVAD den består af...

Citat
med en der har lidt seriøs rådgivning...

Det ER sandeligt seriøst - du må ikke pille ved ved hverken en 30er eller en 45er - og kører du på LUKKET område er der folk der der hjælper....

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 22-04-09 21:57
Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 23-04-09 14:15

Her er der nogen som er gået igang:

http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=49

Kommentar
Fra : cclaus63

Dato : 17-05-09 08:12

Prøv SCOTTER-SHOPPEN. 70 ccm3, det kommer den aldrig op på, med 47.6 mm. men ca 58 ccm3.
det er altså en forøgelse af ccm3 på 20%. sidst cyl+stemel 225kr + 125kr for top. En karburator ca 500kr, alm 10 mm, nu måske 21 mm. så kan det måske blive sjov. HUSK DINE BREMSER SKAL PASSE TIL DET, MERE VIGTIG END KØRER STÆRK, GLEM IKKE DEM DER IKKE VIL MISTE DIG, HOLD DIG TIL DE 30.