/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er det lovligt.
Fra : bb1
Vist : 745 gange
100 point
Dato : 14-04-09 06:47

Jeg har hos hundefolk og i fælles markprøveregler prøvet at finde svar på følgende spørgsmål. Da det ikke er lykkedes tænkte jeg på om ikke de, der har deltaget i debatten her og som ofte har givet udtryk for at de ved alt om jagthunde kan svare eller måske søge råd hos kennel spanking kilde.

Må en Engels og kontinental hund gå i slip sammen på en anerkendt markprøve og vil en evt. opnået præmiering kunne stambogs føres?

Er det en omgåelse af fællesmarkprøve regler, at lade de to samme hunde gå i slip sammen hele prøve dagen igennem?
Formålet med fællesmarkprøveregler er jo netop, at fremvise den enkelte hunds evner, så markprøven kan indgå i det materiale, som er grundlaget for avlen.
De internationale regler siger det helt klart: Til EM og VM skal den anviste mark afsøges af begge hundene i et godt samarbejde, kontinentale og engelske hunde bedømmes hver for sig og må ikke gå i slip sammen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-04-09 09:51

Jamen bb1, svarer du ikke selv på spørgsmålet? Det er jo ikke tilladt efter reglerne og så forekommer det jo ikke. Bliver det brugt alligevel så gælder prøveresultaterne ikke. Det er logik for burhøns.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-04-09 19:30

Nej Granner 01 så enkelt er det desværre ikke for det er kun i FCI internationale regler, at det står klokkeklart ikke i de Danske fælles markprøve regler, men det er måske det en berygtet kennel ejer har benydtet sig af.
Det er faktisk det jeg gerne vil have opklaret..Hvorfor jeg da også vil skrive til D.J.U. når jeg er 100% sikker på, hvad reglerne siger.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-04-09 21:27

Hej bb1.

Jeg forstår ikke rigtigt hvor du vil hen.?
Du skriver:
Citat
De internationale regler siger det helt klart: Til EM og VM skal den anviste mark afsøges af begge hundene i et godt samarbejde, kontinentale og engelske hunde bedømmes hver for sig og må ikke gå i slip sammen
Er det så ikke de regler der gælder.??

Hold da helt kæft, er det virkeligt så besværligt at have en jagthund..????

Vores gamle "Pjevs" lukker vi da bare løs - den søger 20 meter fra os, op med vildtet. Det der bliver skudt apporterer den. Ingen hokus pokus i det.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-04-09 22:35

Heidi-Ho Et godt forsøg,men du læser ikke hvad jeg lige har skrevet i indlæget før dit..

I trafikken skal man følge spille reglerne det skal man også når det gælder hunde sporten, det kan ikke være rigtigt at man blot gradbøjer tingen, som man har lyst til for at opnå en fordel....

Det må være ens for alle.......
Hvad skal vi ellers bruge reglerne til?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-04-09 12:36

Hej søde bb1.

Hvor lang tid skal vi vente på afgørelsen.???

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-04-09 16:32

Det spørgsmål må vi hellere lade står til hylerne. De har jo tidligere skrevet at de er klogere end jeg er på det område - så lad os nu se. De kommer måske med en forklaring. Jeg er sikker på, at ejeren af kennel spankingkilde kan svare, for jeg så ham gå med hunden godt nok i snor, så jeg troede i første omgang, at han ikke havde haft den sluppet, men det havde han skam....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-04-09 19:42

Hej my love.!!!

Du skrev ordet SPANKING.......hhhhhhhhmmmmmmmrrrrrfffffff.....Ohla la la lahhh.

Bent, har du nogensinde prøvet spanking.??? Altså, et rigtigt godt lag tæsk i den bare røv med en ridepisk. For satan i hede helvede hvor det svider.!!!

Jeg husker engang da masaien kom hjem. Smart negerkrøllerne redt tilbage og med stiv pik

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-04-09 21:22

Husk hvad du skrev i den anden tråd-

Annuller spørgsmålet
Fra : bb1

Dato : 05-05-09 21:04

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Hvilket endnu engang beviser, at hylerne intet ved om, det de påstår. Hvilket jo også bekræftes af at hvergang de får et spørgsmål, som viser at de er ude at svømme lukker de tråden.

Denne tråd bliver lukket nu, fordi jeg har sendt spørgsmålet med vidne på tegning, prøve dato, foto og navne til. F.J.D.S. dommerudvalg og svaret skal jeg nok ligge op her.