/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Verdenskort USA
Fra : Jesper_wood
Vist : 2194 gange
100 point
Dato : 18-04-09 17:31

Kære brugere

Jeg har hørt at man i USA muligvis placerer USA i midten på verdenskortet. Hvor vi i DK har Europa i midten. Er det sandt?

Mvh
Woodie

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-04-09 17:32

Ja
og hvad så

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 18-04-09 17:34

Det er da væsentligt. Følger man ikke tidszonerne på verdenskortet?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-04-09 17:36

Det kommer an på hvad man vil med kortet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-04-09 17:38
Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-04-09 17:43

Her har du da et verdenskort, hvor "USA" er i midten

http://www.world-atlas.us/world-map.gif

Men tidszonerne er så ikke skrevet på.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 18-04-09 17:46

Er det kutume at USA ligger i midten på standard kort i USA. Altså de kort som vi kender fra skolen som bliver trukket ned fra loftet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-04-09 17:54

Det aner jeg ikke, har aldrig gået i skole/boet i USA, men kan det ikke være ligegyldigt ???

Tidszonerne ændrer sig jo ikke uanset om kortet vender på hovedet eller ej

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 18-04-09 18:01

Citat
men kan det ikke være ligegyldigt ???

-måske for dig, ans, men Jesper_wood vil altså gerne vide det!

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 18-04-09 18:07

Yes, Tak Sønder.
Bare noget jeg kom til at tænke på.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-04-09 18:14

Sønder

Kan du så ikke svare, eller deltager du bare for "selskabets" skyld?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-04-09 18:50

Ham jesper vrøvler i fuldskab, fornuft hvor er den ?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-04-09 21:34

Verdenskort kan variere meget, alt efter hvor de er produceret, det vi ser oftest er de eurocentriske kort, altså med Europa i midten, og det er jo meget naturligt.

Men hvis du ser på planeten jorden, så er den jo ikke flad (længere) og derfor er det jo også svært at komme med et entydigt svar på, hvad der bør være midt i kortet

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 18-04-09 21:35

Det tror jeg nu ikke ...

Men spørg Lilly. Hun må bestemt vide det ...

JR

På hendes kort er USA placeret "normalt" ...
Men det kan muligvis være et Europæisk kort

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 18-04-09 21:50

Et andet link (Fra et USA firma) hvor det også ser "normalt" ud, set med danske øjne ...

http://www.mapsofworld.com/

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 19-04-09 00:57

hmmm uanset hvad, er det da for dumt at cutte asian over på midten, jeg har altid troet at det var normalen at skære ved berring strædet!?