/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
DVD brænder der kan læse MPEG
Fra : lukas2502
Vist : 1298 gange
500 point
Dato : 16-04-09 21:35

Nero kan ikke "læse" MPEG Video filer, hvem kender et brænderprogram der kan læse disse filer, Har fået anbefalet xpcdburner, som skulle være gratis og god, har prøvet at finde hvor det kan downloades, men uden held.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-04-09 21:37

http://cdburnerxp.se/

fordi den hedder cdburnerxp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-04-09 00:46

Det har med garanti ikke noget med din brænder software at gøre (medmindre softwaren har en codecs pakke indbygget) hvis ikke du kan afspille mpeg filer, så er det et codecs problem du har, men det lyder også utrolig mpeg er meget almindelig som video format, jeg kan ikke komme i tanker om nogen som har problemer med at afspille den format

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 17-04-09 07:42

Tak for svaret Teil, men det løser desværre ikke mit problem, cdburnerxp kan godt læse videofiler fra min harddisk, men ikke skrive en dvd der kan læses af en "almindelig" extern optager/afspiller. Til o.v.n. nero kan godt gengive en videofil fra harddisken, men kan ikke skrive en læsbar dvd.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-09 07:45

Mon din brænder er ved fuld vigør ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-09 08:32

Kom lige med HELE mpeg navnet

Er det mpeg1 eller 2 eller 4 eller hvad ?????

Som o.v.n. skriver - det har INTET med brændersoftwaren at gøre - det er et codecproblem....

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 17-04-09 10:42

Måske har jeg fejllæst, der står mpg-fil, men jeg bliver hele tiden overrasket. Først var ikonet "Nero Show Time" ved filerne. Nu har det ændret sig, uden at jeg ved hvordan, og er nu "filmklip"??? Når jeg forsøger at overføre en videofil til nero melder den: Uventet filformat. Hvad er et codecproblem?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 17-04-09 11:26

Ja forvirringen kan snart ikke blive større, når jeg forstørrer ikonet "filmklip", står der MPEG under et lille stykke filmstrimmel

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-04-09 13:18

Codecs er små program som gør at din computer kan tyde koderne i video og lyd filer, Windows har mange codecs som standard, men noget kan tyde på at du mangler noget, jeg vil foreslå en hel pakke gratis codecs: http://www.free-codecs.com/K_lite_codec_pack_download.htm du kan nøjes med Basic pakken eller vælg Full pakken, så kommer du aldrig til at mangle codecs igen.
Pakken er til en XP computer, hvis du har Vista så skal du bruge en anden pakke
Husk at afinstallere andre codecs først, hvis du vil prøve en af pakkerne
Der kan være noget i vejen med selve brænderen, du skriver jo at du godt kan afspille mpeg/mpg

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 17-04-09 14:31

Nero (8) virkede rimeligt godt, indtil jeg tog imod et tilbud fra Nero om at opdatere, det betød at nero 8 først skulle deinstalleres, og det nye downloades.
Når jeg nu forsøger at deinstallere eller geninstallere, melder den at Shellmanager - database er ødelagt eller mangler. Du skriver at jeg skal "afinstallere andre codecs først" hvordan gør man det? Jeg mener at min brænder er i orden, da det jeg kunne brænde ved hjælp af cdburnerxp, kunne læses af mit dvd drev, men som sagt ikke af externe. Jeg har XP.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-04-09 14:37

Kan du afinstallere Nero fuldstændig ? Husk at højre klikke og lukke, hvis der noget Nero som er aktiv nede ved uret, før du afinstallerer, rens så reigstreringer med dete gratis program: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html geninstaller så Nero igen, et eller andet er gået galt med den opdatering, så jeg foreslår at begynde forfra, går ud fra at du har en cd med Nero

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-04-09 14:38

Codecs afinstalleres fra Tilføj og fjern programmer, som du finder i Kontrol panel

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 17-04-09 16:41

Til o.v.n. Errorfix finder ganske rigtigt en masse fejl, men når jeg fosøger at få den til at rense registreringer, så vil de se $ ???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-04-09 17:33

Hvor har du Errorfix fra ? Jeg vise en link til TweakNow RegCleaner:
http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html
download knappen er brun og lige under billedet i venstre side

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 18-04-09 11:32

Min Browser har været blokkeret siden i går på grund af en fejl i sikkerhedscentret, men er i orden igen, så nu kan jeg svare. Da jeg klikkede på adr. kom det frem som jeg beskrev. men nu prøver jeg igen, og en brun knap.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 18-04-09 11:51

Den fandt 850, alle grønne, skal jeg fjerne flueben fra alt andet end Nero?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-09 11:58

TweakNow er god og er lige kommet i en ny udgave, det så jeg da jeg skrev linket til dig, nu kan den endnu mere end før: http://www.kandu.dk/tip19500.aspx kør du bare alle funktioner, det har jeg gjort uden problemer, men der er selvfølgelig ingen garanti for at det løser DIT problem, men den rydder op, og du kan i Uninstall program se om du har nogle codecs installeret, hvis du har så er det sikkert dem som laver balladen, mere en en codecs af hver slags skaber konfikter, du kan nøjes med bare en som klarer det hele, nemlig FFMPEG

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-09 11:59

Hvis de alle er markeret med grønt (standard indstillingen) så JA klik på Delete knappen

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 18-04-09 12:05

Til o.v.n. Jeg har brændt fingrene med andre ting, derfor er jeg forsigtig med de ting jeg ikke har erfaring med, og mit engelsk kunne være bedre, men såvidt jeg forstår, kan man fjerne alle "grønne"??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-09 12:15

Hvis du har markeret linjen Registry cleaner, den starter programmet med at vise, og klikket på Scan Registry, og der er kommet nogle resultater som er vist med grønt, så brænder du ikke fingrene denne gang, de ER sikre at fjerne og din computer bliver hurtigere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-09 12:17

Jeg har selv brændt fingrene, med CCleaner den har nu forbud mod at komme på mine computere, selv om mange siger at det er et godt program, TweakNow fjerner ikke noget som ikke er overflødig

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 18-04-09 14:29

Det fik da ryttet en hel del op, men desværre kommer den samme besked igen: Shellmanager - Database er ødelagt eller mangler. Hvis en codecs, er det der står på en linie, hvor der står tilføj/fjern Programmer, har jeg på ingen tidspunkt set mere end en linie med Nero, så desværre kan jeg ikke hverken fjerne den, eller geninstallere den fra CDen. Jeg husker første gang jeg installerede den, havde jeg også en masse knas, men fik hjælp her på kandu, det viste sig at en del havde det samme problem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-09 16:03

Så må du jo hive det gamle spørgsmål frem igen: http://www.kandu.dk/Spg118705.aspx du annulerede dengang, så svaret har måske ikke kunnet bruges alligevel ? Den regcleaner som jeg har fundet til dig, burde finde de ugyldige registreringer, men prøv igen med regedit der kan være rester

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 18-04-09 20:52

Til o.v.n. Det var en meget kompliceret proces, men ved hjælp af regedit, og den sidste rest jeg ikke kunne finde, kunne jeg slette med CDen. Nero er også blevet geninstalleret, fint nok. Men der er noget jeg ikke forstår, jeg er stadig usikker på hvad codecs er, og LLMPEG slet ikke. Nero har "overtaget videofilerne igen, så er det "bare" hvordan jeg får dem konverteret!
+

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 00:42

Jamen det er altså vanskelig at forklare hvad codecs er, det er små programmer som kan oversætte indholdet af en lyd eller videofil, og kan også bruges til at omkode, det vil sige omdanne foreksempel WindowsMediaVideo WMV til for eksempel Moving Picture Expert Group (MPEG eller bare MPG) mpeg er en såkaldt container som kan indeholde mange forskellige video og lyd filer, som regel en blanding af lyd og video filer, ellers er det stumfilm hvis der ikke er lydfiler i containeren, eller ren lyd hvis der ikke er videoer i mpeg containeren.
FFmpeg findes sjælden alene, den er som regel bygget ind i en decoder/omkoder, for eksempel ffmpeg2theora eller FFDSHOW som er en ren decoder , VLC player anvender FFmpeg og er populær fordi den kan afspille filer som ingen andre playere kan som standard, den standard kan så ændres ved at installere en codecs pakke på computeren.
Læste du mit tip forleden ? WinFF er en omkoder der bruger FFmpeg:
http://www.kandu.dk/Tip19394.aspx
jeg lagde den i kategorien Linux, fordi det er en sjældenhed at finde en omkoder der har en grafisk brugerflade til Linux, WinFF kan udmærket bruges på en Windows computer også.
Jeg håber du blev lidt klogere, ellers spørg igen, der har med garanti været nogle codecs på din computer som ikke kunne enes om hvem af dem som skulle bruges, det har du nu tilsyneladende fået ryddet op på

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 00:47

Nero Vision burde kunne converte (omkode) dine mpeg filer, eller skal du måske se nærmere på mit tip, med WinFF: http://winff.org/html/
eller Super som er super til at omkode: http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_encoders/super.cfm
begge er gratis

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 22-04-09 16:04

Til o.v.n som du ser er der gået nogen tid, det ser ud til at jeg trin for trin må få at vide Hvilken "vej" jeg skal følge. Hvem der bare var en nørd!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-09 02:04

Altså for at begynde forfra, du har nogle mpeg/mpg video filer, og dem vi du brænde på en CD eller er det en DVD du vil bruge ?
Jeg har ikke læst hele tråden igennem nu, men har du fortalt hvilken Windows du har på computeren, er det XP eller Vista ?
Nero melder Uventet filformat og du kan ikke komme videre ? Det burde den ikke gøre, jeg gætter på en konfikt mellem forskellige codecs på computeren, men det er et gæt.
Kan jeg få dig til at gå listen med programmer igennem ? Kontrolpanel - Tilføj og fjern programmer, hedder det i XP, Vista er det Programmer som du finder i Kontrolpanel også der.
Er der noget som helst som tyder på at der codecs installeret ?, Du kan springe over de linjer hvor der står Microsoft på, er der noget der hedder DviX eller andet som antyder at det ikke er et program, men en codecs (codecs er også en slags program) listen er forhåbenlig ikke alt for langt, hvis du skal den igennem.
Den CD eller DVD du vil brænde, er den til brug i computeren, en sikkerheds kopi, eller skal den kunne afspilles på en DVD afspiller ?
Har du forsøgt at brænde med andre programmer end Nero, CDburnerXP for eksempel ?
Nero er en samling af programmer, hvilken Nero bruger du, er det Nero Vission ?
Hvis du vil bruge Nero, så må vi have råbt en Nero ekspert op, jeg har brugt den engang, men kan ikke huske de forskelllige muligheder.
Har du forsøgt med den indbyggede brænder i Windows ?
Læg en tom brænbar skive i brænder drevet og dobbelt klik på brænder drevet, hvis du åbner Denne computer, eller Computer som det hedder hvis du bruger Vista, så kan du se dine drev og den du har lagt skiven i, viser en rund cd skive og hedder måske drev E eller D eller F, dobbelt klik på den og der åbner et tomt vindue for skiven er jo tom, og du kan nu åbne mappen med dine video filer og trække dem over i det tomme vindue, hvad sker der nu ? Får du fejlmelding der også ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-09 02:18

Det var en lang remse, men tag punkterne et efter et.
Det vil være rart at vide om du kan nøjes med at brænde filerne som de er, eller om de skal omdannes først, så lad os vide hvad den færdige DVD eller CD skal bruges til.
Hvis du prøver en anden brænder software, så behøver du ikke brænde lige nu, bare prøve at overføre filerne til den, og så fortælle om du får fejl

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-04-09 08:24

Hvis dit problem er at du ikke kan læse dvd erne på en fremmed afspiller kan problemet være

-at dvd en ikke er afsluttet. Brænderen skal være indstillet til at lave den færdig i et hug.

- at din afspiller ikke kan håndtere den slags medier du brænder på . Især sletbare (genskrivelige)
har mange dvd spillere svært ved.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 23-04-09 22:12

Kort resumé: Jeg har XP, der er ingen codecs programmer, de eneste der ser ud som beskrevet, hedder noget med Microsoft når jeg klikker på dem. Det er DVDer jeg vil brænde, og afspille på en dvd afspiller, alt virkede 100% indtil Int.Expl. anbefalede en opdatering, mærkeligt nok også på Nero, herefter virkede Nero ikke ordentligt mere, det er lykkedes med stort besvær et deinstallere Nero, som nu er geninstalleret. Nero start smart kan finde Videofilerne, men kan kun arbejde med max. 2GB, Nero expres og Burning Room kan ikke finde filerne. Vedr. drev E: melder den uden DVD at der ikke er nogen i, når jeg lægger en i melder den: Er ikke tilgængelig, Forkert funktion. Brænderen hedder Lite on DVDRW SHV.
Med AVS 4you Video Converter, melder ikke aktiveret + svarer ikke, når jeg har hentet en Video fil, og så stopper alting, så at jeg må tage strømmen fra PCen, for at kunne lukke ned.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-09 13:16

Desværre kan jeg ikke gennemskue hvad der galt du får fejlmelding først på det ene og så på det andet, ved du hvilken opdatering som lavede ravagen ? Så afinstaller den, ellers ville jeg begynde at overveje at geninstallere Windows XP, husk backup hvis det ender med den løsning

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 24-04-09 14:07

Jeg opdaterede, for ca en uge siden, (det er ikke min sædvanlige Browser og jeg bruger den sjældent) sammenfaldende skete der en fejl hos Bullguard som blokerede for min sædvanlige Browser Firefox. Det tog lidt tid før jeg kom på at spørge Bullguard, som efter en længere chat, beklagede fejlen som let kunne løses, ved at fjerne en karantæne. Det er ikke ret tit jeg bruger Nero, som da jeg kunne bruge den, var god.
Det udløste så mit spørgsmål hvem kender o.s.v. Min erfaring med at installere et eller andet ofte nødvendigt startprogram, er at de for det meste lægger "æg" som det ikke er muligt at fjerne, når man har brug for at deinstallere det. Og kan gøre det næsten umuligt at geninstallere. F.eks. meldte 4you ved en geninstallation, at programmet allerede var inst. Jeg er efterhånden lidt ligeglad hvad programmet hedder, om det koster lidt, helst ikke kun på engelsk, bare det er enkelt og virker. Jeg har Downloadet "Prism" men jeg kan ikke finde ud af at hente filer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-09 14:38

Umiddelbart virker det hele som en gang "biksemad".....

Hvad i alverden skulle din browser have med dit brænderprogram at gøre ?????

Hvad i alverden skulle evt. manglende opdateringer have med læsning af filtyper (du jo godt tidligere kunne læse) at gøre ???

Og hvor stammer mpg-filer der er SÅ store, fra.... ?????

Har du hentet noget fildelingsfilm som åbenbart er defekte.... ?????

En HVILKEN SOM HELST maskine kan læse "normale" mpeg-filer (også stueafspilleren)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-09 14:39

Og GLEM iconerne ved filerne - de ændrer sig alt efter hvilket program du har sat som standart til netop DEN filtype....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-09 23:00

Du blander mange ting sammen, jeg kan ikke gennemskue dine fejl, vil du have en nem brænder program ? Bryder du dig ikke om CDburnerXP ?
Ashampoo Burning Studio 6.75 er gratis og på dansk:
http://download.cnet.com/Ashampoo-Burning-Studio-Free/3000-2646_4-10776287.html
Hvad er Prism ? Hvad vil du med den ? Trænger du ikke til at få ryddet op i ubrugelige programmer med mere ?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 25-04-09 00:33

"Prism" er fra dit link "afterdawn" måske ikke det rigtige! Der er ofte flere forskellige Downloads på samme side, er slettet igen. CDburnerxp kunne godt læse og skrive en Videofil, som desværre kun kan læses på PCen, ikke på min externe Videomaskine. Jeg har mine Videofiler på en extern harddisk: ( G:\ ) Ashampoo fortæller måske hvor problemet kan ligge. Den siger Brænd en DVD fra en forberedt folder. Men det ser ud til at jeg mangler "stien" fra G:\ til brænder programmet!!! I øvrigt har jeg gjort flittigt brug af "tweaknow" til at fjerne rester af ubrugelige programmer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-09 01:37

Siden på Afterdawn viser ikke noget Prism som jeg kan se, der kan du hente Super som er et program der kan omdanne dine mpeg vidoer til vob filer som skal bruges til en dvd, prøv at omdanne dine filer til vob og så brænd dem med Ashampoo (fra en forberedt folder) nu er de nemlig forberedt i vob format.
Prøv at se min Super guide hos Manse9933: http://manse9933.dk/sub/html/guide/super_guide/index.htm
guiden viser en flv fil fra Youtube, du bruger selvfølgelig dine mpeg videoer, resultatet ender med en dvd som kan afspilles på alle dvd afspillere.
Se nu at få hentet Super og ikke alt mulig andet ragelse, læs guiden og er der noget som kræver uddybning, så spørg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-09 01:40

Super er her: http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_encoders/super.cfm det eneste du skal gøre, er at klikke på den grønne Download knap, ikke noget som helst andet, download starter når du klikker 1 gang, installer Super og brug guiden, du kan have mange filer under behandling på en gang, så varer det bare lidt længere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-09 02:11

Citat
En HVILKEN SOM HELST maskine kan læse "normale" mpeg-filer
det er så en forkert påstand Refi, min gamle dvd afspiller kan ikke afspille mpeg/mpg

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 25-04-09 14:10

Når du som en slags "ekspert", skal forklare noget, for dig meget enkelt, men for mig, et helt nyt område, tjaaaa det er godt at du er tålmodig?
Jeg har hentet super og youtube, såvidt i orden, men ved billede 1 stopper det for mig, hvilken mappe skal jeg vælge, når jeg forsøger at finde den "rigtige" får jeg hver gang meldingen: No flash video found. Hvordan får jeg mine mpeg derover?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 25-04-09 14:35

Til o.v.n. jeg har fundet har fundet mine mpeg hos youtube, nu får vi se hvordan det går videre.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 25-04-09 15:12

Som sagt er alle mine videofiler på en extern harddisk, og jer kan se hele indholdet, men hvordan jeg kan flytte en eller flere til youtube?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-09 18:41

Citat
jeg har fundet har fundet mine mpeg hos youtube
det passer ikke, eller det er slet ikke mpeg videoer, så er det mpeg4 eller mp4 filer du har, hvis det er videoer du har downloadet fra Youtube.
Du roder meget rundt med tingene, først ville du brænde med Nero
hvis det er mp4 filer fra Youtube som du vil brænde til en dvd, så se det gamle spørgsmål herunder, det var flv (flash) videoer som endte med at blive til en dvd, det var dengnag at jeg lavede guiden, tog et skærmbillede og skrev på den hvad det var jeg gjorde, den sluttede da Nero tog over og lavede det sidste arbejde før brænding af dvd, jeg har ikke Nero mere nem det står i spørgsmålet hvordan den blev brugt:
http://www.kandu.dk/Spg114517.aspx
du skriver at allerede på billede 1 går det galt, du skal slet ikke bruge noget før billede 2 guiden viser hvordan film fra Youtube bliver til dvd, du har filmene og skal ikke brug billede 1!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-09 18:48

Citat
Jeg har hentet super og youtube, såvidt i orden, men ved billede 1 stopper det for mig, hvilken mappe skal jeg vælge, når jeg forsøger at finde den "rigtige" får jeg hver gang meldingen: No flash video found. Hvordan får jeg mine mpeg derover?
det er fordi du bruger programmet YoutubeDownloader fra billede 1, den kan ikke omdanne mpeg4 filer, kun flv filer, du skal slet ikke bruge YoutubeDownloader i dit tilfælde, der er til at hente filerne hjem fra Youtube.
Gå til billede 2 og brug Super, den kan omdanne alle filer, de mapper som jeg nævner, er nogle som jeg har oprettet til formålet, og i guiden viser jeg hvordan jeg får programmet til at gemme i disse mapper, spørg igen hvis der er noget som kræver nærmere forklaring

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-09 18:55

Citat
Som sagt er alle mine videofiler på en extern harddisk, og jer kan se hele indholdet, men hvordan jeg kan flytte en eller flere til youtube?
igen er jeg hægtet af vil du være sød at tage en ting ad gangen, skal vi brænde dvd eller skal vi uploade til Youtube ?
Det at filmene ligger på en ekstern harddisk har ikke noget at sige, du skal have harddisken sat til computeren, så er det ligegyldig om de er på ekstern eller intern harddisk.
Lad os nu sige at det ikke er mpeg filer, men mpeg 4 filer, så er jeg 110% sikker på at du kan løse problemmet med codecs pakken her: http://www.free-codecs.com/K_lite_codec_pack_download.htm men se lige bort fra den et øjeblik, indtil vi er på det rene med, hvad det faktisk er du vil og ikke kan

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 25-04-09 23:35

Hvad " navnet" mpeg osv. er har jeg kun fra, at når jeg bevæger "pilen" over videofilen, står der en filtype, som ændrer sig uden at jeg ved hvordan. Nu hvor jeg har forsøgt ved hjælp af youtube har de ændret navn igen. Jeg har INGEN videofiler fra youtube, jeg har ganske enkelt "optaget" dem på min harddisk ved hjælp af Terra Tec (Haupauge) jeg bruger det ikke ret tit, men det har virket i årevis. Terra Tec gør det muligt at bruge PCen som TV. Det ser ud som om at forskellige programmer "skiftes" til at overtage filerne. I øjeblikket kan Nero ikke engang afspille dem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-09 23:52

Sikkert fordi du mangler coeds, som allerede foreslået, pakken i linket oven over vil løse det problem, prøv at højre klikke på en af filerne og klik på Egenskaber, der står der hvilken filtype, hvis jeg gætter ret (jeg kender ikke programmet du har optaget med) så står der MPEG-4 Movie og nedenunder står der hvilken program som åbner fil typen, det kan du ændre ved at klikke på Skift, bagved linjen Åbnes med.
Men først skal du installere codecs pakken, bagefter kan du sætte Windows MediaPlayer til at åbne denne type fil.
Nu kan computeren håndtere dine movie filer og vi kan gå videre til at brænde en dvd (det er det du ønsker ikke ? ) Nero burde kunne gøre det efter du har omdannet med programmet Super og har fulgt vejledningen, husk starte med billed 2

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-09 23:54

Først ind med codecs pakken
Så sætte et program til åbne filtypen, højre klik og klik på Egenskaber, klik på Skift og du må gerne sætte Nero til at åbne, hvis du vil bruge den til at brænde, ellers sæt i første omgang MediaPlayer til at åbne filtypen, det kan altid ændres bagefter

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 27-04-09 08:23

Codecs er installeret, efter at have opdateret M. Pl. kan jeg bruge både Nero og M. Pl. til at afspille v.filer, men hvor/hvordan finder jeg billede 2 på Super?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-04-09 12:13

Her hos Manse9933: http://manse9933.dk/sub/html/guide/super_guide/index.htm billede 1 er den øverste og den skal du ikke bruge, lige neden under er billede 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 og 8 se på dem hvis du bruger Super til at forberede en dvd

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 27-04-09 17:27

Jeg har inst. Super v2009.35.zip, men jeg kan ikke finde noget der ligner
billede 2 !!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-04-09 01:57

Har pakket zip filen ud, og åbnet mappen med Super.exe, dobbelt klikket på den og installeret programmet ? du kan ikke installere en zip fil!

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 30-04-09 00:47

Super syntes at vob filer er en dårlig ide, og foreslår FFmpeg, jeg forsøgte med vob, men det lykkedes ikke. Efter at have geninstalleret AVS 4you igen, kunne AVS Videokonverter 6, alligevel finde alle mine videofiler, jeg blev nysgerrig og prøvede også Nero Vision, som også kunne finde dem, så måske kan det gå videre derfra !?!?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-09 01:19

Du kæmper stadig ok det skal nok lykkes til sidst, Super synes ikke at vob er en dårlig ide, Super spørger om du vil bruge FFmpeg eller MEMcoder til at omdanne filerne til vob, men ok du har fået omdannet filerne og nu kan Nero Vission tage over og lave DVDen færdig

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 30-04-09 07:29

Jeg var tæt på at give op, men det ser ud til at jeg er kommet et skridt videre, Nero vision undersøgte filen og fandt den i orden, næste skridt!!!??? Som sagt brændt barn passer på "varme" taster", hvis der virkelig er kommet et "rigtigt hul" igennem, skal det helst ikke lukke igen, så lige nu har jeg ikke spor lyst til at eksperimentere

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 30-04-09 07:42

Hvis/når det her nu virker, er det så en god idè at fjerne ASV4you og ashampoo fra PCen?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-09 11:03

Har du læst her: http://www.kandu.dk/Spg114517.aspx#1290775 det lykkedes for os begge dengang

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 30-04-09 21:45

Nero 7, har så vidt jeg kan se på beskrivelsen, stor lighed med min Nero 8 Vision, der med det samme kan se hvor stor videofilen er, men jeg kan ikke få den til at brænde den.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-09 11:56

Kan Nero vission lave filmen ? Har du prøve kigget, men ikke kan brænde på dvd ? Så er det måske dvd skiven eller selve brænderen, som du har problemer med

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 01-05-09 23:17

Jeg må se at finde ud af om brænderen er i orden!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-09 23:35

Før du brænder, altså når Nero Vission har lavet filmen, så kan du se filmen, kan du det?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 03-05-09 08:05

Nero vision, viste i begyndelsen filmen med små "spring", resten af tiden ingen film, da jeg ikke har prøvet det på denne måde før, kunne det godt være normalt, resultatet (efter brænding) var ligesom det jeg kunne se på Nero Vision, altså absolut ikke i orden!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-05-09 22:58

Citat
resultatet (efter brænding) var ligesom det jeg kunne se på Nero Vision
netop, det er derfor at du kan se filmen først, du kunne have sparet en dvd skive fejlen er så i din film eller den software du bruger, ikke dit brænder drev

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 03-05-09 23:25

Jeg bruger altid RWer så det er ikke så slemt, som sagt tidligere er det på en extern harddisk, og har virket indtil for kort tid siden, jeg fandt filen, satte brændeprocessen i gang, og havde en færdig DVD på ca 20 min. min externe harddisk er delt op, og en del er blevet brugt som Backup (ikke med videofiler), men jeg kan ikke flytte noget fra Backup-delen hverken den ene eller anden vej, så det ser ud til at der er opstået en alvorlig "kinflikt" i forbindelse med den externe harddisk, om det også har en vis indflydelse på delen med videofilerne?!?!

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 250 point
Dato : 03-05-09 23:35

Alt er mulig, hvis ikke du kan flytte eller kopiere dine film til den indbyggede harddisk, så er det et problem i sig selv og kan godt spille ind, når du vil lave en dvd, softwaren (Nero) skal jo hente fra placeringen, her fra den eksterne harddisk, så måske har du slet ikke nogen problemer med at brænde dvd, men med at overføre data til computeren

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 04-05-09 08:14

Det er IKKE film jeg ikke kan flytte, det er "kun" de Backupfiler jeg har på den anden del af harddisken, jeg ikke kan flytte. Jeg har 2 drev, et brænderdrev og et DVD-drev, jeg hentede en film i går til Cdburnerxp, som efter ca. 20 min. meddelte at brændingen var lykkedes, da jeg ville se resultatet på dvd-drevet, skete der ingenting, i brænderdrevet var ca. det første min. fint, så stop, og så ikke mere!!!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-05-09 10:47

Og det sker uanset film format og størrelsen på filen ? Og uanset hvilken brænder software du brænder med ?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 04-05-09 17:18

Cdburnerxp er den eneste der kan læse mine videofiler, alle mine videofiler er MPEG, og har alm. filmstørrelse fra ca. 3 GB og mere. Rigtig små har jeg ikke.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 06-05-09 12:07

Jeg har lavet en Test-videofilm på 10 min., har kunne brænde den ved hjælp af Nero Vision, den kan afspilles på DVD-brænder+DVD/CD drev+ extern DVD-afspiller!!??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-05-09 12:29

Jamen så er du jo på rette vej, hvis ikke jeg misforstår indlægget

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 06-05-09 18:46

Jeg prøvede en gang til, så var festen slut, det ser desværre ud til at der er en konflikt i min PC, som jeg ikke selv kan afhjælpe. Jeg slutter ikke af, før dit næste svar, om du er interesseret i at få at vide hvad der er i uorden! Og du får til den tid selvfølgelig de 500 point, for din store indsats.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 06-05-09 18:53

Desværre var det en kort glæde, 3. og 4. gang, (med de samme Videofiler). Jeg frygter at der er en konflikt i min PC som jeg ikke selv kan løse. Hvis du er interesseret i at få at vide hvad der er i uorden, venter jeg med at lukke spørgsmålet til jeg har fået bragt det i orden!?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-05-09 01:00

Desværre har jeg ikke kunnet hjælpe, sådan at du fik løst problemet hvad er dit næste skridt ? Vil du prøve et værksted eller kender du en som ved en masse om computere ? Selvfølgelig er jeg lidt interesseret i at få at vide hvad der spærrer for din brænding, måske bliver jeg selv eller en jeg kender, udsat for problemet

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 07-05-09 05:50

Det må desværre blive den dyre løsning, så hæng bare på! Det kan godt vare nogle dage.

Kommentar
Fra : Sami5

Dato : 11-05-09 13:18

Hej Jeg lave video film med studio11+ men Den DVD jeg lvede kan hverken coperer eller afspille i DVD playeren.Jeg ruge windows vista.DVD brænder Samsung SH-S223F,Niro 8.
Sami

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 13-05-09 09:22

Til o.v.n.! Endelig lykkedes det! jeg kan brænde alt hvad jeg vil, ved hjælp af Nero Vision, uden nogen form for problemer. Årsagen til at at Nero ikke kunne læse og brænde, lå i en alvorlig konflikt imellem min externe harddisk og "denne computer": Jeg fik det råd, at flytte videofilerne fra den externe hardisk til min PC-harddisk, og så formatere den externe harddisk. Efter at have flyttet en lille del videofiler, blev konflikten total, og det var ikke muligt at få en brugbar kontakt. Ved hjælp af en lånt PC lykkedes det mig at få formateret den externe harddisk, som nu igen kan tilsluttes min PC uden konflikt.
Der desværre opstået, en forhåbentlig lille bivirkning: det er ikke muligt at fastholde navnet (hos mig et bogstav på et drev) på de forskellige USB tilstuttede enheder f.eks. extern harddisk, det er altid den enhed der bliver først tilsluttet der får det første "ledige" bogstav, noget upraktisk når navnet på "skrivebordet" og "min computer" ikke dækker den samme enhed, men det skal vel nok åbnes i et nyt spørgsmål!

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 13-05-09 09:36

Det mest interessante, ville jo være at finde ud af, hvad var årsagen til konflikten. Mit dyrekøbte svar lød på, at det var bundkortet der ikke var i orden, da en del "småsymptomer" tydede derpå. men siden formateringen af den externe harddisk, har disse "småsymptomer" ikke vist sig, så den egentlige årsag bliver nok umulig at finde.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-09 10:54

Godt det lykkedes for dig en lidt mystisk fejl, jeg gider ikke læse hele tråden igennem igen, men var der ikke tidspunkt hvor du blev foreslået at flytte filerne over på computeren inden du brændte og det heller ikke kunne lade sig gøre ?
Det andet problem bliver du sikkert nødt til at stille et nyt spørgsmål om, eller omdøbe din eksterne harddisk

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 13-05-09 16:36

Tak for svaret o.v.n.. jeg er da kommet et stykke videre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-05-09 01:02

Selv tak