/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
formatering
Fra : CCjunior
Vist : 782 gange
100 point
Dato : 15-04-09 17:31

Min bærbar er gået i øv..
Den kan kun starte i fejlsikret tilstand. Jeg har nu prøvet at tilbagedaterer den, men så er det sq helt galt. Nu kan jeg slet ikke få den til at starte op i andet end prompt. Men hvordan formatere jeg den herfra ?? skal jo gerne ha fat i D drevet for at geninstallerer win...

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 15-04-09 17:33

Prøv lige :

Når du står i fejlsikret tilstand, og rette feks. skærmopløsningen..og derfra lukke ned igen på

ganske normal vil...

måsek starter den op som den skal...

Formaterer du sletter du jo alt hvad der er på pin PC

Henrik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-09 17:34

Du sætter da bare din cd/dvd i

Starter den ikke selv op er det fordi din bootrækkefølge er korkert....

Så må du i bios og ændre den....

Uanset hvad hjælper det jo ikke at finde D via C...

Du SKAL starte op på D....

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 15-04-09 17:42

Refi.. det er en preeinstalled.. så den skal kunne formateres via D drev.

hvis i vil læse hvad den fejler så kan i læse det her :
http://www.eksperten.dk/spm/871346

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-04-09 17:51

Man må da gå ud fra at du har brændt DVD med Windows, så du kan starte op via DVD drev. Det står der da i instruktionen at man bør.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 15-04-09 18:12

Der står at hvis man sletter drevet D så bør man

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 15-04-09 18:14

Men ja.. jeg har også brændt skiverne engang.. men har nu mest tiltro til at gøre det på den " gamle " måde

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 15-04-09 18:46

Læg den første skive i og hvis der er mange problemer på C: så vil den foreslå at du formaterer. Og hvis der er meget vrøvl med C: så glem at boote fra D: Der kan også være problemer med D:
Brug de skiver du har brændt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-04-09 21:13

hvilket mærke er det og hvilket windows er det?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 15-04-09 21:25

Nu er den formateret.. Nu kan lortet slet ikke starte op..hehe.. den kører et disk tjek og så venter den på at genstarte og så går den kold..

Det er en HP Pavilion dv8000 med xp

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-04-09 22:17

Om igen, læg skiven i og genstart. Det hele drejer sig om nuller og ettaller og der kan gå noget galt.
Det er set før.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-04-09 01:36

Når du starter, er der på skærmen nogle muligheder i få sekunder, en af dem er Recovery, prøv at trykke på den F tast som den skriver, hvis den skriver at du skal lægge en cd i drevet, så må du hen og finde den gamle cd, men den burde kunne finde recovery drevet: D (hvis ikke du ved et uheld har formateret den også )

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 16-04-09 09:11

har formateret den 4 gange nu. Både med og uden cd. Den melder sq stadig fejl.. Ville gerne ha bekræftiget om det var grafikkortet det var galt med eller om det er skærmen.. Men ak...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-09 09:37

Citat
Ville gerne ha bekræftiget om det var grafikkortet det var galt med eller om det er skærmen.. Men ak...

Det får du ikke bekræftet ved en formatering

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-04-09 12:03

Det er nærmere din harddisk der har fejl. Grafikkort og skærm har det da tint når du kan se at den melder fejl.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 16-04-09 16:17

den er koblet på en ekstern skærm da der kun er svagt lys i den på bærbar
Har haft harddisk afmonteret og prøvet at boote på "Puppylinux" Uden effekt..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-09 16:34

Med andre ord...

Du har koblet en del defekt udstyr sammen og forventer det så virker

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-04-09 20:36

Hvor gammel er den HP Pavilion dv8000?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 19-04-09 16:54

2½ år.. selvfølgelig uden for garanti..

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 06-05-09 00:45

Du må da vist anskaffe dig et nyt styresystem - bare øv, ik . Måske du kan få en ven til at downloade den nye Windows 7. Den kan hentes, installeres og bruges gratis i et år.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 06-05-09 07:07

Det var sq egentlig et forsøg værd.. hehe.. men tror nu stadig det er en kombination af grafikkort og skærm...

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 06-05-09 10:16

Citat
Min bærbar er gået i øv..
Den kan kun starte i fejlsikret tilstand. Jeg har nu prøvet at tilbagedaterer den, men så er det sq helt galt. Nu kan jeg slet ikke få den til at starte op i andet end prompt. Men hvordan formatere jeg den herfra ?? skal jo gerne ha fat i D drevet for at geninstallerer win...

Hvis det er skærm eller grafikkort, der er ved at gå kaput, og du intet kan med din putter, er der kun 2 ting at gøre. Nemlig at prøve at installere nyt styresystem (som skrevet før) eller sende pc-en på værksted.

God vind

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 06-05-09 11:32

Har prøvet med puppylinux, men det dur heller ikke..
Havde skærmen koblet helt fra og sat ekstern skærm til.. Men ak..

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 06-05-09 12:24

Jamen, så er der værkstedsbesøg tilbage, ik?
Eller en ny putter?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 06-05-09 13:09

Gidder ikke bruge krudt på et værksteds besøg.. de bliver sq nok dyrere end en ny puter.. hehe..

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 06-05-09 13:27

Sådan ser jeg også på det

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-05-09 13:51

Hi CCjunior.

Hvad kom du i grunden frem til, mht. hvad du vil gøre ved "sagen"

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 11-05-09 18:06

Tak for svaret granner01.

Har nu downloadet win07. og vupti.. så kunne den bruge den eksterne skærm.. Men 3000kr for en ny skærm til den vil jeg ikke ofre.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-05-09 20:22

Selv tak du og skulle det være en anden gang.