/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
trådløs telefon
Fra : momomo
Vist : 1214 gange
200 point
Dato : 21-04-09 11:07

har lige fået Fullrate men kan ikke få den trådløse telefon til at virke og det er jo lidt dumt for med det fine vejr er vi jo i haven og kan ikke høre når telefonen ringer.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-09 11:31

Er den tilsluttet routeren med rj11 stikket

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 21-04-09 16:49

Ved om stikket er et rj11, det er ikke det gamle trebenede men sådan en lille ét.
routeren er en Zyxel den alm tlf. er tilsluttet i hvor der står phone1 og virker godt. Hvis jeg tilslutter den trådløse i phone 2 sker der ikke noget. Før vi fik Fullrate havde vi 2 stik i væggen men da TDC var for at få skidtet til at virke har de sat en tror den hedder KAP-Stik-IF i og så virker det andet stik ikke mere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-09 18:20

Citat
men da TDC var for at få skidtet til at virke har de sat en tror den hedder KAP-Stik-IF i og så virker det andet stik ikke mere.

Jeg forstår ikke hvorfor TDC skal blande sig i Fullrates installation.
Det er vel en IP telefon vi taler om.?

Accepteret svar
Fra : kennybear

Modtaget 100 point
Dato : 21-04-09 19:15

det er en kendt sag at trådløse telefoner tit ikke virker med IP telefoni, jeg har engang fået en meget lang teknisk forklaring som jeg selvfølgelig ikke kan huske en disse af nu, du kan dog få enkelte modeller/mærker til at virke, jeg har en philips som virker upåklageligt, men jeg tror du er nød til at hive fat i fullrate supporten en gang.

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 21-04-09 19:56

Hverken PC el. tlf. virkede da vi gik over til fullrate, derfor skulle TDC få det til at virke. Det gjorde de ved at bytte om på et par ledninger samt sætte den ny stik i.

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 21-04-09 19:57

den trådløse er en Philips, men jeg må nok snakke med Fullrate i morgen.

Godkendelse af svar
Fra : momomo

Dato : 28-04-09 15:43

Tak for svaret kennybear.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 30-04-09 00:25

ja selv tak da, selvom det ikke var så fyldestgørende som jeg gerne ville have det.