/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
lime sål fast
Fra : kanduellerej
Vist : 10615 gange
100 point
Dato : 11-04-09 22:58

Jeg har et par lædersko med tyk gummisål. De er ikke slidte, men sålen på den ene sko er gået lidt fra i limningen. Hvilken form for lim kan jeg få fat på, som kan lime læder og gummi og er stærkt?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-04-09 23:00

Kontakt lim, er det der bruges af en skomager.
vh Ben

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 11-04-09 23:06

Glemte at skrive det. Men jeg har prøvet kontaktlim, og det holdt ikke ret længe.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-04-09 23:29

Hm... Har du brugt det rigtigt...

En del bruger kontakt lim som snedkerlim, og lukker derved acetonedampe inde så limen ikke klæber ordentligt.

Det skal jo tørre på fladerne inden disse trykkes sammen.

vh Ben

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 12-04-09 00:03

Tror bare jeg sprøjtede det ind og lod det tørre. Ville have spændt det sammen, men det kunne ikke lade sig gøre.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 12-04-09 01:26

Citat
Glemte at skrive det. Men jeg har prøvet kontaktlim, og det holdt ikke ret længe.

Så er ikke rent, du skal bruge sprit eller andre kradse midler for at gøre det RENT MED
Ellers holder DET indtil NEXT time/ du skal have NYE.

Selv har jeg forsøgt mig med silicone-lim og det holder 1 gang

Citat
Jeg har et par lædersko med tyk gummisål

Alle bruger KONTAKT_LIM, men som skrevet RENS DEM først__)(/(¤%

Som er beskrevet:

Accepteret svar
Fra : gøgeungen

Modtaget 100 point
Dato : 12-04-09 01:31

Citat
Tror bare jeg sprøjtede det ind og lod det tørre. Ville have spændt det sammen, men det kunne ikke lade sig gøre.

De KØBES 1 liter´s DÅSER ved H NYBORG
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1527&Grp=&n=10
OG har INTET med SPRAY/ at gøre
spray er til små_børn, der mulgbis har eller får UDSLET AF SAMME

PÅFØR på negge emner + vent 2 minutter og KLASK skidtet sammen

ER DU HELDIG og glemmer fingrene__går skidtet ALDRIG fra hinanden IGEN.

HUSK AT DAMPENE__ er dejlige at lugte til: men særdeles FARLIGE

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 12-04-09 01:35

Bare se MINE staveFEJL

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 12-04-09 01:36

Det RYGER lige ind på tavlen__hvis du sidder foran dåsen/

HVOR FOR EN DÅSE ???

LUFT UD

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 12-04-09 01:39

Glemte? at jeg sidder med epoxy lim_ 2 komponent_ men ville egentlig hellere have__ANDET
men det holder desværre ikke til mit .

Men alt er giftigt/ SS

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 12-04-09 02:17

hejsa.
du kan vælge at bruge Klebfest (30g - 9kr.) eller den lidt farligere neotolklæber 1 a 20 TR ( 1/4l - 41kr). priserne er uden moms og fragt. kan begge købes hos læderiet. http://laederiet.dk
hilsen runa.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 12-04-09 06:34

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
hejsa.
du kan vælge at bruge Klebfest (30g - 9kr.) eller den lidt farligere neotolklæber 1 a 20 TR ( 1/4l - 41kr). priserne er uden moms og fragt. kan begge købes hos læderiet. http://laederiet.dk
hilsen runa.

tvivler på den virker PÅ ALT

Men ++
++

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-04-09 08:38

De bliver svære at lime nu da der sidder kontaktlim, iøvrigt står der jo også brugsanvisninger på tuber og dåser.

Og Gøgeungen, hold Dine latterlige indlæg væk !!!

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 27-04-09 11:11

Nu har jeg gået med den sidste limning i et stykke tid, og det lader til det holder bedre denne gang, hvor jeg gjorde det mere rigtigt. Går det løst igen prøver jeg med en limpistol. Det skulle jo være stærkt.

Godkendelse af svar
Fra : kanduellerej

Dato : 27-04-09 11:18

Tak for svaret gøgeungen. .. og jo det lugter udemærket

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 28-04-09 23:38

Citat
hejsa.
du kan vælge at bruge Klebfest (30g - 9kr.) eller den lidt farligere neotolklæber 1 a 20 TR ( 1/4l - 41kr). priserne er uden moms og fragt. kan begge købes hos læderiet. http://laederiet.dk
hilsen runa.

Desværre findes der masser af ? disse særdeles giftige midler
MEN,_ nu er det GUMMI, der skal limes/ klæbes,
og tvivler på der findes noget bedre end__hvad en ´Skomager bruger.

MEN selvfølgeligt skal det renses/ AFRENSES, eller holder intet...

Har selv lige afprøvet 2 kompo-nent, og det holder heller ikke...!

Og ''sekund-lim'' er til at grine af.
SÅ DET GØR JEG IKKE__