/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
LK IHC Wireless
Fra : anders_bak
Vist : 1834 gange
100 point
Dato : 17-04-09 10:36

Er der nogen der har erfaringer?

I forbindelse med en omrokering af møblementet kommer vi til at få blokeret for afbryderen til lyset i vores stue (der kommer til at stå et skab foran, men ikke fastmonteret, så der er ingen problemer med en ulovlig skjult instalation). Istedet for at skulle fræse kabler ind i væggen for at flytte afbryderen overvejer jeg LK's wireless system.

Situationen er altså at jeg kommer til at have et lampeudtag med konstant spænding på. Dette ville jeg så udskifte med en modtager, og så placere afbryderen/senderen hvor det nu var belejligt.

Som sådan er det vel det situationer som denne systemet er beregnet til, og der burde derfor ikke være nogen problemer. Mine bekymringer er:

1. Er der nogen der har erfaringer med systemet, spiller det eller laver det bøvl??????

2. Det er et gammelt hus vi bor i, og der er derfor kun ført fase/mellemleder og O frem, men ingen jord. Er dette et problem i forbindelse med Wireless (jeg kan ikke se at det skulle være det)

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-04-09 13:59

Det virker perfekt, jeg har installeret det flere gange.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-04-09 14:00

Jeg overså dit spørgsmål om jord, men nej der er ikke noget problem.

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 17-04-09 19:00

Enig med Bjarnebr.... God weekend...

Kommentar
Fra : theill

Dato : 18-04-09 20:04

og her er et link hvis du mangler et billigt sted at finde det.
http://www.billigihc.dk/

Kommentar
Fra : fussy85

Dato : 18-04-09 22:55

Jeg vil gerne anbefale IHC wireless... det er super simpelt at installere/programmere... Det er ikke et problem med IHC lampeudtaget hvis ikke det får jord forbindelse... men hvis det er rør installation, vil jeg da under alle omstændigheder anbefale at du trækker en jord/ beskyttelse ledning rundt i hele installationen. Hvis du vælger en lampe af et "ikke-ledende" materiale har jordforbindelsen ingen betydning.

mvh fussy