/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Port forwarding
Fra : tararam
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 19-04-09 15:42

For at få max ydelse på torrent download skal jeg åbne nogle porte på henholdsvis PC og router. Er det forbundet med nogen problemer, så længe man følger brugsanvisningen ?

Har det nogen inflydelse på mit almindelige internet brug, email, surf etc.?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-04-09 16:00

du skal ikke åbne porte på din computer, med mindre du har en firewall. At åbne porte til torrent er ikke altid skidt smart, der er en meget større risiko for at få noget skidt ind på sin computer, så jeg vil ikke anbefalde dig og gøre det.

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 100 point
Dato : 20-04-09 13:40

Reelt nej er der ikke forbundet med farer - efter som de protokoller der bruges til Bittorent mm - er reelt lukkede og svarer kun på forespørgsler fra programmet du u benytter.

Generelt skal du kune åbne i dine firewall ind til maskinen - så åbner maskinen selv det sidste stykke.

Dog skulle du søge lidt i www.comeon.dk omkring piratebay.org og se hvad der reelt kom ud at t bruge torrenter.
Så længe det er lovligt frigivet materiale, men mange bruger også torrenter til at inficere maskiner, kompromitere dem. Så gernerelt vil jeg absolut sige du skal tænke om hvad du reelt har gang i også set i lovlighedens lys - eftersom der faldt dom i piratebay sagen og de er nu dømt! så det for store konsekvenser i fremtiden for den tekniologi du vil benytte!

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 19-06-09 22:29

Tak for svaret peque.