/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ovf. Dvd til DVD
Fra : pop3
Vist : 695 gange
300 point
Dato : 19-04-09 13:18

Jeg har nogle gamle dvder (Film og Videooptagelser) som jeg gerne ville have på en ny frisk dvd.
Men vær gang inde i processen stopper den og fortæller mig at der er en fejl på den gamle DVD.
Har prøvet med både Nero og CloneDVD.
Findes der et program der kan klare problemet, det gør ikke noget at det koster.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 13:21

Hvis DVDen er gammel og slidt, så prøv med ISO Buster, den tygger sig stille og rolig gennem selv meget skadede CDer og henter data ud:
http://www.filehippo.com/download_isobuster/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-09 14:12

Citat
Jeg har nogle gamle dvder

Prøv at afspille dem - virker de ???????

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 19-04-09 15:47

Jeg har haft samme problem, mest m. Nero, men så brugte jeg DVD-shrink.
Den ka' bare.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-04-09 16:15

Hent DVD Shrink på dansk her
http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm

mvh klaudi

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 19-04-09 17:09

DVD Shrink Skriver også fejl. Jeg har hentet IsoBuster Men forstår ikke at bruge den,
kan du hjælpe O.V.N,

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-04-09 17:27

Så er det vel fordi de er kopibeskyttet!?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 17:40

Jamen ISO Buster kører næsten af sig selv, læg DVD i skuffen og åben ISO Buster, hvis du har valgt kun at have de gratis funktioner, så har du begrænsninger og måske også problemer med at hente data, når du starter ISO Buster så finder den selv DVDen i drevet og du markerer (klikker en gang) på de filer du vil hente og højre klikker, klik på Udpak "navnet på filmklip" og pak den ud i en mappe som du har til formålet på computeren.
Dengang du installerede, valgte du da markering ud for ALLE fil muligheder som ISO Buster skal kunne læse, hvis nej så er det er OMer, det er for besværlig at indstille manuelt bagefter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-09 17:56

Citat
Prøv at afspille dem - virker de ???????

Gentager liiiiiige

Det hjælper jo ikke at sætte dig ind i "500" programmer hvis ORIGINALERNE ikke kan læses....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 18:19

Refi det er jo lige nøjagtig der at ISO Buster kommer ind i billedet, den kan hente data ud af selv meget ridsede CD/DVDer.
Selv om DVDen ikke kan afspilles på hverken DVD afspiller eller computer, så kan indholdet godt reddes og der kan brændes en ny DVD

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 19-04-09 19:30

O,V,N, Den kom til 83%. nøjagtig som de andre brænder programmer,

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 19:42

Enten er der copy spærring ellers er DVD meget beskadiget, kan du afspille filmene ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-09 21:16

Citat
kan du afspille filmene ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 21:36

Ja jeg har set du spurgte 2 gange, men vi har jo ikke fået svar

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 19-04-09 21:55

Ja, jeg har kikket filmen igennem, der var ingen problemmer med at se den.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 22:01

Jamen så kan heller ikke ISO Buster klare opgaven, der er (sandsynligvis) en kopi spærring som du skal bryde først, prøv at spørge i et pirat forum, her på Kandu er vi lovlydige (læs jeg kan ikke finde ud af det)

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 19-04-09 22:38

Kan oplyse at det er en lovlig film, og der ikke er nogen kopi spæring.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 19-04-09 22:50

Desværre det overgår min forstand du må håbe en af de andre kan hjælpe dig videre, jeg kopierer ikke film så jeg ved ikke hvordan de forskellige programmer virker eller hvordan de bruges DVD Shrink og lignede programmer kender jeg slet ikke

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 19-04-09 23:59

Du prøvede O.V.N. Tak fordi du ofrede tid på mig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-09 08:05

Om filmene er lovlige eller ej har egentlig ikke noget med sagen at gøre....

Som jeg forstår dit spørgsmål er det EGNE optagelser du vil forny... og der kan ALDRIG være kopispærring på....

Men er det IKKE egne optagelser skal du installere AnyDVD og eller kopiere som du allerede gør (den kører i baggrunden)

http://www.slysoft.com/da/anydvd.html

ER det egne optagelser kan jeg ikke se anden løsning end at din maskine ikke er "kraftig" nok til opgaven eller har for lidt plads....

Kommentar
Fra : kj

Dato : 20-04-09 09:25

Har du brændt som kopi eller Image

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-09 09:55

Endnu en du kan prøve med
ImgBurn v2.4.4.0

http://www.imgburn.com/
Downloade (Freeware)
http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/Data-CD-DVD-Burning/ImgBurn.shtml

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-09 09:56
Godkendelse af svar
Fra : pop3

Dato : 21-04-09 21:00

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-04-09 01:55

selv tak - har du opgivet ISO Buster kunne jo heller ikke, skrev du, jeg ved den kan hente sange ud af CDer der er meget slidte og ridsede, men det var åbenbar ikke dit problem at DVDen var slidt