/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Campingvogn forsikring
Fra : piaskov
Vist : 506 gange
100 point
Dato : 17-04-09 10:00

Hej med jer.
Er der nogen af jer der kan fortælle mig om fordele og ulemper ved at forsikre min brugte campingvogn ??
Har købt den sidste år for 28.000 kr.
Har hørt forskelligt.
Nogen siger det er spild af penge når den ikke har kostet mere andre modsat.
Forsikringsselskabet siger jo naturligvis vi skal gøre det , men det er jo kun hvad man kan forvente.
Snakkede i går med forsikringen og kan forsikre for 2100 om året hvilket jo ikke er dyrt.
Kigger ind senere....skal i byen nu.
Hilsen Pia

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-04-09 10:32

Forsikre for hvad? Brand, kasko? Hvis den står fast på en campingplads er det spild af penge at forsikre den.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 17-04-09 11:16

Vi sidder lige og snakker om det her, vi er faktisk meget i tvivl. Vognen er købt sidste år, så prisen er ikke det samme i år, markedet bugner med vogne-- og jeres vil hurtigt blive totalskadet

MEN, hvis i vil til udlandet, kan det godt være en god ide, at have kasko på.

Er uheldet ude, dækker kaskoen hjemtransport af vognen (det gør den på vores, så spørg lige forsikringsselskabet om det også dækker på jeres)

Det kan blive en dyr fornøjelse selv at skulle få den hjem

Hvor meget er der i selvrisiko??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-04-09 12:51

Citat
Brand, kasko?

Ja den er jo ansvarsforsikret på krogen så det er i tilfælde af totalskade , indbrud osv.

Citat
Hvor meget er der i selvrisiko??

500 kr i selvrisiko.

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 19-04-09 21:05

Tak for svaret Nordsted1.
Har ikke besluttet endnu hvad vi gør men det ender nok med en forsikring.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 05-06-09 10:50

Forhør jer hos andre forsikringsselskaber - 2100 kr. er dyrt for en vogn der kun har kostet 28.000. Vi giver mindre i forsikring på vores vogn og den er kun 3 år gammel. Vi er selv forsikret hos Købstædernes forsikring som vi har været ualmindelig godt tilfredse med - ingen problemer da vores vogn blev stjålet og udsat for hærværk da vognen kun var 1 år.

Mvh. ampere