/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
kan jeg det?
Fra : louisenoes
Vist : 717 gange
20 point
Dato : 11-04-09 18:18

hej jeg har fundet et sted på nettet hvor man kan købe billige telefoner, det er de her efterligner af de rigtige :)
men kan jeg overhovedt få det ind i landet?
kan jeg risikere retsag?
eller kan jeg nøjes med at betale told og moms?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-04-09 18:20

Altså kopivarer. Det ville jeg være særdeles varsom med hvis jeg var dig. Senest blev Vagn Godthaab knaldet for kopibamser. Skal vi ikke gætte på at Nokia og alle de andre er endnu mere aggressive!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-04-09 18:21

Det kommer jo an på, om det er billige telefoner der efterligner de originale som du skriver, eller om der er tale om kopivarer

Kommentar
Fra : louisenoes

Dato : 11-04-09 18:25

altså det er det jeg er ved at vælge, man kan få direkte kopi mobiler af en iphone mini til 82 dollars på scophone.com - fra usa
og så er der nogen som egentlig ikke har noget mærke, men bare ligner ( så vel ikke direkte kopi når der ikke er et direkte mærke på den og den ikke hedder noget.
men siden hedder justmp4.net og er nogen danskere der sender fra Kina :) håber det giver svar så jeg kan få svar også :)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-04-09 18:28

http://www.erhvervsbladet.dk/article/20081125/news02/711240017/ mon ikke Nokia, Samsung og alle de andre har nogle grumme skrappe advokater. Dvs bliver du busted kommer de efter dig i ualmindelig svær grad.

PS Hvem gider desuden at eje kinesiske telefoner?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-04-09 18:30

Jeg kan kun sige: Vær varsom! Til eget forbrug kan jeg ikke tro man skruer det helt vilde op. MEN det er forbudt og derved bliver du lovovertræder. Opererede du med videresalg for øje, kunne det være blevet særdeles kostbart.

Kommentar
Fra : louisenoes

Dato : 11-04-09 18:30

så det vil sige dem uden mærke kan man godt købe uden der nok ikk sker noget?
men ikke de der iphone kopier?

det vil jeg da jeg kender mange der har været der nede købt ting med hjem og været glade for det :) - smag og behag tror jeg

Kommentar
Fra : louisenoes

Dato : 11-04-09 18:45

men hvad siger i?
kan jeg købe kopi iphonen
eller skal det være den uden mærke?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-09 18:48

Køb du bare, et enkelt eks. til eget brug
sker der ikke noget med.
Muligt du skal betale told og moms, fra et land uden for EU.

Kommentar
Fra : louisenoes

Dato : 11-04-09 18:56

jeg skal købe to, en til mig, og en til min kæreste (:
86 dollars for en iphone kopi, og så kommer fragten jo ved siden af,
men gider bar ikk at der sker noget ved jeg køber to kopi telefoner :)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-09 19:14

fragt, told og moms.
Hvor ligger fortjenesten?

Kommentar
Fra : louisenoes

Dato : 11-04-09 19:16

fortjenesten, tja, at hvis jeg skal ud og købe en iphone koster den 4000 her hjemme.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-09 19:17

http://www.tax.dk/pjecer/told.htm

Citat
Varerne bliver sendt til dig fra udlandet

Køb i andre EU-lande:

Told: Ingen told.

Moms: Der skal som regel kun betales moms med den sats som gælder i sælgers land.

Punktafgifter (spiritus, chokolade, etc.): Der skal betales dansk punktafgift.

Køb i ikke EU-lande:

Told: Der skal betales told.

Moms: Der skal betales dansk moms.

Punktafgifter: Der skal betales dansk punktafgift.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-09 19:24

Det bliver svært at forklare at to eks. er til eget brug.

Kommentar
Fra : louisenoes

Dato : 11-04-09 19:28

tror jeg du har ret i, tror jeg må købe dem der ikke har noget mærke, er det ikke det bedst?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-04-09 19:47

Selv om der ikke er noget mærke, er det kopivarer, (de ligner så mange kan tro det er de originale)nøjes med at købe en og hvis det går godt, så køb en mere

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-09 19:54

Køb bare med mærke, prøv én som Nordsted1 siger.
Måske kan en god ven bestille den anden.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-04-09 23:12

tænk også på hvilket besvær du får, hvis der skulle opstå problemer med telefonerne, du kan sandsynligvis ikke få service på dem herhjemme, og skal så sende dem til USA og få dem retur igen

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 12-04-09 00:04

KAN kun sige PAS PÅ
DENNE SÆLGER SIDDER STADIG OG FUCKER DANSKERE på
lille og LOVLIGE QXL_ der står intet pm at det komme direkte fra Kina
eller andet__se under hans bemærkninger__
Ellers kan det vel ikke være ret langt til SKAT.dkHvis du selv skal starte op
ELLERS prøv at søg på alibaba ?import

Citat
http://www.qxl.dk/accdb/ViewUser.asp?IDU=401615033

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 12-04-09 00:05
Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 12-04-09 00:08

MEN__han sælger sgu stadig videre TRODS_

Se under hans karakter, kan ikke komme det nærmere end første link
QXL`s regler om SKAT + TOLD

Kommentar
Fra : louisenoes

Dato : 13-04-09 17:56

hvad hvis varen er fra kina?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-04-09 18:17

Kina er lige så ulovligt, om det så var i DK, når en varer kan forveksles med den originale varer, så er det ulovligt

Kommentar
Fra : louisenoes

Dato : 13-04-09 18:19

tja, det lyder ikke for rart, for man hører bare om så mange der gør dt :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-04-09 18:24

Prøv engang lige at læse lidt her

http://ekstrabladet.dk/find/?q=kopivarer&fgsa=1