/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
comm porte
Fra : niller59
Vist : 583 gange
200 point
Dato : 18-04-09 19:51

Hej alle
Jeg er ved at installere et Trackingprogram.
Der er driver m.m. med, er installeret.
Forbindelse til telefon via dekodeforsats er et usb stik.
Der skrives til mig er installeret på Com 24?
Jeg har kun op til com 15 på min pc. - jeg har prøvet alle porte kun ved com 3 siger den ikke "fejl port"
Der står også Settings under portvalg er udfyldt med 9600,n,8,1 ??

mvh
Niller 59

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-04-09 20:53

Jeg ved ikke helt hvordan disse COM porte uddeles, men jeg mener, at COM 1 - 4 er den gammelkendte serielle comport med henholdsvis 9/25 ben.
På min bærebar har jeg ikke en sådan seriel-port, men kun 3 USB, som benævnes som COM 5, 6 og 9.
Men det behøver jo ikke at være ens for alle putterne!

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 19-04-09 01:51
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 19-04-09 01:52

Du burde kunne vælge hvilken port du vil bruge...

kører du XP eller Vista?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 19-04-09 01:55

Gå ind i din egen Hjælp og Support og skriv: Brug af porte - foroven til venstre i det tomme felt - Søg -

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 19-04-09 10:36

Hej
Jeg er på VISTA , udstyret ser ud til at fungere, men kan ikke " finde" den rigtige Com port.
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 19-04-09 10:39

UPS.
jeg fik vist ikke skrevet at forbindelsen er via USB stik
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-04-09 15:51

Er du sikker på der ikke står at du skal bruge com port 2 til 4, som på de fleste system er USB porte.

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 19-04-09 16:03

Hej
Nej, d skriver " USB til seriel Comport 24"

mvh
Niller59

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-04-09 17:04

Må ærligt indrømme jeg tvivler på at den skriver port 24, jeg kender ikke til nogen der har 24 lokal porte. De fleste har 3 printer porte, 9 - 11 serielle porte og så der er ellers hvad man har af USB, IR og bluetooth.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-04-09 18:40

Jo men man kan jo have op til 127 USB enheder koblet op på samme port, så de må jo også kunne benævnes på en eller anden måde, evt. med et nummer. Og her er detjo, at nummer 24 ligger i rækken fra 1 til 127!
Men at den skal have nummer 24, lyder godt nok lidt underligt. Det må kunne stilles i programmets indstillinger.

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 19-04-09 19:34

Hej
Tak for inlægene !
Men, i Vista skulle den jo selv finde evt. port og program til at bruge systemet - ik.

mvh
Niller59

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-04-09 20:11

Burde og burde???? - Hvis ikke dit operativsystem og programmet er enige om det, så skal du selv på arbejde.
Jeg har et program som kun vil acceptere com 1 - 4, men vil ikke kendes ved USB portene, hvilket gør at jeg ikke kan bruge min GPS mus til at vise den korrekte position.
Så hvis systemerne ikke vil samarbejde, så er der ikke så meget at gøre ved det.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-04-09 20:12

Ja korrekt at man kan koble 120 USB enheder til sin computer, men jeg går ud fra det der er standard og det er ikke standard og ha' 120 USB enheder.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-04-09 20:23

Citat
.... og det er ikke standard og ha' 120 USB enheder.

Nej tænk også på den stakkels rengøringsvanvittige husmor, som suser rundt med en støveklud i en sådan fuglerede!

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 19-04-09 20:28

Hej igen
Lyder godt - men hvordan får man systemet til at virke ?????????????

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 20-04-09 11:18

Du må ind i indstillinger og se om du har mulighed for at specifere hvilken com port du vil bruge, hvis det er muligt så afinstaller programmet, hent og kør ccleaqner, eller lignede program, til og fjerne nøgler fra regedit og ref. filer til programmet og så installer det igen.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-04-09 22:49

niller59.
Måske du lige skulle give de mennesker, der bruger deres tid på at prøve at hjælpe dig, en tilbagemelding om din status, ik???

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 30-04-09 23:07

Jep..
Tak for indsatsen
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-04-09 23:12

Hej igen Niller59.

Jeg er ikke med i svarepanelet. Men mon ikke - nu hvor du lige er på banen igen - skulle belønne en af de flittige hjælpere med nogle point? Og god 1.maj og efterfølgende weekend

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 01-05-09 10:05

webnoob er tildelt point for hans konstruktive svar!!!!!
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-05-09 10:50

det kan jeg godt nok ikke se nogen steder.

Godkendelse af svar
Fra : niller59

Dato : 01-05-09 15:04

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-05-09 20:32

tak, altid glad for at hjælpe.