/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opstartsredigering, W2K
Fra : KingSix
Vist : 379 gange
50 point
Dato : 04-04-03 21:16

Hvordan får jeg overblik over hvilke programmer win2000 starter op ved opstart ? - I Win98 hedder filen vist "msconfig.exe", og kan eksekveres via Start/Kør...
Jeg har fået bl.a en værktøjslinie, som jeg gerne vil af med, og regner med at kunne finde den i opstartstyringen på en eller anden måde, - kan det lade sig gøre eller hva' ?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-04-03 21:33
Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-04-03 21:34

mm skal lige sige at den virker (måske bedre) end msconfig i win98/me og xp
men håber den giver nok svar på dit spørsmål....ellers så sig det....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-04-03 21:47

hej igen !
programmet ligger sig som et element i kontrol panel så det
kan findes der...

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 60 point
Dato : 04-04-03 21:53

Strarup har skrevet et tip om, hvordan du kan installere msconfig
i din Win2000: http://www.kandu.dk/dk/tip/1874

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-03 12:30

Hej
Med dette program under tools/værktøjer system start up kan du sætte programmer til at starte under insert og stoppe programmer hved at fjerne
et flue ben og slette genvejen til et program du ikke vil have til at starte
o.v.s o.s.v

http://security.kolla.de/index.php?lang=en&page=download
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-03 12:35

Det har dansk interfase men hjælp er på engelsk (gratis)

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-03 12:46

Der er også en secur sredder til at fjerne genstridige filer med drag og drop
træk og slip.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-03 13:11

Hej
Kan også dawnloades

Her http://downloads-zdnet.com.com/3000-2144-10122137.html

Manse9933

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-04-03 13:35

hej igen !
nu ved jeg ikke hvordan man kommer ind i registreringseditor i win2000
men i de andre windows er det ved at skrive >> regedit << I ET kør vindue
men i denne ligge der info om hvilke programmer der starter op på pc under
start.dette giver msconfig info om ved til højre for opstart (under fanen start)
at skrive stien til dem,som er:
1.hkey_current_user/software/microsoft/windows/run
2.hkey_local_maskine/software/microsoft/windows/run
alt efter sikkert om det kun gælder den aktuelle bruger eller for alle bruger (jeg bruger xp)
der er så til sidst osse nogle start elementer under -
start-programmer-start
hvis ikke jeg fik det hele med så håber der er nogle til at sige det,osse hvordan man kommer ind i registreringseditor ved win2000.

Godkendelse af svar
Fra : KingSix

Dato : 07-04-03 10:47

Tak for tippet om tippet Rellom. Det var muligt at få stoppet de to irriterende små programmer.

Til XOU:
StartupCPL har en noget anderledes opbygning, og ser ud til at kunne mere, dog også nok med større indblik fra min side.

M.v.h KingSix