/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
ARLA kvæler ytringsfriheden
Fra : Preb0232
Vist : 646 gange
300 point
Dato : 22-04-09 14:52

Er domæneklagenænnet " købt " af ARLA, det angives som en af grundene " ARLA har noget nær monopolstaus i Danmark "

Jeg har købt www.laerkevang.dk længe før Arla kom med mælken LÆRKEVANG

Hvor er vores ytringsfrihed

Det må være flovt at arbejde i en sådan virksomhed

se:

http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1157254.ece

Hvordan kommer jeg vidre, min okonomi er ikke helt så stor som ARLA´s men derfor kan man godt have rettigheder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-09 15:37

Gentagelse

Tabte du sagen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-04-09 16:09

Når ARLA fik ret og støttet af en højesteretsdommer, så kan det sagtens tænkes, at ARLA har smurt godt, før sagen kørte.

JEG UNDLADER HELST AT KØBE PRODUKTER FRA ARLA

Men som du sikkert er klar over, så er penge = magt, og det udnytter ARLA til det yderste.
Jeg syntes bare, at dommeren burde have taget hensyn til den tid du har haft dit domæne.
ARLA burde også være mere kreativ (men det er jo kun bønder i fine klæder) og sørge for et domænenavn til deres produkt, for ellers måtte de da bare finde et andet mærkenavn!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-04-09 16:12

Arla stinker som alt andet på landet,
jeg køber ikke deres produkter.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-04-09 16:19

Der er ikke noget og gøre. Klag hvis du vil bruge flere penge eller find en advokat som vil arbejde gratis og som kan få sagen ind under grundloven.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-04-09 16:20

Jeg undgår også helst Arla produkter!

Og checker på kartonet, om de har opkøbt det pågældende firma...

Hanne

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-04-09 16:24

SÅ giver vi ARLA til de muslimske lande!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-04-09 16:52

som udgangspunkt er ejendomsretten ukrænkelig, men visse personer og firmaer kommer på mystisk vis let og elegant udenom det faktum.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-09 16:56

Citat
men visse personer og firmaer kommer på mystisk

Det er såmænd ikke så mystisk - det er blot et spørgsmål om MAGT....

Her i landet kan man blive straffet UDEN beviser - blot man mener det er SANDSYNLIGT

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-04-09 17:12

Hvad med at putte en journalist på sagen?
Eller Dr's "Kontant"..

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 22-04-09 19:33

en mulighed kunne også være "Operation X" på TV2, det vil sikret ikke ændre udfaldet på sagen, men ARLA vil helt sikkert skulle komme med en meget god forklaring........

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-04-09 20:06

Den sag kan belyses på flere måder.

Arla ønsker at beskytte deres varemærker og opkøber/tilrager sig domæner for at nogen ikke skal drive plat på dem, enten til alternative ting eller ligefrem som domænehaj for at score kassen, det er noget alle kendte firmaer gør, også for at folk ved indtastning i adresselinien kommer ind på de rigtige sider.

Jeg har lige testet et helt andet kæmpeforetagende, nemlig DSB som har et produkt der hedder S-tog, ved indtastning af www.stog.dk bliver man redirected til DSB S-tog. DSB har så "glemt" at sætte sig på www.lyntog.dk hvor man kommer ind på en reklameside....typisk.

Jeg støtter dog på ingen måde opkøb af domæner
Blot fordi at Arla tilfældigvis har et produkt der hedder Lærkevang kan de jo sagtens finde på at droppe produktet om et år, og man søger vel på Arlas hjemmeside hvis man vil have noget mere at vide om enkelte produkter og ikke bare navnet på emballagen..........oder was ??

Hvem husker ikke sagen på spidsen om pølsemanden MacAllan der havde haft navnet i mange år. McDonald opdagede ham lige pludselig og den endte i retten hvor de måtte sluge bøffen selv

Jeg har dog ikke hørt om McDonald også var begyndt at tvinge Mac fra Apple, det kunne ellers blive spændende

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 22-04-09 20:17

ARLA er da ellers en økologisk oplevelse ...

Nåh - Spøg til side !

Jeg er ikke vild med monopoler !

Køber ARLA, hvis der ikke er andet i butikken - Men køber helst noget andet, hvad der jo heldigvis også er (en gang imellem)

JR

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-04-09 20:37

Citat
Hvad med at putte en journalist på sagen?
Eller Dr's "Kontant"..

Synes jeg er en rigtig go' ide, det er ikke sikkert det kommer til at betyde noget for denne sag, men det kan belyse problematikken og vi kan måske komme tættere på at beskytte folk som har domaine navne som andre vil have fat i, Jeg vil da nødig miste nogen af mine domainer.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-04-09 21:27

Ja, for hvis de får lov til at gebærde sig på dén måde i det stille, stopper det jo aldrig.

De store firmaer med stor magt skal udfordres, nemlig.

De er ikke "Kongens leverpostej", nej.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-04-09 21:52

Jeg synes umiddelbart, at der i denne debat mangler link til de tidligere spørgsmål og kommentarer til sagen:

Klagenævnet for Domænenavne: http://www.kandu.dk/spg126433.aspx
og fortsættelse: http://www.kandu.dk/spg128325.aspx

Det giver måske et lidt mere nuanceret billede på sagen!

Kommentar
Fra : leoplet

Dato : 08-05-09 20:45

Efter at have læst om sagen både i aviserne og på nettet - set synspunkterne fra flere sider - er jeg kommet til følgende mening:

Hjemmesiden www.laerkevang.dk er som sådan ikke i brug, da den udelukkende indeholder links til diverse hjemmesider (i øvrigt ganske rodet stillet op).

Jeg ville hurtigst muligt lave en seriøs hjemmeside, som fortæller lidt om din gård, og hvad du beskæftiger dig med på den.

Selv om det ikke er vildt fedt, ville jeg måske tilbyde arla at lægge et link til deres hjemmeside ud på siden - for at det får den ønskede virkning, skal du nok tilbyde dem at du lægger den synligt på forsiden.

Så længe domænet udelukkende bruges til at linke til andre sider, tror jeg desværre arla vil få ret ved en domstol - så op af stolen og igang med at lave en god hjemmeside om din gård.

Held og lykke med det hele.

Med venlig hilsen

Jan Leo Plet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-05-09 21:28

Jeg vil give leoplet ret i det han siger, men jeg vil også sige at køber man og betaler for noget bør man også kunne forvente at man kan kalde det sit og ikke skulle gå og være nervæs for at der er nogen der kommer og negler det.