/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
samle mange excelfiler til een?
Fra : kajsvaj
Vist : 519 gange
500 point
Dato : 04-04-03 18:50

Jeg har ikke kunnet finde hvad jeg søgte vha diverse google søgninger
og brug af hjælpfunktionen i excel. Derfor er jeg nu gået til jer.

Jeg har ca. 50 excelfiler som jeg gerne vil samle til en. I stedet for
at bruge copy/paste håbede jeg der var en eller anden nem
automatikfunktion.

I hver af de 50 filer er der en kolonne med ca 30 tal. Det jeg gerne
skulle ende op med var en fil med en masse tal i en kolonne.

På forhånd tak

Kaj

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 500 point
Dato : 04-04-03 21:15

hvis du kigger ldt på denne side så kandu
http://support.microsoft.com/?kbid=211802

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-04-03 21:30

Det kunne jo gøres med en makro, men da jeg kan ikke lige kan se hvordan kolonnerne bliver placeret oven på hinanden, har jeg denne løsning.
Åben en mappe1 forminsk mappen og gør den smal ca. en kolonne.
Filer>åbn>find filen>åben>træk den lidt til højre> nu kan du markere dine tal og trække dem over på mappe1. Ja det var jo ikke sådan du ville, men bare et forslag.
Emesen.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 04-04-03 21:46

du kan også gøre det at du konverter dine xls filer til unicode tekst filer og derefter laver du en batch kommando der hedder copy fil1.txt + fil2.txt + fil3.txt fil51.txt

så har du en stor tekstfil som du du kan copy and paste in i excel

men hvorfor dog alt det bevær

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 04-04-03 22:49

hvis du kigger ldt på denne side så kandu
http://support.microsoft.com/?kbid=211802

Det var det jeg havde hørt om, men syntes det er lidt svært at fatte. Hvilke af punkterne er det jeg skal igennem?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 05-04-03 14:36

du skal følge fra punt 1 til slut
men det er meget omfattet ( ja )
------------------------------------
men jeg ved ikke om dette virker
http://www.softinterface.com/Merge-Excel-Sheet/Merge-Excel-Sheet.htm

for personligt ville jeg bruge copy and paste . eller konverter dem til txt osv...
tiden du allerede har brugt på at finde noget kontra copy&paste
så var du jo færdig
men hvis det virklig er et kæmpe problem for dig så kan jeg måske programmere en konverter til dig

Godkendelse af svar
Fra : kajsvaj

Dato : 16-04-03 00:55

Der var en på usenet der var så venlig at programere en makro for mig men du får aligevel for at have forsøgt.
Var der ikke noget med at man nu skulle kunne dele pointene?