/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Bøf stroganoff m gulerødder ??
Fra : return
Vist : 2221 gange
40 point
Dato : 16-04-09 12:22

hej nogen der kan finde en god opskrift på denne ret her Bøf stroganoff med gulerødder

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 16-04-09 12:40

Citat
Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 7.480 for Bøf stroganoff. (0,52 sekunder)

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 16-04-09 12:42

Citat
Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 1.270 for Beuf Stroganoff. (0,32 sekunder)

Hvis du staver retten Beuf Stroganoff er du oppe på i alt 8.750 opskrifter.

Kommentar
Fra : return

Dato : 16-04-09 12:46

nu ikke det jeg mente

mente om nogen her på kandu har et godt link til den ret hvori der skal indgå gulerødder

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 50 point
Dato : 16-04-09 13:04

Beuf Stroganoff

170 g oksekød, i strimler og uden fedt
75 g løg
50 g gulerødder
75 g svampe
100 g hakkede tomater, evt. friske
ca 1 dl bouillon, kan evt. udelades
salt & peber
laurbærblade og andre krydderier efter smag kan eventuelt tilsættes
ca. 2 tsk mel, til jævning

Svits kødet i en gryde og tilsæt herefter alle grønsagerne, der snittes fint. Bouillon eller lidt vand tilsættes. Lad det småsimre med låg på til grønsagerne/kødet er mørt.
Smages til med krydderierne. Til sidst jævnes retten.
Lav evt. dobbelt portion, retten kan godt varmes op næste dag.
Andre grønsager kan også bruges, eller der kan tilsættes ekstra grønsager efter smag.

Tip: En kogt sellerimos smager rigtig godt til retten. (Knoldsellerien skrælles og skæres ud i små tern og koges mør med lidt salt, blendes med plantemargarine)
Serveres herefter på tallerkenen med beuf stroganoffen ovenpå.

http://opskrifter.heede.dk/?oid=689

Velbekomme

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 16-04-09 13:43

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-04-09 14:06

Det er sikkert en udmærket ret.

Men det er ikke Beuf Stroganoff .

Der findes mange gode kogeretter med gulerødder, men de indgår ikke i Beuf Stroganoff.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 16-04-09 14:57

Tak skal du ha´

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 28-04-09 20:49

Jeg tror egentlig, at det er Bœuf Bourguignon, du tænker på!