/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvilken skærm er egnet?
Fra : 3773
Vist : 458 gange
100 point
Dato : 04-04-03 10:39

Når man harddisk-recorder med en pc, er skærmen kilde til evig indstråling af brum på guitar og andre lavimpendante musikinstrumenter.

Er der nogen der ved om dette også er tilfældet med LCD skærme?????

PS! og foreslå nu ikke bare at slukke skærmen, vel! Redigering/stop/start osv foregår med mus, og det er sateme svært at ramme knapperne hvis ikke skærmen er tændt.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 04-04-03 11:09

Hej 3773

LCD skærme og TFT skærme har ingen stråling som du kender det fra monitorer og fjernsyn.
Monitorer indeholder et katoderør hvor de frie elektroner afbøjes af magnetfelter, hvorimod TFT-skærme indeholder en fototransistor for hver pixel.

Derfor er strålingen forsvindende lille ved LCD/TFT-skærme i forhold til monitorer

mvh srhansen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-04-03 11:15

Også min opfattelse Hansen, gad bare ikke købe en hvis det også var noget skrammel. Næste problem er at skærmen næsten ikke kan blive stor nok (og så begynder knapperne jo at rulle).

...men jeg må jo forsøge om der er en der har en skærm jeg må låne! Så kan jeg jo checke det.

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 110 point
Dato : 04-04-03 11:26

Hej igen

God ide, prøv at låne en først.........
Jeg har sådan en skærm på mit arbejde og jeg kan tydeligt mærke at mine øjne er gladere for denne skærm end for almindelig monitor - altså fordi der ikke er nogle bestråling af hornhinderne.

Heldigvis er TFT-skærme ved at komme ned i et prislag hvor alle kan være med, men hvis prisen ikke er det altafgørende kan jeg anbefale dig at kigge på en ELO-touchskærm.

Jeg har netop benyttet sådan 17" touch-skærm til et projekt og den er alt hvad jeg tidligere har set overlegen. Prisen var da også 10 kilo, men en utrolig lækker touch-skærm.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-04-03 11:36

Uha, det er vist ikke noget beregnet for det lille hjemmestudio - 10 kilo......gys. Skal vist have fundet noget i et væsentlig anderledes prisleje.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 04-04-03 11:45

Haha, ja det er mange penge. Heldigvis fås de også meget billigere.

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 28-05-03 09:49

Tak for svaret srhansen.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 28-05-03 18:41

Hej 3773
Fandt du noget der kunne bruges

mvh srhansen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-05-03 21:49

Ikk' endnu, men min bror prøver at tage en med, så vi kan eksperimentere.

Giver dig lige et praj, hvis det er guf.