/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pre Installation af Driver
Fra : DaVinci
Vist : 507 gange
400 point
Dato : 04-04-03 10:21

Jeg har et PCI-200L High Speed Com Kort fra VScom.

Jeg ville gerne kunne sætte kortet i min maskine, så den selv fandt driverne, uden at stille mig nogle spørgsmål overhoved.

Driveren kan finders her: http://www.vscom.com.tw/titan/drivers/win2000/pci_driver.zip

Jeg har prøvet at ligge .inf i %windir%\inf, .dll i %windir%\system32 og .sys i %windir%\system32\drivers men uden held, den sprøg stadigvæk.

Jeg har også prøvet at kigge i .inf filen, hvor jeg ændret [SourceDisksNames] 1=%VScomDisk%,,0 sektionen til 1=%VScomDisk%,,c:\drivers - men også uden held.

Er der nogle der har erfaring med noget af dette, så hjælp mig venligst på vej.

Denne installation skal være fuldstænding unattendet.

DaVinci

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-03 10:34

Hej
Har du gået ind i enhedshåndterin og dobbelt klikket på dit kort og
prøvet at trykke opdater driver så når den spørger om den skal søge
automatisk så vælg at du selv vil finde driveren fra en plasering
så trykker du på gennemse og finder den plasering hvor du har
dawnloadet dine drivere og klikker ok.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-03 10:50

Hej
start>kontrolpanel>komputeradmistrasion>enhedshåndtering>dit kort>dobbelt
klik>driver>opdater driver>indstaler fra liste eller bestemt placering>gennemse>find hvor du har dawnloadet dine driver klik på driveren>
ok så skulle den være der.Det kræver at du har indstaleret kortet og windows
har fundet det.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-03 11:27

Hej
Lav en fast mappe hvor du dawnloader alle dine opdaterings drivere det kan
du freksempel gøre i windows eller hvor du nu har lyst,så kan du altid finde dem med det samme.Det var bare et lille tip.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-03 11:44

Hej
Hvis du så har været i den mappe og hentet en driver så vil denne mappe så stå
i dropdown menuen gennemse tag denne placering med i søgningen og så vil windows søge i den når du vil hente en driver.

Manse9933

Kommentar
Fra : DaVinci

Dato : 04-04-03 11:53

Til Manse9933:

Tak for dine svar, desværre er det sådan er at godt kan installere kortet på den måde du beskriver, det jeg har brug for er at kortet installere sig selv, uden at jeg skal gøre noget. Forstil dig en computer uden keyboard og mus, på den maskine skal jeg have kortet installeret, spørgsmålet er så, hvordan forbereder jeg maskinen til det.

DaVinci

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-03 12:00

Hej
Ja så skal du vel lægge driverene ind i driver cachen i windows mappen
system32

Manse9933

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 04-04-03 12:21

installera over netvärkk om du har en såkaldt dum maskine (terminal)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-03 12:26

Hej
Der er noget jeg ikke forstår hvordan vil du få driver ne ind på pc'en uden mus og keyboard???.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-03 12:37

Hej
Din pc skal være pluk and play kombatibel prøv at se i din bios om det
er slået til under Pci/plug and play set up page der står yes eller no.
Det skal være yes hvis den skal finde hardwaren automatisk.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-03 12:38

Og drivere

Kommentar
Fra : DaVinci

Dato : 04-04-03 12:41

Som jeg skrev i min første post, så har jeg haft driver inde i system32 mappen, problemet er at maskinen alligevel kommer og siger at den har fundet nyt software og om jeg vil have den til at søge efter de driver.

Til Manse:

Maskinen har mus og keyboard fra starten af, jeg kan nemt ligge og rode med filerne, men når selve kortet skal i, skal det være så ingen person skal gøre noget, det var derfor jeg skrev at du skulle forstille dig at der ingen mus og keyboard var, ikke at der faktisk ikke var noget.

For lige at definere problemet lidt mere, så tror jeg ikke at sevanlig svar, vil virke her, har på fornemmelsen at der måske skal rodes lidt i reg. databasen eller sådan noget.

DaVinci

Kommentar
Fra : DaVinci

Dato : 04-04-03 12:44

Det hele er Plug and play. Maskinen er ny.

Måske har du ikke helt forstået mit problem, jeg kan godt installere kortet uden problemer, men det kan jeg ikke bruge til noget, da vi på mit arb. skal bruge disse kort i rigtig mange maskiner, og derfor skal jeg finde ud af hvordan man forbereder en maskine til senere at modtage et kort, og så kortet installere sig selv unden der er mus og keyboard til. Driver ind først, derefter kort.

DaVinci

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-03 12:46

Hej
Pluk and play i bios jeg regner med du ved hvordan du kommer der ind, på min
luk pc'en start og så holde delete nede.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-03 12:49

Så skulle den selv finde det hele maskinen's bios skal jo sættes op for at det skal virke.

Manse993

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-03 12:51

På alle pc'er også helt nye.

Manse9933

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 400 point
Dato : 04-04-03 12:57

Hej DaVinci,

dette her er kun en ide... men prøv at installere dit PCI-200L High Speed Com Kort fra VScom, og så derefter gå efter hvor de forskellige filer bliver lagt henne, evt. vha. søg i stifinder...

derefter kopier bl.a. inf filen og prøv at sammenligne den med den orginale inf fil... så prøv at afinstallere dit PCI-200L High Speed Com Kort fra VScom, og så prøv at putte de forskellige filer hvor de var efter en installation og så se efter om den ikke vil ta' den automatisk... jeg ved ikke om det vil virke idet det kun er en ide...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-03 12:58

hej
Når styre systemet er blevet indstaleret så skulle det da selv finde all hardware de fleste bios i en morderne pc er indstillet til plug and play
så når pc'en bliver startet et eller andet sted så skulle det ske helt auto.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-03 13:06

Hej
De pc'er skal vel testes et eller andet sted når styresystemet er indstalleret så skulle det installere sig selv.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-03 13:30

Hej
Freksempel så har xp de fleste drivere til de forskællige hardware men
hvis man som du siger at du vil have de ovenstående drivere indstalleret
kan det jo kun ske efter nogen har indstalleret styresystemet og hardwaren er fundet også opdaterer driveren som beskrevet ovenfor eller med en diskette/cd,med min pc kom der en cd med forskællige drivere til de forskællige hardware som jeg kunne indstallere efter jeg havde sat styresystemet op men xp fandt det hele selv og brugte de drivere som er i xp
så har jeg opdateret driverene senere med de originale.

Manse9933

Kommentar
Fra : DaVinci

Dato : 04-04-03 13:41

Tak strarup:

Desværre har jeg prøvet netop denne ide, men det var en rigtig god ide.

Manse:

Du kommer med gode svar, og de er alle rigtige, men du spukke måske læse spg.målet igen, det hat ikke noget med hardware at gøre dette spg.mål hander om software. Det er win2000 der skal bruges og dette kan ikke ændres. Som du selv lige har sagt, finder XP selv alt dit HW når den booter op første gang, det er der jeg skal have denne maskine til at kunne, bare ikke efter første boot men når det passe mig.

DaVinci

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 04-04-03 13:51

kan du ikke skrive nogen batfil for att få den till att göre det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-03 13:52

Hej
Okay men jeg fatter ikke rigtigt hvor du vil hen,er det kort du vil installere ikke hardware.Så forstår jeg ikke dette spørsmål-------------

Det hele er Plug and play. Maskinen er ny.

Måske har du ikke helt forstået mit problem, jeg kan godt installere kortet uden problemer, men det kan jeg ikke bruge til noget, da vi på mit arb. skal bruge disse kort i rigtig mange maskiner, og derfor skal jeg finde ud af hvordan man forbereder en maskine til senere at modtage et kort, og så kortet installere sig selv unden der er mus og keyboard til. Driver ind først, derefter kort.

DaVinci

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-03 13:59

Det kan kun lade sig gøre med plug and play du kan ikke istallere drivere uden styresystem hvor ville du lægge driverene i bios det er umuligt at installere drivere uden at du er inde i et styresystem.

Manse9933

Kommentar
Fra : DaVinci

Dato : 04-04-03 14:05

TIL bobbels:

Jo det kunne man sikkert godt, spg.målet er bare hvordan, da en bat fil jo bare er kommandoer i en kæde. Hvis jeg kende til de kommandoer havde jeg jo ikke et problem. Skriv endelig mere omkring bat filer, hvis du har noget mere input.

DaVinci

Manse:

Jeg kan nemt installere kortet på den normale vis, og kortet virker 100%. Problemet er at jeg skal installere dette kort i måske 100 maskiner, hvor der ikke er noget keyboard eller mus til. Jeg skal finde en måde hvoråp jeg kan ligge driver filen over på computeren så windows selv installere hele modevitten, måske med en bat fil som bobbels foreslå eller ved at ændre i reg. databasen. Når jeg har fundet ud af hvordan jeg skal gøre det, kan jeg replikere den løsning ud på de 100 maskine, som så næste gang de logger på netværket automatisk vil have løsningen tilgengelig.

Det er ret kompliseret, ikke noget alle folk, som sidder og rode med PC kan svare på, jeg tror man skal have en mule erfaring med et tilsvarende problem for at forstå det hele.

DaVinci

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-03 14:15

Okay så vil jeg lade jer proffesionelle om at løse dit problem og gå tilbage
i mit novice eksil

Manse9933

Kommentar
Fra : DaVinci

Dato : 04-04-03 14:44

Men mange tak for din ihærdige hjælp..

DaVinci

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-03 14:49

Hej
Jeg tror at det vil hjælpe hvis du forklarer dig mere i detaljer.

Manse9933

Kommentar
Fra : technet

Dato : 04-04-03 15:08

hvis du har en win98 så er der en mappe der ser sådan ud
X:\tools\RESKIT\INFINST
og med dette stk værktøj kandu ...

det er godtnok en win98 model men det virker ogs på winxp/win2k
og så er det faktisk nemt at brænde sin helt egen cd med alle diverse drivers

"""" jeg kopiere lige info teksten:::::::: """""

Infinst.exe

Hvad gør Infinst.exe:
Det tilføjer en inf-fil og associerede drivere til et Windows 98-installationsshare.
Når Windows 98 er installeret på andre computere end sharet, installeres de tilføjede
drivere, som var de en del af den oprindelige Windows 98-installation. Disse drivere
kan være til alle typer hardware eller til yderligere netværksklientprogrammer,
protokoller eller serviceprogrammer. Du skal tilføje netværksklientprogrammerne,
protokollerne eller serviceprogrammerne til msbatch.inf, før de kan installeres
automatisk. Dette gøres ved hjælp af Microsoft Batch 98.

Sådan bruges Infinst.exe:
BEMÆRK! Programmet kræver et Windows 98-installationsshare med skriverettigheder.
Det tilføjer ikke filer til en cd-rom.
1. Start programmet ved at dobbeltklikke på det.
2. Angiv sti og filnavn på den inf-fil, som du vil tilføje til Windows 98-installationen.
3. Angiv sti og filnavn på det installationsprogram (Setup.exe) på Windows 98-installationssharet, som du vil tilføje inf-filen til.
4. Klik på Tilføj Inf.

Infinst gør følgende, når der tilføjes en inf-fil:
* Det kopierer inf-filen og de nødvendige driverfiler (vist i sektionen
CopyFiles= i inf-filen) til Windows 98-installationssharet. Hvis der
er angivet en katalogfil (.cat) eller en layoutfil (.inf) i inf-filen,
tilføjer Infinst også den.
* Det tilføjer de korrekte indgange i de følgende filer: Alle tidligere
inf-filer med de samme PnP-id'er, Custom.inf-filen og Infinst.log-filen.
Filerne ændres som beskrevet nedenfor.
BEMÆRK! Infinst kopierer alle filer, som vises i sektionen CopyFiles=
i inf-filen, til installationssharet, men Infinst behandler ingen af
de inf-filer, der vises i sektionen CopyFiles=, automatisk. Disse filer
skal muligvis tilføjes manuelt, før installationen kan fuldføres.

Sådan fungerer Infinst.exe:
1. Det opretter to mapper på Windows 98-installationssharet. Én (Oldinf)
til de inf-filer, der blev erstattet af de nye inf-filer med samme navn,
og én (Wininf) til lagring af inf-filerne fra Windows 98.
2. Det kontrollerer, om de korrekte versioner af inf-filerne tilføjes (kun
inf-filer med version $CHICAGO$ skal tilføjes, selvom Infinst.exe retter
bestemte versioner til $CHICAGO$ automatisk).
3. Det søger efter PnP-id'er (Plug and Play-id'er) i de inf-filer, som skal
tilføjes.
4. Det sammenligner fundne PnP-id'er i den nye inf-fil med de PnP-id'er, der
findes i alle inf-filerne i Wininf-mappen.
5. Hvis det finder en inf-fil med et tilsvarende PnP-id, kopierer Infinst.exe
den til mappen med Windows 98-installationsfiler, så længe der ikke allerede
findes en inf-fil med samme navn.
6. Det sammenligner fundne PnP-id'er i den nye inf-fil med de Pnp-id'er, der
findes i alle inf-filerne på Windows 98-installationssharet.
7. Hvis det finder en inf-fil med samme PnP-id, udkommenteres de PnP-id'er, som
er ens.
8. Det kopierer den nye inf-fil og alle de nødvendige driverfiler til mappen med
Windows 98-installationsfilerne.
9. Det redigerer filen Custom.inf. BEMÆRK! Inf-filer og drivere til installerede
medieklasser, f.eks. netværk, tilføjes i flere sektioner i filen Custom.inf end
andre klasser, fordi de muligvis skal bruges tidligere i installationsprocessen.
10. Det tilføjes i filen Infinst.log.

Infinst.exe kan tilføje inf-filer for enkelte eller flere PnP-enheder, uanset om
de understøttes i Windows 98. Drivere, som tilføjes af Infinst.exe, bør installeres
korrekt, uanset om Windows 98 installeres lokalt eller over et netværk, og uanset
om det er en ren installation eller en opgradering. Du kan altså installere alle
de inf-filer, du vil, og køre installationen, som du vil.

Begrænsninger i programmet:
1. Hvis du tilføjer en inf-fil med samme navn som en inf-fil i Windows 98
eller en tidligere tilføjet fil, fungerer den tidligere inf-fil ikke,
uanset PnP-id'er.
2. Du skal have skriverettigheder til mappen med Windows 98-installationsfilerne,
før Infinst.exe kan fungere (med andre ord fungerer programmet ikke på en cd-rom).
3. Hvis du tilføjer en inf-fil med samme PnP-id'er som en inf-fil på
installationssharet, fjernes PnP-id'erne i inf-filen på installationssharet.

Kommentar
Fra : DaVinci

Dato : 04-04-03 15:10

Det jeg har brug for, er den funktion som SetupCopyOEMInf funktionen kan lave.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/setupapi/setup/setupcopyoeminf.asp

Jeg syndes faktisk det er ret klart hvad det er jeg skal bruge, har lidt på fornemmeren at det er dig der ikke helt er med, strarup vidste det jo godt..

Kig evt. her senere når der er fundet et svar.

DaVinci

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 04-04-03 15:32

Er du ikke inne på vb nu jag tror att du vill ha ett lille program som när du starter op så kan alla terminal datorer få den fil du snakker om jag vetatt vi kunne göre sån i novell med ett program som hedde semcom det var bara till att installere på fileserveren så kunde de andra hämta det der.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-03 15:39

Ja langt inde i spørsmålet efter at jeg havde dummet mig langt tid nok'

Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-04-03 17:41

Kan du ikke lave en unattended install? Prøv at se denne link fra microsoft der beskriver hvordan du skal gøre http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/windows2000pro/deploy/unattend/sp1unatd.asp

Kommentar
Fra : technet

Dato : 05-04-03 12:58

forstår du hvordan man udpakker og pakker med microsoft cab
for så er det da så såre enkelt at udpakke driver.cab som ligger i mappen i386 til en mappe på harddisken og så pakke
den igen INC. dine nye drivers .. og så brænde en ny (boot cd )

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-04-03 17:14

Hej DaVinci,

jeg beklager jeg ikke lige har fået svaret noget før... min kone havde fødselsdag igår...

det var da lidt ærgeligt... og også noget underligt... nu ka' jeg desværre ikke huske det hele... men jeg arbejde på en hovedopgave sidste år omkring at gøre et USB device Selvinstallerbar... den process som bliver kørt i indifikation momentet er bl.a. et handshake... PC'en spørger hardware enheden hva' er du for en... og hardware enheden svarer så hvorefter den prøver og finde en *.inf fil der passer dertil... og finder den det ikke be'r den som om det...

derfor synes jeg det nu er noget underligt den ikke vil gøre det i dette tilfælde... men nu er jeg dog lidt i tvivl om jeg har forstået det helt korrekt... hvis det er noget i stil med det Technet nævner så er det muligt at få driveren integreret på f.eks. win2000 CD'en... bl.a. vha. Deploy... nu har jeg ikke lige kunnet få Tedd's link til at funke med der er en guide her... "How to make a customized Windows 2000 installation-CD"... -->
http://www.algonet.se/~ranma/customize.html
ca. på side 3 begynder det med driveren... og jeg mener det er på side 4 de bl.a. kommer ind på det med inf filen... -->
http://www.algonet.se/~ranma/customize3.html

jeg har ikke selv afprøvet denne metode endnu men det ku' være jeg sku' afprøve det... jeg ska' snart ha' renset og formatteret min computer igen... jeg har i forvejen lavet en Win2000 med integreret Service pack 3, så jeg er fri for at installere den bagefter installationen... så hvis jeg så ovenikøbet ku' slippe for også at sku' installere driverne vil det da bare være perfekt...

den metode jeg benytter er den der er nævnt her... "Making a Bootable Windows 2000 CD with Service Pack Integrated"... -->
http://www.bink.nu/Bootcd/default.htm

men det hjælper jo desværre ikke meget med at gøre det automatisk efter styresystemet er blevet installeret... så ska' jeg grave lidt dybbere i hukommeren på første... jeg har dog lidt svært ved at forstå den ikke vil æde Inf filen... og specielt hvis det er den samme inf fil du har kopieret, som den selv har installeret... umiddelbart må det være noget i registrerings databasen der evt. mangler... nu ka' jeg desværre ikke huske om alle driverne er registreret i registrerings databasen og det er via den vej, at den ved at den har de pågældende Inf filer liggende...

det er det eneste jeg lige sådan ka' komme i tanke om der muligvis ka' være galt... ellers har du evt. prøvet også at kopiere "PNF"-filen efter den er installeret og taget den med, efter du har slettet driveren igen, og kopieret dem over på harddisken i inf-mappen?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : DaVinci

Dato : 05-04-03 17:57

Tak for svarene, jeg kigger på det på mandag, når jeg kommer på arb.

Ideen med at ligge driverne ind på Win2k cden er god, desværre forgår alt installation af opperativ systemer over et netværk, altså uden nogen Cd, det er derfor jeg skal have det til at fungere efter installationen, jeg har desværre ingen inflyelse over de feler på netværket hvorfra man installere.

strarup, Den finder INF filen uden problemer, problemet er at den så spørg om den skal installere kortet, hborefter man siger ja, og skal så finde div. sys og dll filer på sin maskine

Jeg kommer tilbage med mere på mandag..

DaVinci

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-03 21:52
Kommentar
Fra : DaVinci

Dato : 06-04-03 01:14

Det er hvist til DOS, den ligger desværre ikke nogle info ind i reg. databasen, men godt forsøg.

Jeg skulle næsten give dig de 400 points efter alt det arb. :)

DaVinci

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 06-04-03 09:48

Varfor gör du ikke en ghost av det gamla system som kunde det du vill innan så er det till att ghoste en server og sen dela ut. Eller som en annan forslog, ja´g har gjort sådan en diskett med att boota over netvärk men har inte testat den ännu. bobbels

Kommentar
Fra : DaVinci

Dato : 06-04-03 20:39

du får ikke meget ud af en ghost, når vi snakker om 100 maskiner ikke alle med det samme hardware, der ligger også licens regler man skal tage hensyn til..

DaVinci

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-04-03 20:50

Næh microsoft er hurtige til at flytte om på deres links. Prøv at trykke på mit link igen og så skriv "unattended install win2000" i search. Der vil guiden så dukke op med den rigtige henvisning

Kommentar
Fra : DaVinci

Dato : 06-04-03 23:09

til tedd..

Det handler desværre om en full unattendet installation, som tidligere sagt i dette thread, har jeg ingen indflydelse på selve installationen af win2000.

Det bliver nød til at være en installation af driverne efter selve installtionen af win2k, og før jeg sætter kortet i.

DaVinci

Kommentar
Fra : DaVinci

Dato : 07-04-03 14:25

Til: alle...

Jeg har nu prøvet at implementere alle forslag, og har ikke kunne få nogle af dem til at virke.

Hvis der er nogle her der kan finde ud af at bruge dette funktions kald, med disse drivere, og så sende mig lidt info om hvordan de gjorde, vil de modtage 500 point, hvis det virker.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/setupapi/setup/setupcopyoeminf.asp
http://www.vscom.com.tw/titan/drivers/win2000/pci_driver.zip
DaVinci

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-04-03 16:09

Hej DaVinci,

jeg har ikke lige lyst til at installere driveren på min egen computer, da jeg ikke har den tilhørende hardware... men hvis du vil ska' du være velkommen til at sende mig de Inf filer som bliver installeret på computeren af disse filer fra Zip filen... (appvscom.inf, pnpvscom.inf, vscom.inf, VSCOMPRT.INF)

så vil jeg prøve at kigge på dem... så vidt jeg ka' se på de fleste af de inf filer der ligger i mappen INF, så gør de brug af bl.a. Layout.inf... jeg er lidt nysgerrig efter at se hvilke ændringer der evt. bliver påført de installere inf filer... hvis der overhovedet er nogle...

forresten er det lokalt du installere dem, eller er det fra "Netværks computeren"?

min e-mail er strarup@worldonline.dk

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : DaVinci

Dato : 07-04-03 22:22

ÍNFo filer som gør brug af layout.inf er de inf filer der leveres med styresystemet, da disse ikke gør det gør de ikke brug af layout.inf og må heller ikke gøre det. De installeres lokalt.

INFo filer bliver ikke ændret, men der laves en pif fil med samme navn i INF mappen, denne fil er binær og jeg kan ikke læse i den.

Straup, sig mig hvad det er du vil jeg skal gøre, og jeg sender så hurtig så mulig.

DaVinci

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-04-03 00:19

Ok det du altså gerne vil ha (hvis jeg har forstået det ret?) Er at disse drivere bliver implementeret i win 2000 install CDen før du installere kortet? For hvis du sætter et plug and play kort i PCen vil den da altid spørge om driver placering og så skal driverne vel være indeholdt på win2000 install CDen hvis du skal undgå at sætte en driver diskette eller cd i? Eller hva?

Kommentar
Fra : DaVinci

Dato : 08-04-03 07:55

til tedd,

Som du kan læse i denne thread, har jeg ingen indflydelse over selve installen, så derfor vil en CD ikke kunne hjælpe mig. Det ville ellers være den memmeste mulighed, da der er flere tools til at indskyde drivers ind på en CD.

Nej jeg skal have muligheden for at installere driver efter selve install af Win2K, og kortet skal isættes bagefter.

Dette kan lade sig gøre vha. den funktion jeg har omtalt tidligere, men jeg har ikke skill nok til at bruge den.

DaVinci

Kommentar
Fra : DaVinci

Dato : 24-04-03 13:36

Godt nok fik jeg ikke løst problemet, men strarup får point..

DaVinci

Godkendelse af svar
Fra : DaVinci

Dato : 24-04-03 13:40

Selvom vi ikke fik løst mit problem var du den der kom med det bedste forslag.

DaVinci