/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Bærbar multialarm
Fra : lham
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 10-04-09 07:59

Man kan få alarmer som især ældre bruger og som hidkalder hjælp ved at personen trykker på en knap.

Kan man få en bærbar lille -feks håndledsdims" der kan mindst følgende:

Hvis pulsen udebliver mens man bærer det :

ringe alarm 112 ( evt også sms til andre nr /kun andre nr ) og opgive GPS

Hvis man selv aktiver den :

sende udvalgte sms / ringe til udvalgte nr med mulighed for afgivelse af forudindtalt besked såfremt man ikke selv kan give besked-opgive ens GPS position

måske endnu flere funktioner ,men skal heller ikke være for indviklet ( bør kunne oplades !! )
og så skal den selvfølgelig gerne være abonnementsfri.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-04-09 08:19

Ja det findes på hospitalernes hjerte afd.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-04-09 08:35

Det hedder Telemetri på hospitalet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-04-09 08:36

Abonnementesfri ????

Hvad betyder 50 kr (skudt ud i luften) om måneden når det gælder livet ?????

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 10-04-09 09:04
Kommentar
Fra : lham

Dato : 10-04-09 09:29

anuarak
det er jo et større apparat en der kan sidde på et håndled -desuden har den jo ikke puls funktion mv

Luffe har du så et apperat til 50/mdr i abbonnement

Teil det kan du gøre bedre

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-04-09 10:14

Hvis en sådan findes skal den jo nok under alle omstændigheder ordineres af en læge, og komme under offentligt tilskud ligesom andre hjælpemidler og medicin.

Teknikken er jo tilstede, både i form af pulsmåler som f.eks kondiløbere bruger og også alarmer, de to dele skal blot kombineres og et alarmsignal skal jo så enten gå direkte til Falck eller andre der kan sætte ind med det samme.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-09 10:39

Et sådant apparat vil du aldrig finde i alm. handel....

Skulle du finde et, vil det med garanti være et "kinaprodukt" du ikke kan stole på....

Det er jo ikke uden grund hospitalsudstyr koster i nærheden af en F-16...

Men vent 50 år mere - så er der nok noget brugbart på markedet..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-04-09 11:06

Citat
Teil det kan du gøre bedre

Næh gider ikke.

Find du en elektroniknørd der kan "skrue" noget sammen.
Teknikken findes.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 10-04-09 11:06

nemlig LuffeA
-alle teknikkerne findes her og nu og ikke først om 50 år og koster ikke en F-16 men nærmere en 10-er Derfor må der være nogen der har proppet det ind i en chip -om det så er kina kan sgu være ligegyldigt .

OK jeg kan godt følge at hvis den ringer til 112 kommer der læge mv indover og det bliver sikkert dyrt i abb. ( det må så være en betallingsption/offentlige tilskud )men hvis man stryger 112 funktionen vil den jo stadig være anvendelig-eks du falder om /dør mens du er rigtig langt inde i en plantage . Ja så kan du sgu vente lang tid på hjælp/arvingerne vente længe før kadaveret findes og arven kan udbetales.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-04-09 11:11

Som om 112 ikke får opkald nok.

De fleste alarmer på dit udstyr vil komme på fejlhåndtering. En sensor falder af, dyret skal have skiftet batteri. Eller en ledning bliver revet af i søvne.

Hvis det kun handler om at vi ikke plejer de syge og ældre værdigt, vi via udstyr vil købe os fri af samvittgheden er vi lidt langt ude.

Udstyr til overvågning fa hjerte passienter findes.

Når pulsen forsvinder mister vi bevistheden, om vi vågner, genoplives eller bare skal i jorden. Afgør kun tiden.

Dem der overlever hjerteanfald overlever kun fordi der er nogen i nærheden.

Hkælpe knappen til de ældre, er kun værdifuld hvis de er faldet ud af stolen eller mangler selvskab.

Jeg har ikke kendtskab til at den har forlænget deres liv.'
'Vh Ben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-09 11:18

Citat
Derfor må der være nogen der har proppet det ind i en chip -om det så er kina kan sgu være ligegyldigt .

Du lever åbenbart i en drømmeverden

At teknikken findes er IKKE ensbetydende med at alle og enhver kan bruge det....

Man kan også rejse til månen - men billet kan IKKE købes hos DSB...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-04-09 11:27

Produktet dukker op på markedet når nogen ser fidusen
og ser penge i skidtet.
Sådan er det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-04-09 11:28

Du kan jo selv arbejde videre med ideen.

http://www.patrade.dk/Patent.aspx?ID=13

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-04-09 11:29
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-04-09 11:34

Den ville uden tvivl redde liv hvad der også er formålet, men hvis den skal ind over 112 og under sygehusene som jo først skal teste vil målgruppen først og fremmest være dem der er i farezonen, enten grundet tidligere hjerteanfald eller efter en operation, de ville så sandsynligvis ikke blive opkrævet for hverken køb eller abonnement.

Hvis en hjertepatient kræver overvågning selv efter hjemkomst skal han jo ikke gå en tur ud i Lille Vildmose før lægen giver sin tilladelse.

For os "almindelige" der er i farezonen grundet rygerlunger, astma, fedme, uopdagede sygdomme eller stress vil det nok kræve en form for abonnement som kunne indgå i et Falck-abonnement......hvis dimsen skulle komme.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 10-04-09 17:26

"sende udvalgte sms / ringe til udvalgte nr med mulighed for afgivelse af forudindtalt besked såfremt man ikke selv kan give besked-opgive ens GPS position"

Skulle selv ønske at der fantes en sådan "dims", i det jeg tit falder og ikke kan komme op uden hjælp. Det ville give mit liv større flexibilitet, dersom jeg kunne gå i kælderen uden at skulle sige det til min mand først

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-04-09 17:36

ockendon
du kan bruge en trådløs dørklokke.
Ha trykknappen i lommen eller om halsen/håndledet, hvad der nu passer
Tryk når du behøver hjælp og klokken ringer, hvor i har placeret den et passende sted.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-04-09 21:32

Kors Teil - du er genial.

Annuller spørgsmålet
Fra : lham

Dato : 22-05-09 07:03

Jeg har desværre ikke modtaget et brugbart svar, og annullerer derfor dette spørgsmål