/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Router kan ikke se printer
Fra : Hinke
Vist : 605 gange
100 point
Dato : 15-04-09 13:37

Jeg har en Brother DCP 540 CN printer som har været på mit netværk, nu har jeg flyttet den ca. 3 m, bruger de samme kabler og den samme router, men jeg kan ikke finde printeren på netværket. Jeg har forsøgt at pinge printerens ip adr. men uden held, jeg forsøgte at ændre ip adr til et den har brugt før, dog også uden held.

Jeg ved ikke om det er netkortet i printeren der er stået af, men hvis det er det hvordan tjekker jeg det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-09 14:30

Sidder den på en hub og ikke en switch - så skal der lige genstartes fordi der huskes hvor den sad før.

Kommentar
Fra : Hinke

Dato : 15-04-09 14:36

Jeg har genstartet alt da jeg har lavet mit kontor om. Men det er de samme ting der er sat sammen.

Det er en trådløs router med en 4 ports switch

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-04-09 14:50

Citat
Sidder den på en hub og ikke en switch - så skal der lige genstartes fordi der huskes hvor den sad før
- VÅS, Printeren forspørger en IP-adresse, som alt andet netværksudstyr gør, routeren ved ikke den skal tage ledning 2 ud af routeren og ledning 3 ud af hub/switch.

Tilbage til spørgsmålet, reset printerens netværksindstillinger, giv den den IP adresse du ønsker aller lad den forspørge en selv, se om det virker.

Kommentar
Fra : Hinke

Dato : 15-04-09 15:04

Jeg har forsøgt at genstarte printeren, jeg har også fået printeren tilbage til fabriksindstillingerne, men jeg kan bare ikke finde printeren. Som jeg skrev tidligere har jeg prøvet at pinge den med den ip adr den selv generere, og forsøgt at ændre ip nummeret til et der har virket. men det virker bare ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-09 15:38

Jammen "webnoob" så klarer du bare den.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-04-09 15:41

Citat
lad den forspørge en selv, se om det virker.

Den metode virkede på min Brother, du ser et antennesymbobl når
printeren har fundet en forbindelse.
Således er det på min printer DCP 6690

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-04-09 15:42

Citat
du ser et antennesymbobl

på printerens display

Kommentar
Fra : Hinke

Dato : 15-04-09 22:38

Citat
du ser et antennesymbobl

Øhh min printer er en dcp 540 cn der er ikke noget antennesymbol

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-04-09 08:36

Har du ændre opsætningen på din router, fx. slået mac filter til?

Kommentar
Fra : Hinke

Dato : 16-04-09 21:30

Nej jeg har ikke ændret noget på routeren, den er dog også blevet flyttet nogle meter...

Jeg kan se på forsiden af routeren at printeren er sat til, men jeg kan ikke se at den er sat til i router instillingerne.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-04-09 22:01

hvilken ip adresse har din router og hvad ip adresse har du givet din printer?