/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Udlæsning af licenser
Fra : Maddog_dk
Vist : 429 gange
100 point
Dato : 20-04-09 14:32

Hej

Jeg skal på mit arbejde indgive en rapport til Microsoft over alle de produkter vi har installeret af deres. De skal blandt andet kende versioner af Office pakker mm. Hvordan ses jeg nemmest om den office der er indstalleret er en OEM eller en CAL kort sagt hvilken licenstype der er tale om og hvilken version det er af office pakken ex. Office 2007 Standard eller en Office 2007 Small Business

Jeg sidder på et rimeligt stort netværk og vil derfor meget gerne hvis det også kan løses over netværk

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-04-09 14:55

Det var da oplagt at spørge Microsoft. Du er nok ikke den første med det problem

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-04-09 16:39

Det må være dobbelt konfekt!
Microsoft får en række oplysninger, når programmerne opdatere on-line. Så det er vel nærmere en prøvelse i ærlighed som de udsætter dit firma for!
MS har langt flere oplysninger om de PC'er der lader sig opdatere, end vi er klar over; også selv om de ikke vil erkende deres snagen i vores PC'er.

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 20-04-09 18:56

Hej Severino

Du har ret med hensyn til dobbelt konfekt, men jeg har efterhånden hørt om mange firmaer der skal udfylde en rapport til Microsoft. Det starter med at man skal dokumentere brugen af alle CAL, Volume, mm der findes i virksomheden - for som de siger "det kunne være at vi har flere licenser end vi har brug for" sikkert, medde priser som softwaren er oppe i, skal man nok sikre sig dette..., men længere ned i rapporten skal man også lige oplyse licens nummer på 5 Office pakker osv. og det er ikke et problem - for dem er der styr på. Men jeg kan ikke huske hvor mange vi har købt som OEM, standard og Vol licenser.
Jeg er sikre på at der også er andre herinde der har hørt om dette tidsfordriv.......

Det må være pga krisen at Microsoftnu har tid til dette

/Maddog

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 20-04-09 18:59

Hej transor

Microsoft har et lille program man kan download, men sammetidig skriver de at det er et gratis program og at man ikke helt kan forholde sig til udlæsningerne fra dette program, så meget for Microsoft måske vi skulle gå over til Linux

/Maddog

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 06-05-09 15:15

Har netop købt programmet "Remote Asset Tracker" og denne kan finde alle de nødvendige oplysninger + mere til.

derfor slettes dette indlæg

Annuller spørgsmålet
Fra : Maddog_dk

Dato : 06-05-09 15:16

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål