/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Kan det være rigtig?
Fra : TheRealDeal
Vist : 2025 gange
150 point
Dato : 18-04-09 06:30

Kære alle

Hvordan sikre man sig de udsatte fugle bliver på det pågældende terræn, efter udsætning? og inden træning og markprøve?

The Real Deal

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 18-04-09 06:33

Det ved jeg ikke ...

Men jeg håber at så mange af dem som muligt flyver væk fra "The killing Field" ...

Kommentar
Fra : Son-ny

Dato : 18-04-09 06:45

Smør lim på fuglenes vinger, så bliver de, hvor de er udsat.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-04-09 06:47

Kan ikke lade sig gøre, selv ikke på den mest velegnede biotop.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-04-09 06:49

Den med limen er sikkert ok---hvis du husker at fjerne benene også

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 18-04-09 07:04

Kære alle

Tak for jeres kommentarer indtil nu
Det kan godt være midt indlæg er lidt mangelfuldt, jeg vil lige trække linieren lidt mere op.
Jeg blev her midt på ugen fortalt at når der skulle være træning af de stående jagthunde og prøver, så for at sikre sig der var fugl på området, var der en der ankom en ½ tim før, på det pågældende terræn for at placere x antal fugle, det er som bekendt ulovligt
MEN for det ikke skal være løgn, for at sikre sig de fugle blev der i et par timer, blev fuglene puttet i en strømpe, snurede dem rundt i luften, så de blev rundtosset og derved forsvandt de ikke før tid
Jeg håber det er en forsinket aprilsnar og hvis det er sandt, er det på tide der bliver gjort noget ret så alvorligt

The Real Deal

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 18-04-09 07:14

Sig til fuglene:

"Kan du nu pænt vente lige her på stedet, indtil jægerne kommer, så skal du nok få din belønning"

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 160 point
Dato : 18-04-09 07:16

Foder - masser af foder - så vil de vel æde og ikke stikke af

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-04-09 09:22

"Udsatte" fugle er vel det samme som udrydningstruede ??????

Jeg har sgu ikke noget imod jagt, men for mig at se bør det foregå på naturens præmisser, ligesom de andre primitive befolkningsgrupper i Amazonas og Borneo der går på jagt for at få noget i maven.

Er der så af en eller anden grund ingen 100% vilde dyr (og ikke til formålet opdrættede) i pågældende område lige den dag er det bare ærgeligt, men så har jægerne da fået deres Gammel Dansk og noget frisk luft, og vovsernes instinkter for at opspore noget forsvinder sgu ikke, de kan atid støve et par markmus op hvis det kniber med storvildt.

De forhold må lystfiskere indrette sig efter, bortset fra hvis det er "Put and Take" hvor fisk jo blot også bliver udsat, lige til at plukke.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-04-09 13:43

TRD.
Igen er du igang med at påstå noget, som du har hørt eller fået fortalt. Jeg har sagt det mange gange til dig lad være med det - for det er ofte en gang pladder eller noget fra en fjern fortid!!!!

Du skriver nu: MEN for det ikke skal være løgn, for at sikre sig de fugle blev der i et par timer, blev fuglene puttet i en strømpe, snurede dem rundt i luften, så de blev rundtosset og derved forsvandt de ikke før tid. cictat slut.

Sådan kan man slet ikke træne hund. En stående jagthund skal. 1 finde fugl og tage stand. 2 Rejse på ordre og være rolig i opflugt og skud. 3 Derefter apportere nedskud fugl (i jagttiden).

Hvordan vil du lære hunden det, hvis fuglen er i en strømpe og ikke kan flyve?

Hold op med at spille dum, for du ved jo godt hvordan det foregår og skal foregå.
ellers lån det sidste nummer af jagthunden hos din læremester Kennelspanking.
Der i er der en god artikel om, hvordan det foregår.

Netstrømper det er noget tonganeseren og Heidi-ho går med........

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 18-04-09 15:49

Kære Bent, for det er vel i orden jeg stadig kalder dig Bent

Jeg må igen konstatere du er lidt tung i det og skal have tingene pindet ud eller ført ind med en ske, så derfor tager jeg en suppeske i brug, så må jeg gå ud fra effekten er størst
Du skriver
[CITATFfor det er ofte en gang pladder eller noget fra en fjern fortid!!!! [/CITAT]
Nej det er ikke fra en fjern fortid, det er noget der sker i nutidens Danmark
Citat
Hvordan vil du lære hunden det, hvis fuglen er i en strømpe og ikke kan flyve?

Her kommer suppeskeen i brug. DEN ER TAGET UD AF STRØMPEN INDEN DEN SÆTTES PÅ JORDEN
Citat
En stående jagthund skal. 1 finde fugl og tage stand

Det er rigtig og derved har den også lettere ved at tumle fuglen når den er lidt rundtosset og her tænker jeg på fuglen og ikke hunden
Citat
2 Rejse på ordre og være rolig i opflugt og skud.

Det har hunden så lettere ved, når fuglen er lidt dvask i det
Citat
3 Derefter apportere nedskud fugl

Svingturen gør det noget lettere for skytten at ramme fuglen, da hunden ikke skal udsættes for alt for mange anskydninger, fordi støvlepudsere har det svært ved at finde sådanne svære apporteringer
og så lige en sidebemærkning eller et tillægs spørgsmål, er årsagen til træg rejsning, fordi man bruger TOMBOLAFUGLE

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-04-09 16:18

Hej søde Bent.

Hvorfor skal jeg rodes ind i denne debat.!!??
Citat
Netstrømper det er noget tonganeseren og Heidi-ho går med........

Skal vi to ikke lave en aftale.??? Du roder ikke mig ind i nogen debat - og jeg roder ikke med dig...Tak, søde Bent.

Du ser forøvrigt sexet ud i rødternet vest.....Men bukserne Bent.!!! bukserne, de var lidt for store.
Der er virkelig plads til en stor røv og en kæmpe rejsning i de bukser.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-04-09 17:01

Bent ligner en hulrøvet forstadsindianer, og rejsningen er vist noget hunden tager sig af. Efter det man kan se på de sidste billeder af Bent Skovtrold, så er det vistnoj nat med at bygge huse med høj rejsning.

Jeg har også hørt, at der forud for prøverne på Løvenholt løber et par forvirrede mandslinger rundt med noget der drysser dun af. Så noget er der måske om snakken. Stakkels fugle - og hunde, der farer rundt efter færten af de løsrevne fjer og dun.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-04-09 21:21

Så er der gang i den igen-seriøse kan I ikke være. Så ha` det godt i børnehaven....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-04-09 22:01

Nøøøøjjj - der ramte man vist et ømt punkt.
Udsatte fugle er udsatte.

Åbenbart det rene og skære PUT and TAKE. Fy føj da.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 18-04-09 22:06

Kære Tombola Bent

Efter lang tids observeren på dine reaktioner over for diverse emner her på Kandu, må jeg give Tonganerser ret, vi har ramt et ømt punkt, når det drejer sig om jeres udsate karrusel fugle

The Real Deal

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-04-09 01:59

Bruger man slet ikke lerduer mere ??
Evt. dyppet i tjære og fjer.

Må da være en fordel da man så kan træne mange hunde på en gang, der bliver jo masser af skår at støve op.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-04-09 03:10

Nu er jeg jo en halvgammel jæger, og jeg kan huske nogle legetøjsfrøer, som man kunne sætte på et bord - og trykke på dem. Efter nogle minutter hoppede frøerne pludselig i luften, mens børnene skreg op i overraskelse og fornøjelse. Jeg mener helt bestemt, at man brugte en klat beg - som man trykkede en trykfjeder ned i. Nogle frøer hoppede efter få minutter, mens der ved andre gik flere minutter.
Hvad siger du så - Tombola Bent? Hvad med at trykke agerhønsene ned i en klump beg - så det ser ud som om de hele tiden har været på prøveterænnet.
Pop, pop og flere gange pop - op ryger agerhønsene, når begen bliver blød af kropsvarmen - og det ser endda helt tilfældigt ud.
Hermed får du fidusen - Bent Tummelumsen Ballegaard Knudsen. All Yours.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-04-09 09:31

Hvis ømme punkt I to hylere har ramt ved jeg ikke. Jeg har tidligere skrevet at jeg ikke udsætter fugle af nogen art.

- men Jeres børne sprog og baragtige indgangsvinkel til tingene gider jeg ikke spilde min tid med.
Nu er det snart bukke jagten, der gælder...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-04-09 09:36

Dette er spørgsmålet. Hvis I skulle have glemt det:
Hvordan sikre man sig de udsatte fugle bliver på det pågældende terræn, efter udsætning? og inden træning og markprøve?

Spørgsmål: Hvor udsætter man fugle før træning og prøver og hvordan finder man ud af hvem der gørt det og hvor lang tid skal en fugle være udsat.

Nå en pram jæger, der ligger på maven, med hovedet nedaf - ja der render blodet jo fra hjernen og når der ikke er for meget tryk på deroppe i forvejen, så skal det jo gå galt...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-04-09 14:03

Tombola Bent skrev:
Dette er spørgsmålet. Hvis I skulle have glemt det:
Hvordan sikre man sig de udsatte fugle bliver på det pågældende terræn, efter udsætning? og inden træning og markprøve?

Du har lige fået svaret - brug en klat beg pr. fugl. Så bliver det på stedet.

Spørgsmål: Hvor udsætter man fugle før træning og prøver og hvordan finder man ud af hvem der gørt det og hvor lang tid skal en fugle være udsat.

Nå en pram jæger, der ligger på maven, med hovedet nedaf - ja der render blodet jo fra hjernen og når der ikke er for meget tryk på deroppe i forvejen, så skal det jo gå galt...

Der er ikke noget at sige til, at alle nu kender Bent Ballehyler som "Tummelumsen". For Fanden da - mand. Når man ligge med hovedet nedad, så løber blodet da til hjernen - med mindre du tænker på et helt andet hovede - som for dit vedkommende altid hænger nedad. Så er vi enige.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-04-09 15:07

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-04-09 15:09

Igen kunne oraklet Tombaneseren ikke svare - Hvorfor mon han skriver herinde?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-04-09 21:26

Tummelumsen er vågnet igen. Han er så forvirret, at han tror, at det er ham der stiller spørgsmålene i denne tråd. Skyldes forvirringen store mængder LaPomme, eller har Bent Ballehyler drukket af altervinen??

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-04-09 22:49

Stadig uden oms pladder fra eksperten................

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 20-04-09 21:37

Hvis i fik jer et sexliv, så havde i slet ikke alt det her at spekulere på.

Derfor, skift jeres højre hånd ud med en kvinde- så opdager i, at livet slet ikke er så tosset endda.

Må jeg i den forbindelse anbefale Damhuskroen.
Der, er der masser af sexlystne kvindfolk der venter.
bb1, tag endelig den rødternede vest på - og husk endelig tegnebogen......det koster

Hvilket påklædning kan vi iføre dig, Tonganeser..??? Hmmmmm...... Grøn jakke, bowlerhat og
og skotsternede bukser - endelig uden hængerøv.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 21-04-09 16:34

TheRealDeal

Jeg tror det er vigtikt for forståelsen at pointere, at der skal bruges en NYLONSTRØMPE

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-04-09 19:55

Er det til et bankrøverri? En fugl bliver da kvalt og hvor ved du fra at det bruges og hvor bruges det?
Sig frem kom frem - du ved jo mere end du spørger om........

Lad os få noget på bordet du behøver ikke skrive navne, men hvor i landet foregår det og på hvilke prøver - det skal da frem.....

Rygter og hvad du har hørt på tredie og fjerde hånd dur ikke. Jeg er i gamet dagligt og jeg har aldrig oplevet, at nogen har taget strømperne af for at pukke fuglene i og der er skam også damer/piger der træner hos mig......

Kom nu frem kære ven. Nu har du chancen...... Ellers må du holde op med dit pladder og dine vidregivelse af rygter og andet gammelt overtro, som du har fra kennel spanking.
Hvis indehaver er totalt rådent oven i hovedet. Hvorfor han da også engang blev fanget og malet rødhåret, med rigtigt maling _ ingen kan med den mand...

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 21-04-09 20:59

Hov hov Knudsen, nu skal du lige holde kammertonen men hvem svare du?
Kennel Spangkilde bebøver ikke at bruge karrusel eller tombolafugle om du vil, for at fastholde fuglen i en stand, Spangkildehundene kan nemlig tumle de VILDE fugle.
Jeg ved godt du er sur på indehaveren fordi han tog dig i at bruge din gamle hanhund på en IKKE godkendt tæve men derfor har han det fint med alle andre
Du ævler om at du ikke kender nogen der giver en lille uskyldig agernøne en svingom, er du nu helt sikker på det????? tænk dig godt om selv om du har været i gamet i mange år.
Du har også udtalt på Jagtformidling du ikke kendte til folk der trænede med el-halsbånd, MEN du har samtidig nævt du også trænede med en kendt hundesportsmand, som nu er blevet filmet i at bruge el-halsbånd på en af hans hunde og efterfølgende er blevet meldt for det, hvordan hænger det sammen, du har ellers her på Kandu påstået og hængt Kennel Spangkilde ude for at bruge strøm, er det ikke lidt dobbeltmoral i det her
Du har også på Jagtformidling skrevet at man godt må udsætte drivhusvagtler og træne på dem den samme dag og da måtte indehavere John Jensen ind og rette dig og remse de rigtige regler op om brugen af udsætningsfugle.
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-04-09 21:28

Ja, den gamle idiot fra Bottrup bliver hele tiden indhentet af sin fortid, fordi hans hukommelse er lige så hullet som en gammel si. Jeg husker udemærket sagen, dengang Ballehyleren dummede sig på jagtformidliong - og nu sidder den lige i øjet, en gang til.
Og så til den rødhårede, som var Bent Ballesmækkers gamle ven. Sådan går det hver gang man lægger sig ud med Balleklaskeren, så bliver man hetzet.
Hvad angår drivhusvagtlerne, så kender Bent Ballesmækker nok ikke forskel på sådan en fætter - og så en agerhøne.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-04-09 00:04

Straks svare hylerne - følte I jer BUSTED igen????????????????????????

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-04-09 01:34

Det er squ dig der er afsløret - din gamle hønsetyv. Men stik du bare hovedet i jorden - i troen på, at det hele bare forsvinder, når dit triste hovede kommer til syne igen.
Men vi er her squ stadig - gamle.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-04-09 01:40

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-04-09 15:46

Nylonstrømper..???? Må jeg i den forbindelse have lov til at anbefale moster Elly's nylonstrømper..??
Godt nok i strømpebukstypen....meeen de burde være velegnet til at svinge et par agerhøns rundt i.

Som moster Elly bemærkede, den gamle skælm, havde de strømpebukser båret rundt på en stor mis i en månedstid - nu mente Elly, at det var på tide de kom på efterløn med et par agerhøns.

Ha, ha, ha, ha, Vi ku' jo kalde det for en agerhønse swingerklub - og Bubber vil gerne svinge bukserne rundt.....ja, altså... hvis han må..???...........Må han det..????

Nu er det kun en advarsel tilbage.... JO.!!! jeg skulle sige fra moster Elly, at hun så absolut ikke gider at vaske strømperne inden i får dem..............OG.!!!!! NEJ.!!!!!!!!! i må ikke anbringe dem over hovedet... uden i har gasmaske på......Nu er i advaret.!!

JODE LÆ I HIIIIIIIII......................Tju hej.!!

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 22-04-09 15:58

Kære alle

Det er ret fantastisk hundesportsfolket himler op om hvor forfærdelig det er, hvis den stakkels lille fugl bliver fredet. Hvad skal de nu træne på hvis fredningen bliver en realitet, men hvem er selv med til at fremme fredningen, hundesportsfolket, fordi der er uheldige elementer der ikke kan indordne sig under de nuværende regler.
Det er på tide de selv begynder at holde orden i eget hus og får luget ud i de brådne kar, i stedet for at holde hånden over hinanden.

The Real Deal

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-04-09 16:02

KAN DET VÆRE RIGTIGT? JA

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-04-09 16:09

Man bruger faktisk kasser som åbnes med et snortræk. Inde i kassen anbringer man en vagtel eller en anden ulykkelig sagesløs fugl, og når hunden får fært og tager stand, så åbnes kassen og fuglen flyver op af kassen. Det sker naturligvis, at en hund er hurtigere end fuglen. AK ja. De hundesportsfolk. Metoden tangerer squ dyremishandling, og jeg fatter ikke, at dyrenes værn holder kaffeparties i stedet for at lave noget for de 4-hjulstrækkere de er blevet udstyret med.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-04-09 16:15

TRD.
Du fremkommer igen med en masse pladder, som du har hørt eller formoder. Det er helt hend i vejret og helt uden realitets fornemmelse det du skriver.

Det ene øjeblik skriver du, at du selv vil købe en hund fra Kennel spanking fordi du vil til at være hundesportsmand.
Det næste øjeblik sviner du hundefolkene til. Tror du virkelig det er godt at skide i egen rede?

Få nu styr på hvad du selv vil og kan før du begynder, at svine andre mennesker til....

Glem ikke at dette læses af andre end dem, som du måske har fået et horn i siden på og husk at der er andre end dig, der kan have en mening om tingene og at den kan være lige så rigtig,som din.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-04-09 16:22

TRD.
Se hvad der sker:
Tonganeseren vågner op at sin rødvins rus og skriver om noget, som måske er forregået nogle stæder for 40 - 50 år siden.
Ingen træner hund på en fugl i en kasse i dag, fuglene er jo ikke anbragt i kasser til prøverne og hunden skal derfor ikke finde en kasse med en fugl i, men en rigtig levende fugl.....

Ved at rundkaste sådan noget nonsens, som kun viser, at de der skriver det ikke aner, hvad der foregår opnår man kun en ting, at svine andre mennesker til, men det er desværre typisk for hylerne fra D.L.S. og kennel Spanking..... Men selvfølgelig ingen er jo forpligtet ud over egne evner, så hav medlidenhed med den for de ander som sagt intet om, det de skriver om.....

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 22-04-09 16:30

Hvad med at 1. gasse fuglen, og 2. udstoppe den.
Så bliver kalorius vel på stedet.

Så skulle den vel ikke være så svær at ramme.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 22-04-09 16:35

Kære Tonganeser

Det er rigtig det med kasserne og snoretrækket og mange steder udføres senariet tæt på en beboelse hvor fuglene høre hjemme og når så de slippes ud af kassen, flyver de hjem, smart ikke
Kære Bent, du skriver
Citat
Du fremkommer igen med en masse pladder, som du har hørt eller formoder. Det er helt hend i vejret og helt uden realitets fornemmelse det du skriver

Du skriver du har været i gamet i mange år og så ved du også godt det ikke er helt ved siden af det forgår visse steder, men hvis du fortsat benægter det sker, må jeg konstatere du IKKE har været i gamet og så udtaler du dig om noget du ikke har den store viden om.
Citat
Det ene øjeblik skriver du, at du selv vil købe en hund fra Kennel spanking fordi du vil til at være hundesportsmand.

Nu har jeg set lidt af hvert her igennem den svundne vinter og kommende forår og jeg blev hurtig klar over det var en JAGTHUND jeg ville have og ikke en støvlepudser og Kennel Spangkilde laver RIGTIGE jagthunde, for jeg har set en del hunde med Spangkilde blod i årene og det virker
Citat
Få nu styr på hvad du selv vil og kan før du begynder, at svine andre mennesker til....

Jeg sviner ikke andre til, jeg konstatere der er hundefolk der vil bruge alle midler for at komme frem i verden og dem kan jeg se du forsvarer med den her sidste udtalelse
Citat
Glem ikke at dette læses af andre end dem, som du måske har fået et horn i siden på og husk at der er andre end dig, der kan have en mening om tingene og at den kan være lige så rigtig,som din.

Jeg har ikke et horn i siden på nogen, hvis så fremt de overholder gældende regler, slut færdig.

The Real Deal

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-04-09 21:03

Bent Ballebasker - du er edermageme så dum og uvidende, at du kan blive væk i en telefonboks. Vi ved alle, at kassemetoden bliver brugt endog meget flittigt. Og årsagen: Det er fordi man alle andre steder bruger den - endog helt legalt - ennda i England, Skotland og Irland. Hvad siger du så - din gamle ormstukne hasselnød??
Så burde det i dine øjne være lovligt - fordi andre begår ulovligheder. Det er jo din triste livsfilosofi - at flertallet altid har ret.
Så ud i garagen og de 3 pc`ere med dig - og lav kasser, nu, hvor det åbenbart er lovligt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-04-09 23:06

I Pladre begge to stadig om noget, som I ikke ved en pind om. Jeg har ALDRIG set en kasse med snoretræk anvendt til hunde træning!!! ( Når den er så udbredt kunne I så ikke linke til et billede…)

Jeg har aldrig set nogen ankomme med en agerhøne i en nylon strømpe – tage strømpen af og sætte fuglen ud…( Det er måske hunde føren, der skal tage strømpen af?)

Men jeg har set hunde fra Kennel spankilde, som har fået så meget strøm fra et el-halsbånd, så sætter man en el-pære i røven af dem så lyser den.
Og jeg kender til de resultater ejeren selv har opnået med sine hunde og det er nul og ingen ting. Det siger og fortæller alt om hans evner og hvis du TRD tror du kan købe en jagthund der, som du kan anvende til noget som helt fornuftig, så skal du da endelig købe en, men husk at han ikke længere avler Münsterländere i klub regi mere, for selv D.M.K. er han frosset ud af og hvorfor mon det?

Nej, - hold I to Jer til noget I ved noget om, så kan vi få en faglig god diskussion herinde, men fortsætter I med Jeres pladder, så er det ikke muligt.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-04-09 23:12

Faglig diskussion med dig - Bent Ballehyler!! Vorherre bevare os og kors i r . . . . Det kan du ikke mene. Det er jo netop på grund af din enorme uvidenhed, at al faglig debat her på siden går i stå.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-04-09 06:37

Kære Bent

Du nævner jeg er helt galt indformeret
Citat
TRD.
Du fremkommer igen med en masse pladder, som du har hørt eller formoder. Det er helt hend i vejret og helt uden realitets fornemmelse det du skriver.

Nu har du informeret her på Kandu om at før omtalte ulovligheder ikke finder sted, men på Jagtformidling har du skrevet.
Citat
Lad mig for alle ejere af stående jagthunde og hundesportens skyld.
For sidste gang prøve, at forklare, hvad det er der foregår og hvorfor DET ER FULDT LOVLIGT.

Jeg har i dag trænet 4 hundehvalpe. Jeg havde fire levende vagtler med da jeg startede i formiddags og jeg havde de samme fire levende vagtler med hjem igen om eftermiddagen.

Nu er der så en som stiller spørsmålet til Skov og Naturstyrelsen om dette kan have sin lovlighed
Der er blevet sendt et spørgsmål Skov- og Naturstyrelsen, som følger.

"Jeg har, i forbindelse med hundetræning, modtaget råd om, at bruge Vagtler til træning af jagthunde!"

Svar fra SNS.

Det er forbudt at indfange vildt uden Skov- og Naturstyrelsens tilladelse.

Det er desuden forbudt at udsætte og bruge vagtler til hundetræning.

Kære Bent trods dette svar nægter du stadig at du ikke har ret i din brug af vagtler
Citat
SOM MAN SPØRGER FÅR MAN SVAR. Også når det gælder SNS.

Det ender så med du får 2 ugers karantæne for uretmæssigt at bruge navne, fordi du bliver sur over at blive taget med bukserne nede

Hvis nogen tror jeg har opfundet det her kan man læse hele dramaet her
http://www.jagtdebatten.dk/forum/viewthread.php?forum_id=8&thread_id=606&rowstart=40

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-04-09 13:33

Hvad har det med det stillede spørgsmål at gøre?

Kasser og nylon strømper..Samt din handel med kendel spankinkilde?

Du er jo nu helt ude på dybt vand, hvor du slet ikke kan bunde!!!
Den sag du hendviser til er flere år gammel og afklaret for længst...

Hold dig til dit eget spørgsmål - få svar på det også er den ikke længere. Lad være med at prøve på, at forsvare din egen uvidenhed eller skal vi sige dumhed. Jeg vil helst kalde tinge ved deres rette navn. Ved ustandseligt at skifte hest i vadestedet, når du bliver trængt op i en krog..

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-04-09 15:37

Ja ja Knudsen uanset hvor meget du spræller i nettet, så må man ikke lege med Vagtler som du har gjort og lad mig lige indformere dig om hvad reglen er for udsætning og leg med Rødhøns som der heller ikke er jagttid på, et lille citat.
Rødhønen er der ikke jagtid på og den må ikke udsættes i Dansk natur.
Hvis en jæger skulle gøre dette,ja så er jagttegnet 100% sikkert væk,i samme øjeblik at en fugl nedlægges ( selvfølgelig under forudsætning af at det opdages )

Nu er spørgsmålet, gælder samme regel for Vagtler?i så fald hænger dit jagttegn i en tynd tråd, efter det du har skrevet på Jagtformidling.dk sagen er kun to år gammel
Der var også en lille episode på Fyn for et par år siden hvor en hot shot og kendt hundemand havde inviteret en flok andre hundesportsfolk på udsatte agerhøns.
Der var desværre en som havde lagt ude i busken og set hønsene blive udsat om morgenen inden jagten, det er ulovligt, så derfor blev politiet tilkaldt.
En anden hot shot er nu blevet filmet i brug af el-halsbånd og er anmeldt, det er kun toppen af isbjerget man ser og når de "store kanoner" bruger disse alternative metoder, så behøver der ikke megen fantasi til hvad der ellers er gang i, ude i de mørke afkroge af lille Danmark.
Du bruger ofte et udtryk at skide i egen rede, nu er spørgsmålet, hvem der skider hvor og i hvis rede hvis man virkelig orkede at ligge i en busk med en telelinse, så kunne der komme mange interessante billeder frem
SHV

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-04-09 17:03

I Birkerød foregår hundetræning i byzonen:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2009/04/22/140545.htm

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-04-09 17:06

Hvad kommer det mig ved og hvorfor kommer du nu pludselig på banen, det var den der har stillet spørgsmålet, jeg svarede. Jeg diskutere ikke med alle hylerne fra D.L.S.

Hvis du har problemer med hunde folk på Fyn så henvend dig til dem. Det er ikke noget jeg kender noget til.
Med hensyn til vagtler så er der fem forskellige arter. Det skal du forholde dig til aller først, for en af arterne lever rent faktisk i den Danske natur...
Men igen en person der udtaler sig uden at havde sat sig ordentlig ind i tingene og selvfølgelig en af hylerne - kunne det være andet...

Sådan en gang fjoller som I kommer med er intet vær hverken for jægerne, hundefolkene eller dem der gider læse herinde...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-04-09 17:09

LuffeA

Det link du henviser til har intet med jagthunde træning at gøre!!!!!

Men jeg forstår godt du bliver forviret af Hylernes pjasken rund i søen. nDe svømmer dårligere end en hunde hvalp....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-04-09 17:22

Med hensyn til vagtler så er der fem forskellige arter. Det skal du forholde dig til aller først, for en af arterne lever rent faktisk i den Danske natur...
Knudsen er der jagttid på vagtler JA eller NEJ
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-04-09 17:52

Kvajet fra Bottrup, også kaldet Bent Ballehyler Ballegaard Knudsen er igen taget i en løgn, og nu bør man inddrage hans jagttegn. Det kan ikke være rigtigt, at han egenhændigt omgår lovgivningen herhjemme. En simpel forbryder. Føj for en balleklasker, hr. Ballehyler.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-04-09 21:46

Det var ikke spørgsmålet - hvem har skudt vagtler?

Nu kommer Tompneseren så farende frem fra jordhulen.... Hvem bliver den næste?

Svar på det derspørges om ellerhold Jer væk..

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-04-09 22:36

Er du bindegal - Ballehyler. Du kan squtte bede nogen om at blive væk, når du ikke er værten, altså den som stiller spørgsmålene. Det ville svare til, at du til en fest (du ved - Tam Tam) begynder at smide værtens gæster ud.
Hvis jeg var dig, så ville jeg selv smutte væk fra hjemmesiden her, nu hvor du er blevet snuppet i så alvorlige ulovligheder, at du burde politianmeldes og derefter miste dit jagttegn, som du ikke fortjener at have.
Fuglefængeren Bent Ballehyler fra Bottrup, du har jo ingen skrupler overhovedet.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-04-09 23:03

Knudsen giv nu en forklaring på dine ulovligheder, jeg remser lige op
Svar fra SNS.

Det er forbudt at indfange vildt uden Skov- og Naturstyrelsens tilladelse.

Det er desuden forbudt at udsætte og bruge vagtler til hundetræning.

Hvor har du fået vagtlerne fra?
Hvorfor bruger du dem til hundetræning?
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-04-09 23:20

I aner intet om, hvad der er foregået og derfor er en hver debat med Jer helt uden mening...

Der findes som jeg skriver vagteler i den frie natur i Danmark og man behøver heller ikke indfange fugle for at træne på dem. Det ved en hver, men det gør I til syneladende ikke..
Så det er kun Jeres egen uvidenhed I udstiller.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-04-09 01:09

Det her skrev Bent Ballehyler for mindre end 2 år siden:

RE: Hej igen allesammen.
bent
Indlæg nr: 5
Brugere

Antal indlæg: 53
Tilmeldt: 27.07.07 Lagt på d. 29-07-2007 02:12

Hej Clas og tak.

Jeg håber sandelig vi ses inden da – hvad med nu når der er høstet?
Jeg skal betro dig en lille hemmelighed. Jeg har fået fat i nogle vagtler og dem skal Trold og hans søskende få lov til at finde på marken og så bliver det spændende, at se om der er stand i dem. Er der det er det fint og er der det ikke, så tager vi den derfra. De skal også have lov til at prelle på dem langt og inderligt, hvis de vil.
Det vigtigste er, at de bliver vækket!
Der bliver mindst to hønsejagter i år, hvis du er interesseret så send mig en mail.
Jeg har fået et mindre problem her til aften. Når Trold sover på sofaen, så drømmer han og falder ned på gulvet. Der efter bliver han så bange, at han kravler ind under sofaen. Så skal jeg ned på mine gamle knæ og logge ham ud igen. Det er sket nu to gange, men nu har jeg sat en stol for.
Mvh.
bb1
Ingen jagt uden en vel dresseret jagthund.

Det må Fandeme betragtes som en tilståelse der vil noget. Her udbasunerer Ballehyleren, at han indfanger vagtler og bruger dem til hundetræningen - selv om det er strengt forbudt.

Vorherre Bevare os for en forbryder.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-04-09 01:15

Denne her er rimelig sød - og siger vistnok alt om hvad Bent Ballestøder er for en støder.

RE: Hej igen allesammen.
L
Indlæg nr: 44
Brugere

Antal indlæg: 760
Tilmeldt: 02.03.07 Lagt på d. 03-08-2007 22:29

Bent større kværulant end dig skal man lede længe efter.

Du vender tilbage til siden og bliver budt hjertelig velkommen.

Alligevel lykkes det dig at være så stivnakket og stædig at du straks skaber ufred.

Det er sket gang på gang, på den ene hjemmeside efter den anden. Før eller siden må du vel stille dig selv spørgsmålet " er det mig der er noget galt med, eller er det resten af verden ".

Hvis du føler at du spilder din tid, så husk på, der var ingen der bad dig om at komme tilbage !.

Du er din egen værste fjende Bent, tænk lidt over det.

Hilsen
L

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-04-09 11:35

Efter at have sovet på den meget alvorlige sag, så er jeg stadig lige rystet over Fuglekræmmeren fra Bottrup - alias Bent Ballegaard Knudsen (også kaldet Ballehyleren). Hvis man vil se et billede af forbryderen, så kan man finde ind på hans hjemmeside, som vistnok hedder et eller andet med bb-jagt. En gang hvert halve år, har jeg lige tjekket hjemmesiden, for at se, om der er sket noget i Ballehylerens hverdag, men nu gider jeg ikke mere. For det første er det deprimerende at se Bents hovede og for det andet sker der ikke en hujende fis på hjemmesiden.

Men jeg er altså stadig rystet og må rose Sandhedsvidnet og TheRealDeal for deres enestående flotte researcharbejde og skarpe kommentarer til forbryderensgøren og laden i det Midtjyske.

Det er næsten ikke til at fatte, at en lovovertræder ved navn Bent Ballegaard Knudsen fiser rundt og indfanger vagtler til hundetræning. Nogen må tage affære, og nogen kunne jo sende "klippet" til Skov & Naturstyrelsen og Danmarks Jægerforbund.

Bent Ballehyler bedyrer naturligvis, at han ikke indfanger vagtler mere, men han er altid fuld af løgn, og naturligvis kravler han rundt med net og bure - på evig jagt efter sagesløse agerhøns og vagtler. Det er fandeme uhyggeligt.

Hvis nogen kommer forbi Vejle eller Horsens, så kunne man fremvise Ballehylerens billede til de forskellige dyrehandlere - for at finde ud af, om han køber dressurmateriale der. Jeg spørger mig for i Silkeborg. Jeg må nok medbringe lugtesalt, hvis indehaveren besvimer over det uhyggelige billede af Ballehyleren.

Jeg sender også en kopi af indlægget fra Jagtformidlingen til Skov- & Naturstyrelsen. Nu skal han fandeme have et los bagi - den gemene lovovertræder. Føj, føj og 10 x føj.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 24-04-09 15:03

Kære Bent

Du skriver
Citat
Lad os få noget på bordet du behøver ikke skrive navne, men hvor i landet foregår det og på hvilke prøver - det skal da frem.....

Det ser ikke godt ud det du her har bedrevet for snart 2 år siden og denne sag er ikke forældet.
Sjovt er det, du har benægtet til hudløshed at du aldrig satte fugle ud den samme dag for at træne hund, men som du skriver på Jagtformidling, til en nybegynder inden for de stående hunde.
Citat
Jeg skal betro dig en lille hemmelighed. Jeg har fået fat i nogle vagtler og dem skal Trold og hans søskende få lov til at finde på marken og så bliver det spændende, at se om der er stand i dem.

Fortrolighed for åben tæppe og så på fugle der er indfanget eller kommer fra et bur, hvor de efterfølgende bliver sat ud, den samme dag enda, det interessante du har dem også med hjem igen, jeg vil lige gentage dette, SNS skriver.
Citat
Det er forbudt at indfange vildt uden Skov- og Naturstyrelsens tilladelse.
Det er desuden forbudt at udsætte og bruge vagtler til hundetræning.

Altså en klar lov-overtrædelse, uanset om der findes en "type vild vagtel" i den danske natur.
Lovovertræderen vedrørende agerhønsejagten på Fyn, fik taget sit jagttegn godset havde nær mistet sine EU-tilskud, men fordi de ikke kendte til hvad der gik for sig, gik de fri.
Ole Roed Jakobsen var meget oprørt over det der var forgået, hvad vil han gøre i dette tilfælde?

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-04-09 22:26

Først var det agerhøns i netstrømper. Den holdt ikke rigtig...

Så blev det til Agerhøns i trækasser med snore træk. Den holdt heller ikke rigtigt...

Slutteligt bliver det til noget pladder om vagteler, som ikke eksistere i den Danske natur..

Kan I snart bunde????

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-04-09 22:52

Vil det sige, dit store kvaj, at du enten importerer vagtler til hundetræning, køber dem hos den lokale dyrepusher eller måske endda opdrætter dem med hundetræning for øje????? Nu skrider det hele squ sammen om hovedet på dig. Du har jo selv bevist, at du bruger vagtler til træningen - og derudover opfordrer andre til at begå lovbrud.
Det her skal du ikke slippe godt fra - dit store kvaj. Uha uha.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-04-09 02:12

RE: Ikke for min skyld!
For lige at holde GenbrugsBallehyleren fast til problemstillingen: Han skriver således på Jagtformidling:
bent
Indlæg nr: 57
Brugere

Antal indlæg: 53
Tilmeldt: 27.07.07 Lagt på d. 05-08-2007 03:16

Lad mig for alle ejere af stående jagthunde og hundesportens skyld.
For sidste gang prøve, at forklare, hvad det er der foregår og hvorfor DET ER FULDT LOVLIGT.

Jeg har i dag trænet 4 hundehvalpe. Jeg havde fire levende vagtler med da jeg startede i formiddags og jeg havde de samme fire levende vagtler med hjem igen om eftermiddagen.

Flot klaret - Ballehyler. Det er næsten til at få podagra af at læse tilståelsen.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-04-09 02:14

[B]Lex Ballehyler tilsidesætter lovgivningen herhjemme.[/B]

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 25-04-09 07:27

Nå Knudsen, det her bliver også en rigtig dejlig forårsdag og ikke mindst fordi du nu har fået rodet dig ud i så mange bortforklaringer og løgnagtig benægtelse af at du ikke er overtræder gældende lov vedrørende din hundetræning, jeg vil sige solens stråler slår allerede markant igennem
Det er ikke fordi jeg undervurdere Kandu brugernes forståelse og læselige evner, men det er også nærmere for dig jeg lige vil opsummere hvor vi er kommet indtil nu
Først skrev du
Rygter og hvad du har hørt på tredie og fjerde hånd dur ikke. Jeg er i gamet dagligt
Så kan man efterfølgende google lidt og så kommer der et link til Jagtformidling, hvor du skriver i alt fortrolighed
Jeg skal betro dig en lille hemmelighed. Jeg har fået fat i nogle vagtler og dem skal Trold og hans søskende få lov til at finde på marken og så bliver det spændende, at se om der er stand i dem.
Nu er så det store spørgsmål, når sådan en som dig der er i gamet dagligt gør det her, hvordan tror du så de nye hundeejere vil opfatte situationen, det vil selvfølgelig gøre det samme fordi de tror det er lovligt, når så hundene bliver lidt ældre skal de have en lille agerhøne og for at sikre sig den bliver i et givent område, for den en" to tur til Vejle" eller kommer i en lille kasse i en tot græs og til din orientering så er en af dine kammersjukker set, ikke for så lang tid siden rende rundt og sætte agerhøns ud lige før der skulle komme et hold hunde og træne, men tro mig vi er nogle jægere der er trætte af at se på det svineri, så for eftertiden vil der blive taget billeder.
For at blive i samme sjangre, den person som er blevet meldt for at bruge el-halsbånd og som ikke bor så langt fra dig og som også er med i gamet, han var med i en udsendelse -hundeprogram - på TV2 eller DR1 hvor han fortalte om en race og hvor fantastisk den var til at finde fugl, samtidig blev der vist et klip af en af hans decible, der viste at hans hund kunne tage stand for en tot græs, hunden skiftede stand flere gange omkring denne tot græs, men fuglen ville ikke op, før "hundesportsmanden" eller "jægeren" gik hen og sparkede et par gange i jorden lige op af græstotten og vubti op fløj der to agerhøns, hvor han skød den ene>>>>>>>>>>>>sådan opfører vilde agerhøns sig ikke, nu er spørgsmålet hvordan kunne man få sådanne to "vilde fugle" til at holde så hårdt det mest mærkværdige var, at der var ikke nogen der efterfølgende undrede sig over fuglene holdt så hårdt, det kunne være DOF-folket var igang med at spise deres lørdagskylling og ikke havde set klippet.
Nå Knudsen vi fortsætter vedrørende dine "vilde vagtler" du skriver
Med hensyn til vagtler så er der fem forskellige arter. Det skal du forholde dig til aller først, for en af arterne lever rent faktisk i den Danske natur...
Ja så findes der en i den danske natur? men hvorfor skriver du så det her?
Slutteligt bliver det til noget pladder om vagteler, som ikke eksistere i den Danske natur..
Nu er du helt til rotterne, du beskylder Tonganeser flere gang for at indtage for meget "kildevand" hvad har du selv indtaget her på det sidste
Se lille knudsen når der ikke er jagttid på en fugl, er den fredet og dermed basta, Skov og Naturstyrelsen har jo også tilkendegivet at.
Det er forbudt at indfange vildt uden Skov- og Naturstyrelsens tilladelse.
Det er desuden forbudt at udsætte og bruge vagtler til hundetræning.

Knudsen du har jo været i gamet i mange år, men din viden er ret så begrænset, så læs lige her
http://www.fugleinfo.dk/lex/
læs især træk & status
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-04-09 08:45

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-04-09 12:57

Lige for god ordens skyld:
Hvorfor bruger Ballehyleren ordet "GAME"???? Er han blevet anglofil? Han bruger jo også ordet "BUSTED" flittigt.

Forvirringen stiger. Har han smidt den rødternede og har han fået købt et "OUTFIT" i Harris Tweed, selv om han render rundt med en støvlepudser af tysk oprindelse?? Han burde i stedet iklæde sig lederhosen, tyrolerhat med gemsefjer og store travestøvler på fodlapperne. Hvis jeg så ham i sådan et "OUTFIT", så har jeg set alt.

Derfor kommer han squ til at hedde Bent Busted Ballegaard Knudsen. Tillykke gamle forbryder.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-04-09 13:05

Derfor, kære Sandhedsvidnet, ved vi alle nu, at Bent Busted Ballegaard Knudsens hjælpere går rundt med agerhøns eller vagtler i bukserne, og når hunden tager stand, så ryster Bent eller kumpanerne bare en fugl ud af buksebenet.
Den slags er gement dyreplageri, især når man påtænker de omstændigheder fuglene opholder sig i, mens de stadig befinder sig i buksenebenet.
Den omtalte scene i TV viser tydeligt, at Bent Busted og Co bruger den slags metoder. Det så ud som om der blev sparket til en tot græs, men nej - det var bare en fugle der blev lirket ud af buksebenet.
Håber så at fuglene efterlader lidt på vejen. Bent Busted behøver ikke frygte for angreb på privaten, idet der ikke er fugls føde i hans underbukser.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-04-09 16:59

Hold da helt ferie hvor kan i rode rundt i ting i ikke aner det mindste om...

Men at SN skulle tage sig af rygter - den må i længere ud på landet med..

Der imod burde Hr. Advokat skribent E. B. Berthelsen alias Tompaneseren vide, at det ikke er lovligt, at beskylde nogen for, at overtræde lovgivningen uden, at kunne bevise det...

Er der ikke også en mand på Sjælland, der lige er blevet fængslet fordi han skød en indbruds tyv, noget som du Hr. Tompeneser har gjort dig til talsmand for, at man godt må, når det gælder andre jægere, som sidder i skel......... Skal jeg finde indlæget fra den gang?

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 25-04-09 17:35

NØJ !!!!!!!!! Så gamle Ballegaard træner på levende vagtler !! Det undrer mig heller ikke en døjt.
Den gamle nar burde deponere sit jagttegn omgående.

Grunden til jeg ikke har været logget på i lang tid er fordi, jeg har ikke gidet at bruge tid på det gamle subjekt til Ballegaard.
Men nu kan alle vel se hvor kriminel han er i sine handlinger.

Lige til sidst.

Får du snart gjort noget ved de mordtrusler du modtog kort før jul ?.......IDIOT !!!!
Jeg venter stadig på politiet........

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-04-09 20:45

Om Skov- og Naturstyrelsen er ligeglad eller ej, det bliver deres sag, for i morgen afgår kommunikationen i denne tråd + kopi af dine kolbøtter på Jagtformidling til netop Skov- og Naturstyrelsen.

"Der imod burde Hr. Advokat skribent E. B. Berthelsen alias Tompaneseren vide, at det ikke er lovligt, at beskylde nogen for, at overtræde lovgivningen uden, at kunne bevise det..."

Beviser? Dem har du squ selv leveret til overmål - dit kæmpekvaj.

Havde du optrådt lidt mere ydmygt - evt. med en beklagelse over at have overtrådt loven, så havde vi afsluttet sagern med det store grin, men nu slutter festen.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-04-09 21:24

Når nu Tomperneseren nu igen indrømmer, at han ER E.B.Berthelsen og ind nu engang truer med, at anmelde folk. Så læs lige her:

Jeg har fået sæde i ekspertudvalget i Dyreetisk råd – sammen med Ole Roed. Altså de eneste repræsentanter fra DF og DLS. Rådet har afholdt et møde i Hørsholm og vi var på jagteksursion på Kongskilde og mangler nu en ræve jagt i januar. Dernæst foregår resten i ministeriet.
( Sådan skrev E.B. Bertelsen, pralende til mig)

Da jeg fortalte to gode venner om den sag skrev de følgende tilbage til mig:
Kære Bent.
Er det så mærkeligt, at vi må føre en evig Kamp/udfordring for at sikre blot nogen jagt tilbage i Danmark.
Vi er som jægere vores egne værste fjender. Det allerværste er dog når man tror, at man er mere end man reelt er!
EBB er ikke medlem af noget ekspertudvalg- kaldt Dyreetisk råd. For et sådan eksistere slet ikke. Dyreetisk råd har selv valgt at se på jagten i DK bl.a. fordi de ikke har sæde i vildtforvaltningsrådet..
Så er der nogen her i debatten, der er fyldt med løgn så er det Tonganeseren alias E.B.Bertelsen.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-04-09 22:12

Jeg har vel nok 200 gange påpeget, at jeg ikke er den E.B.Berthelsen, som åbenbart rider dig som en mare.
Men jeg er i daglig forbindelse med ham, og jeg kan derfor oplyse dig om, at det er DLS-formanden som bad E.B.Berthelsen om at repræsentere foreningen i Dyreetisk Råd - som ekspert. Her sidder også Ole Roed, og i min høresnegl fortæller E.B.Berthelsen mig, at han vil tage en meget alvorlig snak med Ole Roed, når rådet mødes d. 9. juni. Du har jo tidligere blameret Ole Roed - og så må vi tage hånd om sagen.

E.B.B. har også lige hvsiket, at han påtager sig at fremsende kopier af denne tråd til DOF, Danmarks Jægerforbund og Skov- og Naturstyrelsen. Så, bette Bent, så må vi jo se, om de 3 organisationer gider håndere sagen. Nu har vi gjort hvad vi kan - og mon ikke der sker et eller andet. Brevene bliver smidt i postkassen i morgen. Glæd dig - bette bent, og husk så, at det endnu engang er din egen dumhed som skaber problemerne for dig selv.

Du kan hyle og skrige og true. Nu går vi efter din strube, og du kan intet gøre ved det.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-04-09 01:09

Jeg faldt lige over nogle bemærkninger fra Ballehylerens side:

1.
Sådan skrev E.B. Bertelsen, pralende til mig)

2.
Det allerværste er dog når man tror, at man er mere end man reelt er!

Sig mig bette Bent Ballehyler? Er du i virkeligheden et sygt menneske, som ikke tåler, at andre får en smule indflydelse? Er du misundelig, fordi du selv er hægtet af?

Det er faktsik en smule ulækkert at læse dine hadske misundelige bemærkninger.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-04-09 08:53

Jeg er ikke spor misundelig, men jeg hader mennesker, der er fulde af løgn og som sviner mig til med usandheder og dårlige påstande i det offentlige rum og tal du blot med ORJ det er ikke ham jeg har Citeret, men et andet medlem af rådet og husk EBB det er dig selv, der praler med, skriftlig, at du nu er ekspert og skal udføre ekspert arbejde i ministeriet....
I regie af Dyreetisk råd - hvad bliver den næste fine titel du lyver dig til kajser af Danmark...

Du har selv bedt om denne udvikling i sagen om du så er Tonganeseren eller ej for du HAR fodret
Tonganeseren med oplysninger ellers var vi ikke endt her og om man gør det selv eller får en anden til at skrive kommer ud på et. Hæleren er lige så god, som stjæleren. Det burde du dog vide.

- men du kan blot slutte her med trudser o.v.s. så skal jeg såmænd ikke skrive et kvæk mere om din ringhed, som de Gamle stærke siger og dem kender du jo til, som tidligere ansat hos dem og med en faster eller tante, som fik slæbt røven ind hos en gammel sognefoged eller skolebestyrer i sognet...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-04-09 09:09

Ansat hos De gammelstærke? Selv om jeg ved det allerede, så er du Den Onde Lyne mig den mest sindsyge person jeg nogensinde har mødt i "det offentlige rum". Og ikke nok med det - du har overhovedet intet ocverblik over noget som helst, fyrer i alle retninger og ligner mest af alt en løbsk vindmølle.

Men du slipper ikke for henvendelserne til DJ, S&N og DOF. Men som noget nyt, så får DMK squ en kopi af brevet. Det får du også.

Søg hjælp - bette Bent.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-04-09 12:37

Du kan sende alle de breve du vil. Det er offentlig kendt, at du E.B.Bertelsen har jagtet mig i årevis.
Så det er ikke en nyhed og det er noget som ingen vil reagere på

Ligesom det heller ikke er nogen nyhed, at du blev frosset ud af den lokale afdeling af DJ, som du var medlem af og meldte dig ind i D. L. S. og det er den egentlige årsag til dit angreb på mig.

De kalder dig for min penneven - jeg syntes efterhånden du blot er en sølle fordrukken stoder:
Så¨er det sagt lige ud - FARVEL MED DIG!!!!!!

Jeg har lige været en tur i skoven på min dejlige jagt og jeg så mange dyr. Både rå, då og kronvildt det var dejligt....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-04-09 14:55

Berthelsen mig her og der og alle vegne. Du ser spøgelse - din store idiot. Men bortset fra det, hvilken betydning tror du så det vil få for Skov & naturstyrelsen, at Berthelsen har jagtet dig i flere år?? Tror du virkelig på, at man derfor ser mildere på sagen. Du er ganske enkelt så dum og indskrænket, at du kan fare vild i en telefonboks.
Men nu skal jeg ned med brevene - og lad os så se, om der ikke skulle være nogen i de nævnte foreninger, som gør noget ved sagen. Du er jo en simpel analfabet, bonderøv, løgnhals og forbryder.

Men for at du og andre skal have noget at grine af, så har jeg netop fået tilsendt et link fra din afrikanske "ven" - og jeg kann anbefale alle at finde ind på linket - hvis I vil have noget at grine af.

Du har fået en flot plads i forbryderalbummet. Gratulerer mange gange. Flot gået - hr. fuglefænger.

http://www.jensensafaris.com/2009forbryderalbum/forbryderalbum.htm

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-04-09 14:57

Øh, Bent fuglekonge. Havde du måske net og små kasser med i skoven - på din evindelige jagt efter agerhøns og vagtler til hundetræningen. Fydaføjda.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-04-09 14:59

Må jeg endnu engang gratulere TheRealDeal og Sandhedsvidnet med det fornemme resultat af denne tråd, hvor vi har fået afsløret en gemen bandig ved navn Bent Ballegaard Knudsen, som bruger vagtler til hundetræningen. Nu har vi en enestående mulighed for at få myndighederne til at gribe ind. Flot gået - respekt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-04-09 16:19

Ja lad os få myndighederne ind, samt personer, der er klogere end Jer hylere for her tæller beviserne og ikke rygterne eller manipulerede billeder, som børn laver i skolen for at moppe hinanden - så kære D. L. S. `hylere i bliver igen til grin i den sidste ende........

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-04-09 16:56

Om vi bliver til grin? Næppe !

Under alle omstændigheder skal myndighederne informeres om dine ulovligheder. Så må de gøre ved det, hvad de synes der skal gøres. Så har vi vores på det rene.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-04-09 16:58

Så lad os se hvori ulovlighederne består!!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-04-09 17:56

For Helvede da - din gamle uvidende nar. Fis lidt op på siden - og læs.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-04-09 20:19

Der er ikke ført noget bevis for, at jeg skulle have begået noget ulovligt.

At I påstår det bliver det ikke ulovligt af!

Kom frem med beviserne......

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-04-09 21:39

Det er ikke nødvendigt med beviser mere. For det første indrømmer du selv på Jagtformidlingen, at du bruger vagtler til træningen - og så findes der altså noget i straffeloven omnkirn begrundet mistanke etc. . Du er BUSTED - gamle nar.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-04-09 22:40

Jeg har ingen stæder skrevet at jeg har brugt vagteler til træning!!!

Det er noget I påstår og I skal komme til at bevise Jeres på stand......

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-04-09 00:26

Hvad er så dette her????
Først skal vi lige have dig identificeret - og det sker her - på Jagtformidlingen.
Forfatter Hej igen allesammen.
bent
Indlæg nr: 1
Brugere

Antal indlæg: 53
Tilmeldt: 27.07.07 Lagt på d. 27-07-2007 04:17

Nu er jeg i gang igen. Fik den nye hvalp i uge 28 I kan se ham på www.bb-jagt.dk under billeder.
Jeg havde fire at vælge imellem, som ret hurtig blev til to, hvoraf en anden

Og her indrømmer Bent Balleslasker himself, at han bruger vagtler til træningen.

RE: Ikke for min skyld!
bent
Indlæg nr: 57
Brugere

Antal indlæg: 53
Tilmeldt: 27.07.07 Lagt på d. 05-08-2007 03:16

Lad mig for alle ejere af stående jagthunde og hundesportens skyld.
For sidste gang prøve, at forklare, hvad det er der foregår og hvorfor DET ER FULDT LOVLIGT.

Jeg har i dag trænet 4 hundehvalpe. Jeg havde fire levende vagtler med da jeg startede i formiddags og jeg havde de samme fire levende vagtler med hjem igen om eftermiddagen.

SOM MAN SPØRGER FÅR MAN SVAR. Også når det gælder SNS.

Hvis du stadig ikke forstår, at du har kvajet dig, så er der squtte nogen grund til at diskutere sagen yderligere.
Næh, bette bent. Her er nu naglet fast til en pæl, så alle kan se hvor uetisk du opfører dig. At dine "venner", som nok er medlem af Danmarks Jægerforbund, stiltiende accepterer din ulovlige brug af vagtler - og sikkert også agerhøns, så siger det temmeligt meget om din og deres anløbne moral.

Du er også på Facebook - skriver Safari Jernsen.

Hvad er der egentligt i vejen med dig? Er du en eller anden mediejunkie - eller medieluder, som absolut skal besvære andre med dine håbløse skriblerier? Du må leve et meget fattigt liv - også åndeligt set. Du er jo afhængig - som en skide narkoman. Sørgerligt. Jeg har hørt, at man kan blive behandlet for den slags - ligesom med ludomani. Du roder vel også rundt med lottokuponer - og spiller på duer. Agerhøns og vagtler figurerer endnu ikke hos Danske Spil.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-04-09 00:31

Og lidt natmad:

Det her skriver Bent Ballegaard - da han blev sur på de andre på Jagtformidling:

Vi kan være uenige om metoder og lignende, men loven den har jeg ALDTID sat en ære i at overholde.

Mvh
bb1..
Ingen jagt uden en vel dresseret jagthund og gider man ikke bruge tid på det, skal man ikke anskaffe sig en.

Ja, man tror det er løgn, når man læser det. Overholde loven - MY ASS !! Gamle forbryder.

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 27-04-09 06:03

Tak for svaret Nordsted1.