/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Ventil til mini-ubåd
Fra : railer
Vist : 582 gange
200 point
Dato : 21-04-09 20:00

Hej alle...
Har et projekt kørende hvor vi er ved at lave en ubåd ud af en gammel 11kg gasflaske.

Vi har en elektrisk åben/lukke ventil til at sidde i ubåden som åbner for vandet fra søen til ballasttanken. Vores problem er at der ikke kommer nok vand igennem.

Jeg søger derfor en elektrisk ventil med stor diameter som tillader at der strømmer flere liter vand gennem per minut selvom der ikke er et egentligt tryk på det omgivende vandet. Den skal være rimelig billig (under 500 kr). Og hvis det findes må den også gerne være ret kompakt.

Jeg vil meget gerne have ideer til hvilke ventiler jeg kan købe og meget gerne direkte links til salgssteder.

Håber I kan hjælpe...

MVH Rasmus V

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-09 20:08

En kugleventil har fuld åbning.

Men det er måske nærmere et problem at lukke luften ud af det ballastkammer.

Danfoss har bl.a. mange forskellige typer ventiler.

Eksempelvis ville en "spring return" ventil måske være godt.
Den lukker automatisk ved manglende spænding/strøm.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-04-09 20:37

Er det ikke fordi, du glemmer at komme af med luften når du lukker vand ind...
Jeg tror derfor at, du skal have to ventiler.

Vh Ben

Kommentar
Fra : railer

Dato : 21-04-09 21:07

Nej... Vi har udluftning, så det er ikke det der er problemet.... Problemet er at de ventiler vi har ikke har en stor nok diameter...

#2 Hvor kan jeg evt. købe den ventil du omtaler?