/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Medie center
Fra : svnmp
Vist : 489 gange
100 point
Dato : 17-04-09 15:32

Jeg har en plan !, men mangler noget viden omkring hvad der få´s på markedet i dag.

Jeg ønsker en touch-skærm mellem 12 og max 15 tommer, hvori, der er indbygget en form for PC, med stor harddisk og dvd-drev.

Planen er at bruge denne "skærm/enhed" til alt mit musik (cd-mp3 osv.) og evt. film (dvd-optagelser m.m.), enheden skal så tilsluttes en surround-forstærker og evt. en tv-fladskærm.

Meningen er så at alt medie styres via skærmen, med undtagelse af tv-kanaler og radiokanaler.

Jeg ved noget lignende kan få´s, men kender ikke rigtig markedet, kvaliteten og prisen, for den skal jo ikke være for høj.

Mon der er nogle eksperter, der vil byde ind med nogle kvalificerede bud, på en sådan enhed.

På forhånd tak

MVH BT

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-09 16:12

Citat
for den skal jo ikke være for høj.

Og hvad er for høj ?????

De første 50-100.000 er væk meget hurtigt

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-04-09 17:21

den billigste der pt er på mærked koster 10.000
dog er skærmen større ind du vil have

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 17-04-09 17:34

Hej

Da den er til hjemmeindustrien er prisen for høj hvis den løber ret meget over 10.000 kr.

MVH BT

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 19-04-09 10:02

Prøv at kikke på en SqueezeBox fra Logitech... Kan den ikke hvad du skal bruge? Den koster 2500 hos Elgiganten.

http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/wireless_music_systems/devices/3817&cl=dk,da

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 19-04-09 10:06

Ellers er en XBOX 360 som Media Center Extender i netværk med en Vista Premium PC en oplagt og prisbillig mulighed.

Eller en netværksharddisk og en bærbar PC til at styre den med?

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 26-04-09 22:28

Jeg har luret lidt på touchdiva, men jeg ønsker ikke noget, hvor jeg er forpligtiget af abonnementer og heller ikke noget, hvor jeg skal tilkoble netværk eller i det hele taget behøver, at starte en PC for at kunne høre musik eller andet.
Blot en enhed, hvor jeg kan lagre det musik og film, som jeg ønsker og betjene det på enhedens touchskærm.

Mange venlige hilsner BT

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 19-05-09 20:22

Hej igen

Tusind tak for jeres gode bud, desværre er ikke nogen, der fører mig frem til noget konkret, i forhold til mine ønsker, så jeg lukker den her og må prøve igen senere.
Endnu engang tak for den tid I har brugt her.

Mange venlige hilsner

Bt

Annuller spørgsmålet
Fra : svnmp

Dato : 19-05-09 20:24

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål