/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Overførsel
Fra : Fynboerne
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 20-04-09 11:00

Jeg har problemer med at overfører mine foto til PC. Jeg har på et tidspunkt, lagt nogle billeder over på en anden PC, den fjernede billederne fra mit kamera. Det plejer mit program ikke. Siden den tid, har jeg ikke kunne overfører billeder til min egen PC.
Kan der være sket noget med mit kamera, eller havd kan problemet være?
PCen giver efter et stykke tid, besked om, at billederne ikke kunne overføres, da forbindelsen er blevet afbrudt.
Mit kamera er et HP Photosmart.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-09 11:25

Dit kamera er sikkert ok....

At billederne forsvinder skyldes du ved overførslen har sat hak ved at den skal slette originalerne efter overførsel...

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 20-04-09 11:37

Ja, kan da god være jeg har fået sat hag ved dem, men det løser jo ikke det problem jeg har nu, med at få andre billeder ind på min egen PC.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-09 11:40

Citat
med at få andre billeder ind på min egen PC.

Hvis du med det mener at den stopper i processen er enten dit kort eller din ledning defekt....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-09 11:41

Prøv at overføre via en anden kortlæser.....

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 20-04-09 12:03

Jeg har haft det samme problem, da jeg gik fra Windows xp til Vista - min løsning var en ny Kortlæser. De første to jeg fik med hjem fra butikken virkede ikke med Vista først nr. 3 virkede nemlig en sandisk.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-09 14:48

Hvad er det for et kort du har i dit camera.
SD
CF
eller andet.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 20-04-09 15:59

Jeg tror ikke det er min ledning der er defekt.
Jeg bruger ikke kortlæser, men direkte overførsel via USB port.
Det er et SD kort jeg har i mit apperat.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-09 16:33

Citat
Jeg bruger ikke kortlæser

Nej - men det kunne du jo prøve....

Så ved vi om KORTET er defekt...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-04-09 16:48

Et godt råd!
Flyt aldrig billeder fra kamera til PC. Her skal du nøjes med at kopiere dem over på PC.
Hermed undgår du at din PC, skriver eller ændre på indholdet.
Når billederne er helskindet kopiere, så lad altid kortet formatere af det kamera der bruger kortet.
Det vil spare dig for mange ærgelser, som kan opstå, når kortet behandles af komputeren, og især med XP og VISTA.
Normalt er kortet i FAT format, og XP og VISTA bruger normalt NTFS format.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 20-04-09 17:09

Jeg flytter aldrig billeder, kun kopierer dem til PCen. Det er kun sket den ene gang, at mine billeder blev slettet, da jeg gjorde det på en anden PC, end min egen.

Jeg vil prøve, at få fat i en kortlæser og se om det ændre noget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-09 18:41

Denne kortlæser bruger jeg til kopiering over på PC.................. virker bare.

Hvis du har mistet billeder fra dit kort kan de mulivis genskabes.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 20-04-09 18:46

Eyvind

Citat
Denne kortlæser bruger jeg til kopiering over på PC.................. virker bare.

Du har muligvis glemt et link!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-09 18:51

Det kan i da selv finde...................kan i ikke gøre noget selv.

http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=FCR-ML&GroupGuid=3830&SelectedGroup=3830

Ps. det hjalp med et ctrl+V

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 21-04-09 18:15

Jeg har prøvet at sætte min USB til en anden PC og der var ingen problemer, så nu tror jeg at det er noget med min PC i stedet for.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-09 18:20

Det kan jeg da kun give dig ret i....

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 21-04-09 18:38

Jeg vil ind og kikke på, om jeg har for mange programmer liggende, eller om der skulle være en anden fejl, men ved ikke rigtig, hvad jeg skal kikke efter. Jeg må prøve mig lidt frem.

Annuller spørgsmålet
Fra : Fynboerne

Dato : 20-05-09 08:46

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg har afinstalleret mine USB porte og geninstalleret dem og nu virker det.
Tak for alle svarene, som desværre ikke kunne bruges i mit tilfælde.