/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke installere Vista
Fra : lougen
Vist : 1272 gange
20 point
Dato : 18-04-09 15:29

Jeg har fået et problem. Jeg kan ikke installere Vista på min stationære PC. Jeg har afinstalleret Vista, som så mange gange før, men dennegang kan jeg ikke installere Vista igen. Jeg har både prøvet full installation, og upgrade fra XP, men intet lykkes. Når jeg installere Vista, så kører hele installationen igennem, jeg får billedet "Starter Vista for første gang" og så genstarter PC og derefter er der sort skærm. Jeg kan starte i fejlsikret tilstand, og her stopper PC efter indlæsning af "CRCDisk.sys". Jeg har været på nettet og set at denne fejl er ret almindelig. Der står bla. at det skulle være driveren til SATA der er noget galt med. Jeg har et ASUS bundkort, og har været hos ASUS og hentet alle de nye drivere til Vista. Disse er indlæst under installation af Vista, men det er den åbenbart ligeglad med, for Vista vil stadig ikke lade sig installere.
Er der nogle som kan hjælpe?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-04-09 15:31

Du skal prøve og gå ind i din BIOS og ændre indstillingerne til ATA (PATA) fra SATA.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-09 19:25

Pil lige alt unødvendigt ekstra udstyr fra og prøv at starte i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : lougen

Dato : 18-04-09 20:46

Svar til webnoob. Det virkede ikke.
Spørgsmål til Eyvind. Hvad mener du med at starte i fejlsikret tilstand? Jeg har XP på Pc'en i øjeblikket. Hvad får jeg ud af at starte XP i fejlsikret tilstand?????

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 18-04-09 20:51

Citat
indlæsning af "CRCDisk.sys".

ELLER også mangler du filen/ installations-kilden + CRCDisk.sys
Hvilket er meget almindeligt, ved KOPIèr,
DA GENBRUGS-MENNESKER?????
aldrig åbner for skulte mapper og andet GODTFOLK = i samme mappe´r
NÅR det skal videre brændes__LOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL

Kommentar
Fra : lougen

Dato : 18-04-09 20:55

Til Gøgeungen. Beklager meget, men det er ikke en kopi jeg har, det er originale skiver. Der er intet ulovligt i det jeg foretager mig.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 19-04-09 07:09

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte Microsofts hotline. Der kan du sikkert få hjælp.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 20 point
Dato : 19-04-09 20:03

Det var nu din åbenbart opgraderede Vista som jo ikke vil starte op efter genstart.
Derfor ville jeg pille alt unødvendigt fra og starte i fejlsikret så de evt. manglende drivere kunne rette sig selv.
Men du omtaler en åbenbart kendt fejl...................så det nytter nok ikke noget.

Kan du ikke installere den Vista i en partition for sig selv:

Part 1 = XP
Part 2 = Vista

Og så køre med dual boot.

Godkendelse af svar
Fra : lougen

Dato : 19-04-09 23:48

Tak for svaret Eyvind. Jeg havde nu klaret den inden jeg fik dit svar, men der var noget i dit svar som jeg brugte

Kommentar
Fra : Eyvind