/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Algerens,- har du et tip ?
Fra : Gucci1704
Vist : 5039 gange
100 point
Dato : 16-04-09 19:12

Hej
Jeg skal have gjort en tagterrasse ren, der ca er 200 kvm.
Har du et godt tip med algerens ? Hvad med blandingsforhold ? Det er første gang jeg prøver det.
Har hørt at man også kan bruge finsand til at skrubbe det væk. Der er den rå metode med håndkraft. Der er højtryksspuleren, men har her hørt den er grov ved fliserne.
Jeg har fået besked, at der står algerens i skuret. Skal algerensen ikke blive siddende på fliserne, og forsvinde med regnen på naturens præmisser ?,- eller skrubber man umiddelbart efter ?
Jeg ved det sikkert står på flasken,- fremgangsmåden,- men fik alligevel lyst til at høre et par tip .

Hejsa

Gucci

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-04-09 19:34

Du kan gøre terrassen våd og bruge algefjerner og skrubbe efter. Du kan også bruge en blanding af klorin og vand, det virker på samme måde. Klorin er bare et fyord.

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 16-04-09 19:51

Hej Cucci..

Fremgangsmåden er meget forskellig fra produkt til produkt. Selv kan jeg anbefale et produkt der hedder ALCO fra Jysk Kemi service(Tror måske kun de leverer emgros )

Det sprøjter man på, lader sidde og så et par dage efter - Vupti - Alger helt væk. Kan anbefale at man sprøjter det på med sådan en tryksprøjte du kan købe i ethvert byggemarked

Jeg har selv lige brugt det på over 20 teaktræs-borde og over 100 teaktræsstole, som var HELT grønne af alger. De har stået ude i mange år og er aldrig blevet plejet. Efter én behandling er der INTET grønt på dem og nu skal de bare have olie. ja - Jeg har noget at få tiden til at gå med

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-04-09 19:59
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-04-09 20:00

På side 2 skal du skolle lidt ned og læse afsnittet om alger på fliserne.

Kommentar
Fra : sottmann

Dato : 16-04-09 22:42

hej
På foderstof kan købes "KVANOL"
10 L til ca 300 kr blandingsforhold 0.5 L Kvanol til 5 L vand
kan sprøjtes på med tryksprøjte virker rigtig godt på tag og fliser
skal blot sprøjtes på så forsvinder algerne af sig selv

Kommentar
Fra : lham

Dato : 17-04-09 06:45

Jeg tror ikke på Clorin er mere "FY" end Algerens. Har prøvet begge dele virker lige godt , men du sparer mange penge med Clorin.