/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Mexicansk ovn/pejs til haven.
Fra : piratfizken86
Vist : 21781 gange
200 point
Dato : 11-04-09 09:56

Hej Kanduer..

For nogle år siden kunne man købe mexicanske ovne til billige penge(300 - 500 kr.) i næsten ethvert supermarked.
Nu har jeg endelig fået en super lækker terasse og troede jo at man stadig kunne få dem mange steder..

Men der blev jeg snydt!

De er tilsyneladende ikke til at opstøve længere - Kun dyre havepejse til flere tusinde kroner.

Kan det virkelig være rigtigt?
Er der ikke et klogt kandu-medlem der kan opstøve dem. Selvfølgelig gerne i midt/vestjylland hvis muligt, men ellers bare gerne i Jylland..

Hjælp!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-04-09 10:06

7540 Haderup, lyder jydsk??

Der er disse, men ikke til den pris du nævner

http://lundhede.datascan.dk/acatalog/Lh_Mexikanske_Pejse.html

Kastrup på Sjælland, men der er online butik

http://www.haveshopping.dk/product.asp?product=176

flere muligheder

http://www.google.dk/search?hl=da&q=Mexicansk+pejs&meta=

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 11-04-09 10:27

7540 er bestemt jysk - Og ikke langt herfra. Og som du selv siger - prisen er ret høj

Har selv været igang med google, men finder kun det prisleje desværre..

Måske man er nødt til at bide det i sig og købe til den pris - Men kan man jo nærmest få en weber-grill for

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-04-09 11:00

Desværre ingen priser oplyst

http://www.danmex.dk/danmex.htm

Du kan jo også kikke i den blå avis eller selv oprette en annonce der

www.dba.dk www.papkassen.dk www.papkassen.dk www.brugt.dk

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 11-04-09 11:03

Jeg har godt set danmex.dk også - Men min erfaring siger mig at når der ingen priser er, så er det fordi varen er for dyr

Har også kigget dba.dk, guloggratis,dk, papkassen.dk osv

Men det var måske en ide at oprette en annonce!

Men mange tak for din hjælp indtil videre.. Lader den lige stå i et par dage. Det kunne jo være at jeg var heldig og der dukkede en gæv jyde op der lige havde set én på tilbud i det lokale byggemarked

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-04-09 12:38

Du kan da grille en enkelt bøf i den her:

http://www.eurotoys.dk/main/index.asp?site=76&vn=80-049011

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 11-04-09 12:45

Haha Godt med lidt humor!

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 11-04-09 19:21

Hej

Her er en brugt Mexico ovn til 100,- i 6852 Billum
http://www.guloggratis.dk/ude/haven/grill-udstyr/annonce/4676223

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-04-09 19:41

Nåå Piratfizken 86, du har da vist ikke kikket grundigt nok i www.guloggratis.dk:-P

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 11-04-09 21:46

De har haft dem i superbrugsen de sidste par år.. Kan jo være de kommer igen, nå vi kommer lidt nærmere sommeren..

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-04-09 23:33

Hej og godaften
Kig her en gang....er det det her du mener ?
http://www.terrassevarmer.dk/cats.php?id=29

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 13-04-09 10:23

Hej Pia..

Nej det er desværre ikke sådan en. Meget mere simpelt udført i enten støbejern eller noget ler-lignende?! Nærmest bygget som en stor kugle, der udgør ovnen med en skorsten påsat..

Den på www.guloggratis.dk var desværre en der søgte en ligesom mig selv

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-04-09 10:31

Hej igen.
Ja jeg ved jo udemærket godt hvad det er for en du efterlyser.
Jeg har selv overvejet at købe en men jeg er sikker på jeg så dem i XL byg sidste år.
Jeg kan af gode grunde ikke se efter før i morgen men skal nok tjekke op på om de har dem eller kan skaffe dem hjem

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 13-04-09 10:40

Pia - Du er en skat

Men ja - Jeg så dem også så sent som sidste år, men i år er de åbenbart ikke moderne længere

Men ja - Hvis du gider at forhøre dig om de kan fåes hjem så skal du have mange tak!!

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 200 point
Dato : 13-04-09 10:56

Hej igen det var da en skam, med den fra gul og gratis

MEN har fundet en her fra nettorvet til 995,-
http://www.nettorvet.dk/produkt_lst.aspx?dept_id=1132

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-04-09 09:59

Hej igen.
Ja nu har jeg så ringet til XL BYG
Jeg er ked af at fortælle dig de ikke har dem og ikke kan skaffe den hjem mere.
Du må håbe på de dukker op et eller andet sted lige pludselig.
Hvis jeg ser dem nogen steder skal jeg naturligvis nok lade dig det vide.
V.H. Pia

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-04-09 10:49

Hej Pia, Coop (nettorvet) har dem jo se mit indlæg lige før dit sidste

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-04-09 10:56

Hvis ovnen helst skal være af ler, og du ikke har lyst til at give så meget for den, så bliver du nok

nød til at indrykke annoncer diverse steder

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 14-04-09 14:54

Jeg må nok bide smerten i mig og købe den i nettorvet selvom den er lidt over budget Men tak for jeres hjælp!!

Godkendelse af svar
Fra : piratfizken86

Dato : 14-04-09 14:55

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-04-09 15:07

Hej Helle.
Ja jeg så det godt men jeg havde lovet at undersøge det.
Og så gør jeg det naturligvis

Men men ....har du fået købt røgsalt

Undskyld det var et sidespring...regner ikke med det gør noget når tråden er lukket.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-04-09 15:42

Tak skal du have .... jeg tror, du bliver glad for den flotte mexicaner grill ,som du jo kan have glæde af i mange mange år. Sådan en bliver faktisk kønnere af at blive brugt

Til Pia: Har ikke været i nærhed af en Kvickly i lang tid, men det er ikke glemt

Kommentar
Fra : Toftdal67

Dato : 01-06-11 07:02

Hej

Jem og fix har nogle lige nu.. ikke de "rigtige" men jeg overvejer kraftigt at købe Pris 598,- sort og ler farvet ..... Set i Thisted