/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
til kandu.dk opret en "smalltalk"plads.
Fra : skingur
Vist : 466 gange
1 point
Dato : 04-04-03 14:27

kære Kandu. Ind i mellem kommer nogle af os til at "forstyrre" andre brugere ved at bruge deres spørgsmål som forum for smalltalk, småpjatterier og sjove bemærkninger. Det må være ret irriterende! Derfor er ønsket at I på siden "seneste 25" opretter en fast "smalltalksplads", hvor vi kan lufte vores interne bemærkninger uden at forstyrre de seriøse spørgsmål. Ofte er vi jo de samme, der sidder og følger med i hinandens bemærkninger og derfor er det svært ikke at kommentere hinanden ind i mellem.
Pladsen laves som en fast "gruppe", man kan abonnere på eller lade være, hvis man ikke er til hyggesnak.
Mvh Christina, den evigt smalltalkende...

Kommentar
Fra : mango

Dato : 04-04-03 14:32

rigtig god ide Christina...du er nu så kreativ
Mango

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-04-03 14:35

ja...og evigt snakkende! og når jeg nu sidder her, helt alene, med min forkølelse, er jeg nødt til at smalltalke endnu mere!!!!
Christina

Accepteret svar
Fra : Rfou

Modtaget 11 point
Dato : 04-04-03 14:53

Selv om det er et forslag der dukker op med mellemrum, fortjener det at blive taget meget alvorligt.
Men der skal måske indbygges en automatik der kan forhindre at tråden bliver for lang.
F. eks. daglig tømning eller auotomatisk sletning af de ældste indlæg når man når til et bestemt antal indlæg.
Hvad der nu er teknisk muligt.
God bedring med Din forkølelse
mvh
rfou

Kommentar
Fra : hansandersen22

Dato : 04-04-03 15:04

hmm....

Det kræver en del båndbredde at gøre noget sådant

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-04-03 15:09

Hej..ved ikke ret meget om båndbredde, men folkene bag kandu kan vel slette indlæggene manuelt? Altså indlæg der fx er mere end otte-ti dage gamle eller hvad vi nu finder ud af...
Kh Christina, der håber kandu snart lader høre fra sig i den gode sags tjeneste!

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 04-04-03 15:24

I bund og grund et fint forslag. Men så melder spørgsmålet sig. Hvordan bryder man tråden og "hiver" den over i en ny tråd uden at skulle aftale det via den gamle tråd???
Og så husk på at der findes adskellige chatsider, hvor vi kan mødes. Måske skulle Christina oprette et og invitere os andre?
[ ] Rikke

Kommentar
Fra : hansandersen22

Dato : 04-04-03 15:39

Det eksisterer allerede, det kræver bare man logger på det....

Du finder linken på www.parkens.dk, næstsidste link - nederst på siden, klik på denne. På næste side ligger den i den personlige menu...

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 04-04-03 18:13

Hvorfor har folk mon så travlt med at lave om på kandu.dk. Brug det dog som det forum det er skabt til, og ignorere alle "inkompitente" og ubrugelige svar. Disse ville ikke kunne undgåes uanset hvad. Den her tråd har været vendt og drejet UTALLIGE gange.....og her er vist ikke så meget mere at sige om det. Nogle sige sort, andre siger hvidt....og den vil fortsætte i en evighed.

Laurenzio

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-04-03 19:55

Hej laurenzio... det er egentlig ikke fordi, jeg vil lave om... jeg prøver bare på at lade være med at irritere andre brugere ved at benytte deres spørgsmål som sniksnakforum, ok?
Christina

Godkendelse af svar
Fra : skingur

Dato : 04-04-03 20:25

Tak for svaret Rfou. Håber kandu gider læse det også...
Christina

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 05-04-03 00:43

I hvert fald har jeg linket dit spørgsmål og dermed hele tråden til Kandu.
Men ellers kan Du (og/eller andre) da bare oprette et spørgsmål, når Du føler trang til lidt småsnak.
F.eks. med en overskrift a la: >Har Du lyst til lidt småsnak med mig - Christina<
I selve spørgsmålet kan Du jo skrive hvad Du evt. har lyst til at snakke om, eller måske snarere hvad Du ikke har lyst til at snakke om.
Du/I bestemmer jo selv hvornår spørgsmålet lukkes, og behøver derfor ikke sætte mere end ét point på højkant.

Det kan da altid være et forsøg værd.
med venlig hilsen
rfou
En gedigen nævenyttig pensionist

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-04-03 00:45

Altid rart med en nævenyttig pensionist som back-up!!!
Christina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-04-03 12:10

Hold op hvor I gennemskuelige hansandersen22 og Rudolf - det er prisværdigt I stadig forsøger at kapre brugere til jeres amatør site ( der ustandseligt er nede og hamrende ustabilt )

( den med den gedigne nævenyttige pensionist er du ikke kommet over )

Tilføj morsom til det, rfou

Karina

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 05-04-03 13:18

Til Karina
Citat
( den med den gedigne nævenyttige pensionist er du ikke kommet over )

Tilføj morsom til det, rfou

og en glad amatør og så videre. Jeg vælger i hvert fald at opfatte disse betegnelser som positive; men kunne bare ikke dy mig, da jeg så Du havde været med på emnet.

Jeg kan dog ikke se hvor eller hvordan jeg har forsøgt på at kapre nogen eller noget overhovedet.
Det er da kun folk med personligt kendskab til "vores amatør site" der kan udlede noget sådant af mine indlæg i denne tråd.

Det aktuelle spørgsmål har jo været fremme før, ligeledes det forslag jeg kommer med her. Dengang dog uden større held.
med venlig hilsen
rfou

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-04-03 15:49

Rudolf, jammen det var osse sådan ment - lutter positivitet - livet er for kort til andet.

Karina

Kommentar
Fra : hansandersen22

Dato : 05-04-03 16:02

Fnollerpige/Karina eller hvad du nu hedder ?

Hvorfor tager du ikke fat i ejeren af den server du brokker dig over ??
Det er så utrolig nemt, at kritisere andre, når de ikke ved det foregår.
Og du snakker om at være positiv ??
Hvor er det positive i ordene : hamrende ustabilt ?
Kan du selv finde dem ?
Og med hensyn til dine postulater bliver det for egen regning.....
Og hvordan i alverden kan du tillade dig at kalde andre mennesker for nævenyttig ?
Du burde virkelig skamme dig, hvis det ord ellers optræder i dit ordforråd.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-04-03 16:09

okay hansandersen22, klap lige hesten og tal i en lidt pænere tone. Nævenyttigheden er en privat sag mellem rudolf og karina, og karina kan vel ikke gøre for at din site er ustabil. Går "postulaterne" på at du småreklamerer lidt for din side? Tror du skal slå koldt vand i blodet og tage smalltalk for, hvad det er, - nemlig smalltalk!!!

Mvh Christina Skingur, der har tænkt sig at styre denne tråd med hård hånd!! (ha ha!!!!!!!!!) (Ihvertfald kan vi da holde en ordentlig tone, ikk?)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-04-03 16:10

... hvad med at fortsætte på "hvor kan man smalltalke".. den er ikke blevet lukket og man skal derfor ikke købe sig ind!!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-04-03 16:29

hansandersen22
Jo navnet er Karina - og herinde på Kandu har jeg brugerprofilen Fnollerpige - dit navn er ?

- så ikke noget med "eller hvad du nu end hedder" - det ér Karina

- som skingur - Christina skriver "Nævenyttigheden er en privat sag mellem rudolf og karina" og det er helt korrekt, der må jeg bede dig om, at affinde dig med at gætte dig til hvad det drejer sig om, for jeg skylder ikke dig nogen forklaring på det.

Ang. kritikken af findsvar.dk - du skriver : "Det er så utrolig nemt, at kritisere andre, når de ikke ved det foregår" - jo det gør jeg - jeg var den allerførste på boardet da det startede og sammen med Zonker og en mere admins på sitet, så jeg kender alt til det, helt fra bunden endda.

hamrende ustabilt i den forstand - at der stadig, som da det startede forsvinder indlæg, fordi serveren går ned - sidste servernedbrud er højest et par dage siden ( det fremgår osse af siden, hvornår det sidste nedbrud var ) - så det ved jeg osse med sikkerhed er tilfældet.

Og slutteligt - hæng du dig nu ikke så meget i hvad jeg skammer mig over, det kommer som sagt af en mindre konflikt, hvor andre ikke helt så pæne ord blev brugt mellem mange, af de dengang tilmeldte brugere på findsvar.dk ( hvoraf mange forlod stedet, grundet noget nær diktatoriske tendenser fra admins side.

Hermed er denne debat afsluttet, jeg har talt med admin ( han ved hvorfor jeg og andre meldte sig ud ) det skal jeg ikke forklare overfor andre.

Det skylder jeg da ingen forklaring på, men du er da velkommen til at forsøge at indhente den andetsteds.

Fortsat god weekend

Karina

Kommentar
Fra : hansandersen22

Dato : 05-04-03 17:51

Jeg hedder ikke julemanden.....

Når man læser på findsvar.dk, vil man også erfare at de driftproblemer der har været den sidste uges tid skyldes jo TDC på grund af flytning af server.

Men det er jo nemt at kritisere, når man ikke fortæller om baggrunden for nedetiden. Taget i betragtning af de små midler der bruges på at holde det kørende er det forbavsende hvor lidt de er nede...

Jeg kan jo konstatere at kandu.dk, som du elsker, har været nede den 30.04.00 og IGEN hertil morgen.... så nu er spørgsmålet så hvad man mener med amatør, for sammenlign de to engang....?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-04-03 18:01

aaaiii så eet indlæg mere og så er det slut ....

jeg elsker aldeles ikke Kandu - for det kan man simpelthen ikke - det er altså uladesiggørligt, at elske "døde" ting.

Jeg taler ikke KUN om de driftproblemer der har været på findsvar.dk de seneste uger, men om driftproblemer fra day one ( findsvar.dk startede som yff/webboard.dk d. 19. februar i år )
Ja ved godt det er små midler der bruges ( for små og for ustabile ) og hatten af for det, men det er osse derfor der er en ustabilitet som man altså ikke kan komme udenom.

De forstyrrelser der var da jeg var admin der, skal man altså IKKE beskylde udbyder for, at være skyld i.

Desuden blev indlæg slettet - og det er det der er hovedårsagen til, at jeg forlod det, at man smed et medlem ud, netop fordi at personerne bag omtalte site blandede Kandu og deres eget - ( hans ) eget site.

Usmageligt, og selvom det kun gik ud over en bruger - er det een bruger for meget .... sådan kan man ikke bruge sin "magt" - admin eller ej.

Og nu er det altså sidste gang jeg kommenterer ( tror jeg nok )

Og igen fortsat god weekend .... og hils Zonker og Co.

Karina

Kommentar
Fra : hansandersen22

Dato : 05-04-03 18:03

Og hvis man flygter fra et sted undrer det mig, at man i det hele taget gider bruge tid der mere ??

Det må åbenbart være fordi de laver noget man synes om ??

Dobbeltmoralsk vil jeg mene.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-04-03 18:23

Jeg bruger ikke tid der mere - jeg har været logget på - naj ikke logget på - har ingen profil derovre.... men jeg står gerne ved jeg har kigget derovre, for at se om hans ( øøhh ) trængsler var overstået, for at snage lidt, følge med, se om han får de medlemmer han er så desperat efter.... osv - det er ikke spor dobbeltmoralsk - jeg står da ved det, og det er jo ikke forbudt at kigge vel - men egentligt sjovt hvor DU ved det fra - det ved jo kun den der har min ip adresse - evt. fra dengang jeg var medlem af sitet - sikke en "ven" Zonker har i dig, der sådan er fortaler og udkæmper kontroverser.

og ved du hvad - jeg vil holde en kold bajer på du er Zonker eller i "ledtog" med ham da så i det mindste .....

og nu er det slut....jeg skal ud og spise og se Formel1, hygge.

( fra en der forbeholder sig ret til fremover osse at surfe rundt 10 minutter på findsvar.dk til stor underholdning )

Øv der er ikke er en smiley der rækker tunge *S

Karina

Kommentar
Fra : hansandersen22

Dato : 05-04-03 21:50

Jeg kender ingenting til en ip-adresse, men når du siger at de har været nede den 01.04.2003 er det jo fordi du selv kommer der ikke ?? Simpel logik. Hvor skulle du ellers have den oplysning fra ?

Og det er noget pjat at sige, at noget kører dårligt fordi man bruger små midler på det.... Linux er gratis som OS, og det er klippestabilt ??

Hvis jeg kigger mig lidt omkring herinde, kan søgemaskinen give mig en ide, om hvorfor man smider personer over bord, som du siger.

Det fremgår jo rent konkret, at det må være ram2 du snakker om :

http://www.kandu.dk/dk/spg/11351/

Her fortæller briani at ram2 var mad-redaktør på www.findsvar.dk.

Og i andre indlæg fremgår det jo også, at der har været en årsag til dette. Jeg tror nemlig ikke folk uden grund skriver, om tingene hvis der ikke er en grund til det.

Og jeg må da indrømme, at jeg er glad for at du og jeg som brugere af findsvar åbenbart kan få oplyst når siden har været nede og grunden til det. Det er da den mindste service, man kan give sine brugere ??

Så lige at du skriver amatøragtigt, vil jeg sige er lidt langt ude. Tværtimod vidner den praksis, at man fortæller om at siden går ned jo, at man er bevidst om sine brugere og fortæller sandheden, når noget går galt. Det er da alt andet lige en god service ?

Og når man kigger sig omkring på siden, vil man jo også se et væld af muligheder....topliste, søgemaskine, dating, krambod, forum ala dette her. Det er da flot gået af det du kalder amatøragtigt.

Jeg er en af dem som bukker mig og tager hatten af for det arbejde, som dem der bestyrer det laver...